Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velká mapa pro pražské řidiče: Kde jsou radary?

  12:00aktualizováno  12:00
Kde můžete jet rychleji a kde vám změří rychlost? Praha plánuje zrychlit provoz v některých ulicích města. Odpůrci se bojí, že řidiči začnou ohrožovat chodce. Policisté vítají, že se zvýší průjezdnost; upozorňují ale, že budou rychlost více měřit.
Se zvýšením povolené rychlosti na vybraných úsecích slibují policisté častější měření

Se zvýšením povolené rychlosti na vybraných úsecích slibují policisté častější měření | foto: Radek KalhousMF DNES

Přidat plyn a kde? 
Spory mezi Pražany vyvolal návrh magistrátu zvýšit na některých místech v metropoli rychlost, aby byl provoz plynulejší.

Spory mezi Pražany
Zbytečná třicítka v ulici, kde není důvod jet tak pomalu. Tak hodnotí omezení rychlosti v ulici Na Radosti řidička Božena Salamonová. "Třicetikilometrovou rychlostí se touto ulicí projíždí přes celý Zličín. A to jsou domy z velké části jen na jedné straně ulice a není kam přecházet," zlobí se Salomonová.

Ulice Na Radosti se už objevila na seznamu míst, kde magistrát navrhuje zvýšit povolenou rychlost na 50 km/h. A hned se objevily negativní reakce od lidí, kteří tady bydlí.
"To nepřichází v úvahu," je nekompromisní obyvatelka Lucie Dvořáková. "Dřív tu byla padesátka a nedalo se vůbec spát. Jezdilo tu ohromné množství aut, protože si to tu lidi zkracovali, když jezdili na nákupy do hypermarketů,“ vysvětluje.

Podobné spory se objevují i na dalších místech Prahy. Radnice, které vesměs proti zvyšování rychlosti bojují, si stěžují, že magistrát se s nimi o plánovaných změnách nebavil. "Čekáme, že nás kontaktují,“ shodují se starostové.

Magistrát jako vlastník silnic prvních tříd se však na názor místních úřadů ptát nemusí. Obslužné komunikace jsou však plně v kompetenci městských částí. "Jen jsme jim doporučili, aby prověřili stávající omezení rychlosti, nic jim nenařizujeme,“ brání se magistrát.

Počet radarů se zdvojnásobí
I když se doprava v metropoli zrychlí, neznamená to, že řidiči budou moci jezdit jako blázni. Policisté i strážníci jsou připraveni jim šlapat na paty.

"Zrychlujeme, ale zároveň si to pohlídáme. Když řidičům umožníme jezdit v některých úsecích rychleji, schválně tady budeme ve střehu s radary, aby nám tu nejezdili víc, než jim značky povolují," říká náměstek primátora Rudolf Blažek.

Na dodržování rychlosti dnes dohlíží sedmnáct policejních hlídkových vozů a dva vozy městské policie, jež jsou vybaveny radary. Rychlost se měří v tunelech městského okruhu - Zlíchovském, Mrázovce a Strahovském - a na třinácti místech vybavených boxem, v nichž kolují dva radary.

K nim by do konce roku měly přibýt další dvě desítky úseků, kde si na dodržování rychlosti posvítí strážníci. Město totiž počítá, že instaluje deset radarů pro měření průměrné rychlosti na delších úsecích, a dalších deset radarů má sloužit pro bodové měření. "Navíc bych chtěl pro strážníky pořídit asi patnáct mobilních radarů,“ plánuje Blažek.

Dopravní policisté se podle jejich šéfa Pavla Švrčuly se svými radary zaměřují zejména na úseky, kde hrozí střet s chodcem nebo kde jsou nebezpečné křižovatky. "Všechna auta v terénu ale vždycky nemáme. Střídáme i místa měření,“ upozorňuje. Policisté jsou pravidelně vidět například na Podolském nábřeží, kde se zvýšil provoz kvůli Žlutým lázním.

Řidiči se ale nemusí bát, že zaplatí pokutu, pokud rychlost překročí jen mírně. Strážníci i policisté totiž zohledňují možnou odchylku radaru, která činí tři kilometry v hodině. Většinou ale řidiče nepokutují ani při překročení rychlosti do 55 kilometrů v hodině. Při vyšší povolené rychlosti tolerují překročení o deset procent. ČTĚTE ZDE...

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Vyrábět ferrari je zlatý důl, na tesle proděláte

Ferrari SP35

Rozdíly v zisku z prodeje těch nejluxusnějších vozů jsou obrovské. Zatímco Ferrari vydělává, Tesla a Bentley v roce...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Najdete na iDNES.cz