Vláda oznámila uvolnění trhu s automobily již v dubnu, zákon však vstupuje v platnost až po zveřejnění v oficiálním věstníku. Kupec i prodejce budou muset zaplatit daň ve výši čtyř procent z deklarované hodnoty vozu.
Obchodování s automobily Kuba dosud povolovala jen u vozů dovezených před revolucí v roce 1959. V důsledku toho se Kuba stala zřejmě jedinou zemí na planetě, kde je možné se běžně setkávat s velkým množství klasických "oploutvených" amerických korábů silnic z 50. let jako Chevrolet Bel Air nebo Chrysler Imperial, vesměs v různém stupni rozkladu.
Novější vozidla si mohla dovolit jen hrstka vyvolených jako například sportovci nebo lékaři, kteří pracovali v zahraničí a mohli si auto dovézt.
Vedoucí pracovníci si mohli kupovat od státu ruské lady nebo moskviče, byli však přísně kontrolováni, zda je používají jen k pracovním účelům.
Podle nového zákona budou moci Kubánci, kteří z ostrova odcházejí nadobro, převést vlastnictví svého auta na příbuzné, nebo je prodat. Stát dosud automobily emigrantů zabavoval.
Prezident Raúl Castro zavedl řadu tržních reforem, které mají vytáhnout zemi z ekonomického marasmu. Kuba legalizovala některé typy soukromého podnikání a umožnila občanům najímat si nemovitosti a zaměstnance. Do konce tohoto roku by měl být legalizován prodej a nákup nemovitostí.