Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velký M přichází

  10:07aktualizováno  10:07
Po sedmileté kariéře se první generace obrovského SUV od Mercedesu chystá na odpočinek. Stuttgartská novinka je jiná od hvězdy na kapotě po chromovou koncovku výfuku. Po vzoru malého "Ačka" dostala určitější a dynamičtější tvary.

Z posilovny
Na konkurenci se M připravovalo v posilovně.

Špeky a tuk nahradily svaly a tlusté a beztvaré tělo první generace tak dostalo jasnější kontury.

Designéři Mercedesu se přestali bát hran a složitějších tvarů a terénní Mercedes, ač povyrostl téměř do všech stran, působí mnohem dynamičtěji.

Do délky narostlo o dvacet centimetrů na 4,79 metru, je i o 5 centimetrů širší (1,93 metru), o 10 centimetrů se prodloužil rozvor (2,92 metru). Oproti předchůdci je o 1 centimetr nižší (1,77 metru).

Benzinové motory

výkon (kW/k)

3,5 V6

200 / 268

5,0 V8

214 / 286

5,5 V8

300 / 402

Naftové motory

výkon (kW/k)

280 CDI V6

140 / 188

320 CDI V6

160 / 214

400 CDI V6

220 / 295
(560 Nm)

AMG

výkon (kW/k)

6,3 V8

342 / 458
(600 Nm)

Hned od začátku by mělo "Mko" vystartovat s šesticí motorů. Velký Mercedes slaví největší úspěchy v Americe - zemi benzinových motorů. Pro ni jsou připraveny motory 3,5; 5,0 a 5,5 litru. Pětilitr později nahradí nový 4,6 litrový motor s 243 kilowatty (326 k) výkonu.

Evropští zákazníci naopak jdou za vůní nafty, vybírat budou z verzí 280 CDI, 320 CDI a 400 CDI.

Všechny motory budou spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Pohánět budou všechny čtyři 17 a 19 palcová kola.

AMG
Verze AMG s osmiválcem 6,3 litru bude k mání až v roce 2006. Na silnici a do terénu bude řidič vyrážet s téměř 460 koňovým stádem, pneumatiky bude trhat 600 Nm kroutícího momentu.

Porsche Cayenne, VW Touareg a BMW X5 přestanou mít klidné spaní po autosalonu v Detroitu začátkem roku 2005.

Do Evropy se Mercedes M poprvé podívá pravděpodobně při příležitosti ženevského autosalonu.

Další fotografie

Autoři: ,


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class

Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně...

Najdete na iDNES.cz