Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

aktualizováno 
Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými zatáčkami se jel letos už po patnácté.

Jednou z největších hvězd letošního ročníku bylo Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America z roku 1950, kterou přivezl Louis Frey. Je to jeden ze dvou dochovaných exemplářů. | foto: Reuters

Tu akci pojmenovali Indianapolis in Oerlikon, na počest americké dráhy proslavené klopenou zatáčkou před cílovou rovinkou. Volné jízdy po otevřeném velodromu postaveném v roce 1912 sledují tisíce diváků vždy koncem července.

Fotogalerie

Organizátor Georg Kaufmann letos přivítal na šedesát strojů na dvou, třech i čtyřech kolech milionové hodnoty. Jízdy probíhají až do pozdních hodin, ve tmě to automobilovým veteránům sluší ještě víc.

Oblouky 333,3 metru dlouhého, architekty oceňovaného betonového oválu mají až čtyřicetistupňový sklon. Dráha je dodnes v provozu, cyklisté se po ní prohánějí při tréninku, velodrom pamatuje i mistrovské závody.

Indianapolis in Oerlikon
Indianapolis in Oerlikon

Jednou z největších hvězd letošního ročníku Indianapolis in Oerlikon bylo černé Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America z roku 1950. Jeho vlastníkem je Louis Frey a je to jeden ze dvou dochovaných exemplářů.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.