Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Británie otestuje možnost použití elektroaut jako malých elektráren

Automobilka Nissan v Británii otestuje použití elektromobilů jako malých elektráren. Použije k tomu tisíc dobíjecích míst, kde bude možné auto po připojení nejen nabíjet, ale také vracet energii z auta zpět do elektrické sítě. Vláda tento test podpoří téměř deseti miliony liber (289 milionů korun).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

Super. Večer se auto vybije, v noci bude bezvětří a ráno nikdo nepojede do práce. :-D

2 0
možnosti
JF

Už to chápu. Je to vlastně takový experiment. Přesvědčit lidi, že je moderní a správné mít v autě půl tuny baterií nebylo nic těžkého. Ale přesvědčit lidi, že půl tuny baterií potřebuje kola, to už je ta správná výzva.

3 0
možnosti
PK

Není potřeba přesvědčovat, ale vysvětlovat, protože někteří ten princip očividně nechápou.

0 0
možnosti
DH

D18e65n59i25s 94H56u79m11l

31. 1. 2018 23:19

Řidiči, jimž to bude snižovat životnost drahé baterky, budou jistě nadšení.

0 0
možnosti
HT

H72o11n59z43a 23T18a85r

31. 1. 2018 21:30

Elektromobil jako zásobárna energie: Nissan zkouší pilotní projekt

http://www.hybrid.cz/elektromobil-jako-zasobarna-energie-nissan-zkousi-pilotni-projekt

0 0
možnosti
PB

P88e48t54r 28B53á83č21a

31. 1. 2018 19:56

Penize hozeny do kanalu.

1 0
možnosti
PS

jj, elektromobil je jediné smysluplné auto - kupovat dnes spalovací motor jsou naprosto vyhozené peníze.

1 5
možnosti
HT

H13o61n38z24a 61T26a60r

31. 1. 2018 22:03

Bohužel. Jak pro koho.

Pro toho, kdo nemá možnost parkovat a nabíjet Třeba jen s 230V / 16A. Jen obtížně použitelné.

Pro ty, kteří tuto možnost nemají, by byl mnohem použitelnější Plug- in- Hybrid nebo Hybrid.

Už jen pro to, že za nízkých venkovních teplot spalovací motor vytápí interier .

0 0
možnosti
DK

To je jak princip cimrmanova důlního výtahu. Nabiji auto naplno, dojedu do práce, vybiji, nechám auto stát a pro jízdu zpátky ho zase nabiji. Doma vybiji a tak dál. Co tím vlastně získám kromě ztrát při nabíjení a vybíjení?

0 0
možnosti
JV

Jestli chápu článek dobře, tak je to trochu jako přečerpávací elektrárna - ve špičce za draho prodáváte, mimo špičku za levno nakupujete.

0 0
možnosti
JF

Ok, takze auto si za levno nabiji v praci, kde mi zamestnavatel postavi pripojku, potom si energii odvezu domu a tam ho necham vybit. Jako... jako fakt uz nevim....

Nerikam, ze to technicky nebude fungovat, ale cely ta myslenka mi prijde neskutecne prapodivna.

1 0
možnosti
TS

To by mě zajímalo, kdo tohle vymyslel... Toho by se účastnil někdo jen za situace, že by to bylo hodně štědře odměňováno. Častým vybíjením a nabíjením se snižuje kapacita článků a jejich životnost... Takže by se rychle snižoval dojezd na jedno nabití a výměna baterie (což je stále dosti nákladná záležitost) by byla na pořadu dne mhohem dříve, než za běžného užívání automobilu... To, že při vybíjení a nabíjení dochází ke ztrátám, už je druhotná záležitost.

Dokud někdo nevynalezne články s téměř neomezeným počtem nabíjecích cyklů (současně se žádnou nebo minimální ztrátou kapacity), tak je toto pěkný nesmysl...

7 0
možnosti
PK

Ale to platí již dnes, pokud baterie používáte v nějakém intervalu, tedy ne od 0 do 100 ale třeba od 60 do 80% je jejich životnost obrovská, například 200.000 takovýchto mělkých cyklů. ztráty samozřejmě jsou, ale v době kdy nabíjíte je elektřina velmi levná a ve špičkách zase velmi drahá, takže se to vyplatí. Rozhodně je daleko nákladnější udržovat v pohotovosti kvůli několika hodinám špičky nějakou elektrárnu.

0 0
možnosti
MN

M90i24l56a62n 27N24ě92m45e81c

31. 1. 2018 12:06

Jestli tomu správně rozumím, tak si tu někdo plete elektrárnu a akumulátor :)

11 0
možnosti
MM

M90a73r74e43k 96M85a79l88ý

31. 1. 2018 14:45

Tak to je iDnes, ještě jste si na takovéto technicky slabé redaktory nezvykl? :-)

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...