Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velký M přichází

  10:07aktualizováno  10:07
Po sedmileté kariéře se první generace obrovského SUV od Mercedesu chystá na odpočinek. Stuttgartská novinka je jiná od hvězdy na kapotě po chromovou koncovku výfuku. Po vzoru malého "Ačka" dostala určitější a dynamičtější tvary.

Z posilovny
Na konkurenci se M připravovalo v posilovně.

Špeky a tuk nahradily svaly a tlusté a beztvaré tělo první generace tak dostalo jasnější kontury.

Designéři Mercedesu se přestali bát hran a složitějších tvarů a terénní Mercedes, ač povyrostl téměř do všech stran, působí mnohem dynamičtěji.

Do délky narostlo o dvacet centimetrů na 4,79 metru, je i o 5 centimetrů širší (1,93 metru), o 10 centimetrů se prodloužil rozvor (2,92 metru). Oproti předchůdci je o 1 centimetr nižší (1,77 metru).

Benzinové motory

výkon (kW/k)

3,5 V6

200 / 268

5,0 V8

214 / 286

5,5 V8

300 / 402

Naftové motory

výkon (kW/k)

280 CDI V6

140 / 188

320 CDI V6

160 / 214

400 CDI V6

220 / 295
(560 Nm)

AMG

výkon (kW/k)

6,3 V8

342 / 458
(600 Nm)

Hned od začátku by mělo "Mko" vystartovat s šesticí motorů. Velký Mercedes slaví největší úspěchy v Americe - zemi benzinových motorů. Pro ni jsou připraveny motory 3,5; 5,0 a 5,5 litru. Pětilitr později nahradí nový 4,6 litrový motor s 243 kilowatty (326 k) výkonu.

Evropští zákazníci naopak jdou za vůní nafty, vybírat budou z verzí 280 CDI, 320 CDI a 400 CDI.

Všechny motory budou spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Pohánět budou všechny čtyři 17 a 19 palcová kola.

AMG
Verze AMG s osmiválcem 6,3 litru bude k mání až v roce 2006. Na silnici a do terénu bude řidič vyrážet s téměř 460 koňovým stádem, pneumatiky bude trhat 600 Nm kroutícího momentu.

Porsche Cayenne, VW Touareg a BMW X5 přestanou mít klidné spaní po autosalonu v Detroitu začátkem roku 2005.

Do Evropy se Mercedes M poprvé podívá pravděpodobně při příležitosti ženevského autosalonu.

Další fotografie

Autoři: ,




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.