Velký M přichází

  • 56
Po sedmileté kariéře se první generace obrovského SUV od Mercedesu chystá na odpočinek. Stuttgartská novinka je jiná od hvězdy na kapotě po chromovou koncovku výfuku. Po vzoru malého "Ačka" dostala určitější a dynamičtější tvary.

Z posilovny
Na konkurenci se M připravovalo v posilovně.

Špeky a tuk nahradily svaly a tlusté a beztvaré tělo první generace tak dostalo jasnější kontury.

Designéři Mercedesu se přestali bát hran a složitějších tvarů a terénní Mercedes, ač povyrostl téměř do všech stran, působí mnohem dynamičtěji.

Do délky narostlo o dvacet centimetrů na 4,79 metru, je i o 5 centimetrů širší (1,93 metru), o 10 centimetrů se prodloužil rozvor (2,92 metru). Oproti předchůdci je o 1 centimetr nižší (1,77 metru).

Benzinové motory

výkon (kW/k)

3,5 V6

200 / 268

5,0 V8

214 / 286

5,5 V8

300 / 402

Naftové motory

výkon (kW/k)

280 CDI V6

140 / 188

320 CDI V6

160 / 214

400 CDI V6

220 / 295
(560 Nm)

AMG

výkon (kW/k)

6,3 V8

342 / 458
(600 Nm)

Hned od začátku by mělo "Mko" vystartovat s šesticí motorů. Velký Mercedes slaví největší úspěchy v Americe - zemi benzinových motorů. Pro ni jsou připraveny motory 3,5; 5,0 a 5,5 litru. Pětilitr později nahradí nový 4,6 litrový motor s 243 kilowatty (326 k) výkonu.

Evropští zákazníci naopak jdou za vůní nafty, vybírat budou z verzí 280 CDI, 320 CDI a 400 CDI.

Všechny motory budou spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Pohánět budou všechny čtyři 17 a 19 palcová kola.

AMG
Verze AMG s osmiválcem 6,3 litru bude k mání až v roce 2006. Na silnici a do terénu bude řidič vyrážet s téměř 460 koňovým stádem, pneumatiky bude trhat 600 Nm kroutícího momentu.

Porsche Cayenne, VW Touareg a BMW X5 přestanou mít klidné spaní po autosalonu v Detroitu začátkem roku 2005.

Do Evropy se Mercedes M poprvé podívá pravděpodobně při příležitosti ženevského autosalonu.

Další fotografie

,