Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Británie otestuje možnost použití elektroaut jako malých elektráren

  11:21aktualizováno  11:21
Automobilka Nissan v Británii otestuje použití elektromobilů jako malých elektráren. Použije k tomu tisíc dobíjecích míst, kde bude možné auto po připojení nejen nabíjet, ale také vracet energii z auta zpět do elektrické sítě. Vláda tento test podpoří téměř deseti miliony liber (289 milionů korun).

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf | foto: Nissan

Myšlenka vychází s předvídatelných vzorců chování mnoha řidičů: ráno do práce a večer zpět domů. Během dne se auto nabíjí na parkovišti před kanceláří. Nabíjení by mohlo být naprogramováno tak, aby se auta nabíjela v době, kdy je to nejlevnější, tedy když svítí slunce nebo fouká vítr. Po návratu domů by auto podle plánu vlády bylo opět připojeno k rozvodné síti, ale nikoliv proto, aby vysávalo energii ze sítě, ale aby ji do sítě vracelo.

Elektřina z aut by tak proudila do sítě v době večerní špičky poptávky po elektřině. Tok elektřiny by pak mohl být znovu obrácen v noci, kdy by foukal vítr. Auto by se tudíž nabilo pro jízdu další den.

Fotogalerie

„Možnost, že elektrický vůz vrátí energii do rozvodné sítě, když parkuje, zvýší odolnost sítě, umožní lepší využití obnovitelných zdrojů a majitelům sníží náklady na vlastnictví elektrického auta,“ řekl mluvčí projektu. Podle něj to povede k novým obchodním příležitostem a bude to jasná výhoda pro uživatele elektrických aut i spotřebitele energie.

„Vzestup elektrických vozů poskytne větší flexibilitu systému a využití obnovitelných zdrojů energie. Vozidlo připojené k síti také dává zákazníkům možnost vydělat na svém autě prodejem služeb do energetického systému,“ prohlásil Patrick Erwin z elektrárenské společnosti Northern Powergrid.

Možnost připojit auto do elektrické sítě by mohla být důležitá kvůli stále vyššímu využívání obnovitelných zdrojů. Británie bude potřebovat více akumulátorů, aby mohla obnovitelnou energii uchovávat. Jejím cílem je snížit do roku 2050 uhlíkové emise o 80 procent.

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Autofotka týdne: První auťák má ve třech letech, jezdí s ním Newcastlem

Brit Keith Mitchell vyrobil pro svého tříletého syna funkční elektrickou...

Keith Mitchell z britského Newcastlu je otec roku: svému tříletému synovi Oscarovi postavil k narozeninám dokonalou...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Najdete na iDNES.cz