Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velká mapa pro pražské řidiče: Kde jsou radary?

  12:00aktualizováno  12:00
Kde můžete jet rychleji a kde vám změří rychlost? Praha plánuje zrychlit provoz v některých ulicích města. Odpůrci se bojí, že řidiči začnou ohrožovat chodce. Policisté vítají, že se zvýší průjezdnost; upozorňují ale, že budou rychlost více měřit.
Se zvýšením povolené rychlosti na vybraných úsecích slibují policisté častější měření

Se zvýšením povolené rychlosti na vybraných úsecích slibují policisté častější měření | foto: Radek KalhousMF DNES

Přidat plyn a kde? 
Spory mezi Pražany vyvolal návrh magistrátu zvýšit na některých místech v metropoli rychlost, aby byl provoz plynulejší.

Spory mezi Pražany
Zbytečná třicítka v ulici, kde není důvod jet tak pomalu. Tak hodnotí omezení rychlosti v ulici Na Radosti řidička Božena Salamonová. "Třicetikilometrovou rychlostí se touto ulicí projíždí přes celý Zličín. A to jsou domy z velké části jen na jedné straně ulice a není kam přecházet," zlobí se Salomonová.

Ulice Na Radosti se už objevila na seznamu míst, kde magistrát navrhuje zvýšit povolenou rychlost na 50 km/h. A hned se objevily negativní reakce od lidí, kteří tady bydlí.
"To nepřichází v úvahu," je nekompromisní obyvatelka Lucie Dvořáková. "Dřív tu byla padesátka a nedalo se vůbec spát. Jezdilo tu ohromné množství aut, protože si to tu lidi zkracovali, když jezdili na nákupy do hypermarketů,“ vysvětluje.

Podobné spory se objevují i na dalších místech Prahy. Radnice, které vesměs proti zvyšování rychlosti bojují, si stěžují, že magistrát se s nimi o plánovaných změnách nebavil. "Čekáme, že nás kontaktují,“ shodují se starostové.

Magistrát jako vlastník silnic prvních tříd se však na názor místních úřadů ptát nemusí. Obslužné komunikace jsou však plně v kompetenci městských částí. "Jen jsme jim doporučili, aby prověřili stávající omezení rychlosti, nic jim nenařizujeme,“ brání se magistrát.

Počet radarů se zdvojnásobí
I když se doprava v metropoli zrychlí, neznamená to, že řidiči budou moci jezdit jako blázni. Policisté i strážníci jsou připraveni jim šlapat na paty.

"Zrychlujeme, ale zároveň si to pohlídáme. Když řidičům umožníme jezdit v některých úsecích rychleji, schválně tady budeme ve střehu s radary, aby nám tu nejezdili víc, než jim značky povolují," říká náměstek primátora Rudolf Blažek.

Na dodržování rychlosti dnes dohlíží sedmnáct policejních hlídkových vozů a dva vozy městské policie, jež jsou vybaveny radary. Rychlost se měří v tunelech městského okruhu - Zlíchovském, Mrázovce a Strahovském - a na třinácti místech vybavených boxem, v nichž kolují dva radary.

K nim by do konce roku měly přibýt další dvě desítky úseků, kde si na dodržování rychlosti posvítí strážníci. Město totiž počítá, že instaluje deset radarů pro měření průměrné rychlosti na delších úsecích, a dalších deset radarů má sloužit pro bodové měření. "Navíc bych chtěl pro strážníky pořídit asi patnáct mobilních radarů,“ plánuje Blažek.

Dopravní policisté se podle jejich šéfa Pavla Švrčuly se svými radary zaměřují zejména na úseky, kde hrozí střet s chodcem nebo kde jsou nebezpečné křižovatky. "Všechna auta v terénu ale vždycky nemáme. Střídáme i místa měření,“ upozorňuje. Policisté jsou pravidelně vidět například na Podolském nábřeží, kde se zvýšil provoz kvůli Žlutým lázním.

Řidiči se ale nemusí bát, že zaplatí pokutu, pokud rychlost překročí jen mírně. Strážníci i policisté totiž zohledňují možnou odchylku radaru, která činí tři kilometry v hodině. Většinou ale řidiče nepokutují ani při překročení rychlosti do 55 kilometrů v hodině. Při vyšší povolené rychlosti tolerují překročení o deset procent. ČTĚTE ZDE...

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.