Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vel Satis: nekonvenční luxus od Renaultu

  11:13aktualizováno  11:13
Po několika leté pauze přichází francouzská automobilka opět s manažerským vozem, který by měl především zvýšit prestiž značky. Automobil se objeví koncem jara i na českém trhu, kde plánuje dovozce ročně umístit okolo 350 kusů. Vel Satis, jehož cena v tuzemsku ještě není známá, by se měl na českých silnicích střetnout především s Audi A6 či Peugeotem 607.

Manažeři centrály Renaultu prohlašují jednoznačně: "Vel Satis by měl zvýšit image značky na všech evropských trzích a to i na těch, kde prodeje budou minimální." Již byly stanoveny i cíle, na první pohled nijak odvážné. Novinku od Renaultu by si měly dle francouzského vedení zvolit tři procenta méně konformních Evropanů kupujících limuzínu tzv. E1-segmentu, tedy skupiny manažerských vozů zahrnujících BMW řady 5, Audi A6 či Mercedes Benz E. Více než 70 procent z 300 tisíc vozů, které hodlá Renault v letech 2002-2008 prodat, prý vyjede na německé, francouzské a britské silnice.

O nástupci zestárlého Safranu začali v Renaultu přemýšlet již v roce 1995. To se na autosalonech blištila odvážná studie Initiale. O tři roky později to byl již model se současným názvem Vel Satis, ale šlo jen o koncept bez konkrétní budoucnosti. Krátce na to se Francouzi rozhodli a začali pod vnitřním označením X73 připravovat sériové auto, které si buď oblíbíte nebo mu na chuť prostě nikdy nepřijdete. Je to kontroverze a rána německé striktní stylistice - i takto zástupci Renaultu světu neobvyklý produkt představují.

Vůz působí neotřele nejen v záři světel na autosalonu, ale i v běžném provozu. Pokud se k vozu přiblížíte, doslova vás šokuje jeho výška. Vel Satis je o 13 centimetrů vyšší než například mnichovský konkurent BMW řady 5. Tento rozdíl se zúročí především při nastupování, kdy posádku nečeká obvyklé ohýbání či skok do sedadla.

Maximální komfort vnukli Francouzi i do interiéru novinky. První znatelnou výhodou je již zmíněný prostor, v dané třídě dosud nepoznaný. Místa je dostatek nejen nad hlavou, ale i pro nohy, včetně zadních sedadel. Tímto kritériem Vel Satis prý atakuje i třídu nejluxusnějších prodloužených limuzín.

Novinku budou pohánět čtyři motory. Zákazníci si budou moci zvolit mezi zážehovým čtyřválcovým dvoulitrem (120 kW, 250 Nm) a benzínovým motorem z produkce Nissanu o objemu 3,5 litru (177 kW, 330 Nm). Nejslabší dieselový motor 2,2 litru s výkonem 85 kW časem získá i výkonnější verzi s 110 kW, točivý moment u obou verzí vrcholí na 320 Nm. V nabídce se pravděpodobně později ještě objeví vznětový třílitrový agregát s 130 kW a 350 Nm točivého momentu.

Francouzi si pečlivě hlídali náklady na vývoj, které by mohly Vel Satisu hned zpočátku přidělit "černého Petra." Novinka spoliká prý maximálně 550 miliónů eur, z čehož 267 miliónů půjde do výrobního závodu v Sandouville, o patnáct miliónů méně stál prý 42měsíční vývoj a zhruba ještě dalších 30 miliónů eur si vyžádají náklady na samotný březnový rozjezd výroby.

O měsíc později se již začnou první vozy distribuovat k vybraným západoevropským dealerům Renaultu. Ti budou nejlevnější Vel Satis nabízet s benzínovým dvoulitrem ve výbavě Expression průměrně za 30 200 eur, naopak nejdražšími modely se stane jak vůz se zážehovým agregátem 3,5 litru, tak i třílitrový diesel. Oba dva ve spojení s automatickou převodovkou ve výbavě Initiale budou v zemích EU stát okolo 46 700 euro. Cena zahrnuje již například navigační systém s aktuálními dopravními informacemi, 18-ti palcová kola z lehkých slitin či metalízu.

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.