Manažeři centrály Renaultu prohlašují jednoznačně: "Vel Satis by měl zvýšit image značky na všech evropských trzích a to i na těch, kde prodeje budou minimální." Již byly stanoveny i cíle, na první pohled nijak odvážné. Novinku od Renaultu by si měly dle francouzského vedení zvolit tři procenta méně konformních Evropanů kupujících limuzínu tzv. E1-segmentu, tedy skupiny manažerských vozů zahrnujících BMW řady 5, Audi A6 či Mercedes Benz E. Více než 70 procent z 300 tisíc vozů, které hodlá Renault v letech 2002-2008 prodat, prý vyjede na německé, francouzské a britské silnice.
O nástupci zestárlého Safranu začali v Renaultu přemýšlet již v roce 1995. To se na autosalonech blištila odvážná studie Initiale. O tři roky později to byl již model se současným názvem Vel Satis, ale šlo jen o koncept bez konkrétní budoucnosti. Krátce na to se Francouzi rozhodli a začali pod vnitřním označením X73 připravovat sériové auto, které si buď oblíbíte nebo mu na chuť prostě nikdy nepřijdete. Je to kontroverze a rána německé striktní stylistice - i takto zástupci Renaultu světu neobvyklý produkt představují.
Vůz působí neotřele nejen v záři světel na autosalonu, ale i v běžném provozu. Pokud se k vozu přiblížíte, doslova vás šokuje jeho výška. Vel Satis je o 13 centimetrů vyšší než například mnichovský konkurent BMW řady 5. Tento rozdíl se zúročí především při nastupování, kdy posádku nečeká obvyklé ohýbání či skok do sedadla.
Maximální komfort vnukli Francouzi i do interiéru novinky. První znatelnou výhodou je již zmíněný prostor, v dané třídě dosud nepoznaný. Místa je dostatek nejen nad hlavou, ale i pro nohy, včetně zadních sedadel. Tímto kritériem Vel Satis prý atakuje i třídu nejluxusnějších prodloužených limuzín.
Novinku budou pohánět čtyři motory. Zákazníci si budou moci zvolit mezi zážehovým čtyřválcovým dvoulitrem (120 kW, 250 Nm) a benzínovým motorem z produkce Nissanu o objemu 3,5 litru (177 kW, 330 Nm). Nejslabší dieselový motor 2,2 litru s výkonem 85 kW časem získá i výkonnější verzi s 110 kW, točivý moment u obou verzí vrcholí na 320 Nm. V nabídce se pravděpodobně později ještě objeví vznětový třílitrový agregát s 130 kW a 350 Nm točivého momentu.
Francouzi si pečlivě hlídali náklady na vývoj, které by mohly Vel Satisu hned zpočátku přidělit "černého Petra." Novinka spoliká prý maximálně 550 miliónů eur, z čehož 267 miliónů půjde do výrobního závodu v Sandouville, o patnáct miliónů méně stál prý 42měsíční vývoj a zhruba ještě dalších 30 miliónů eur si vyžádají náklady na samotný březnový rozjezd výroby.
O měsíc později se již začnou první vozy distribuovat k vybraným západoevropským dealerům Renaultu. Ti budou nejlevnější Vel Satis nabízet s benzínovým dvoulitrem ve výbavě Expression průměrně za 30 200 eur, naopak nejdražšími modely se stane jak vůz se zážehovým agregátem 3,5 litru, tak i třílitrový diesel. Oba dva ve spojení s automatickou převodovkou ve výbavě Initiale budou v zemích EU stát okolo 46 700 euro. Cena zahrnuje již například navigační systém s aktuálními dopravními informacemi, 18-ti palcová kola z lehkých slitin či metalízu.