Velký M přichází

  10:07aktualizováno  10:07
Po sedmileté kariéře se první generace obrovského SUV od Mercedesu chystá na odpočinek. Stuttgartská novinka je jiná od hvězdy na kapotě po chromovou koncovku výfuku. Po vzoru malého "Ačka" dostala určitější a dynamičtější tvary.

Z posilovny
Na konkurenci se M připravovalo v posilovně.

Špeky a tuk nahradily svaly a tlusté a beztvaré tělo první generace tak dostalo jasnější kontury.

Designéři Mercedesu se přestali bát hran a složitějších tvarů a terénní Mercedes, ač povyrostl téměř do všech stran, působí mnohem dynamičtěji.

Do délky narostlo o dvacet centimetrů na 4,79 metru, je i o 5 centimetrů širší (1,93 metru), o 10 centimetrů se prodloužil rozvor (2,92 metru). Oproti předchůdci je o 1 centimetr nižší (1,77 metru).

Benzinové motory

výkon (kW/k)

3,5 V6

200 / 268

5,0 V8

214 / 286

5,5 V8

300 / 402

Naftové motory

výkon (kW/k)

280 CDI V6

140 / 188

320 CDI V6

160 / 214

400 CDI V6

220 / 295
(560 Nm)

AMG

výkon (kW/k)

6,3 V8

342 / 458
(600 Nm)

Hned od začátku by mělo "Mko" vystartovat s šesticí motorů. Velký Mercedes slaví největší úspěchy v Americe - zemi benzinových motorů. Pro ni jsou připraveny motory 3,5; 5,0 a 5,5 litru. Pětilitr později nahradí nový 4,6 litrový motor s 243 kilowatty (326 k) výkonu.

Evropští zákazníci naopak jdou za vůní nafty, vybírat budou z verzí 280 CDI, 320 CDI a 400 CDI.

Všechny motory budou spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Pohánět budou všechny čtyři 17 a 19 palcová kola.

AMG
Verze AMG s osmiválcem 6,3 litru bude k mání až v roce 2006. Na silnici a do terénu bude řidič vyrážet s téměř 460 koňovým stádem, pneumatiky bude trhat 600 Nm kroutícího momentu.

Porsche Cayenne, VW Touareg a BMW X5 přestanou mít klidné spaní po autosalonu v Detroitu začátkem roku 2005.

Do Evropy se Mercedes M poprvé podívá pravděpodobně při příležitosti ženevského autosalonu.

Další fotografie

Autoři: ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Studie: elektromobily připraví Německo o 100 000 pracovních míst

Volkswagen I.D. Buzz

Přechod na elektromobily připraví Německo o dobře placená místa nejen v automobilovém odvětví. K tomuto závěru dospěla...

VIDEO: Malíř žaluje Škodovku kvůli designu SUV

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Ve sporu mezi malířem a designérem Vladem Vovkaničem a společností Škoda Auto ohledně autorských práv na design modelů...

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může...

Najdete na iDNES.cz