Z posilovny
Na konkurenci se M připravovalo v posilovně.
Špeky a tuk nahradily svaly a tlusté a beztvaré tělo první generace tak dostalo jasnější kontury.
Designéři Mercedesu se přestali bát hran a složitějších tvarů a terénní Mercedes, ač povyrostl téměř do všech stran, působí mnohem dynamičtěji.
Do délky narostlo o dvacet centimetrů na 4,79 metru, je i o 5 centimetrů širší (1,93 metru), o 10 centimetrů se prodloužil rozvor (2,92 metru). Oproti předchůdci je o 1 centimetr nižší (1,77 metru).
Benzinové motory |
výkon (kW/k) |
3,5 V6 |
200 / 268 |
5,0 V8 |
214 / 286 |
5,5 V8 |
300 / 402 |
Naftové motory |
výkon (kW/k) |
280 CDI V6 |
140 / 188 |
320 CDI V6 |
160 / 214 |
400 CDI V6 |
220 / 295 |
AMG |
výkon (kW/k) |
6,3 V8 |
342 / 458 |
Evropští zákazníci naopak jdou za vůní nafty, vybírat budou z verzí 280 CDI, 320 CDI a 400 CDI.
Všechny motory budou spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Pohánět budou všechny čtyři 17 a 19 palcová kola.
AMG
Verze AMG s osmiválcem 6,3 litru bude k mání až v roce 2006. Na silnici a do terénu bude řidič vyrážet s téměř 460 koňovým stádem, pneumatiky bude trhat 600 Nm kroutícího momentu.
Porsche Cayenne, VW Touareg a BMW X5 přestanou mít klidné spaní po autosalonu v Detroitu začátkem roku 2005.
Do Evropy se Mercedes M poprvé podívá pravděpodobně při příležitosti ženevského autosalonu.
Další fotografie