Ostravská firma uvede elektrododávku z Číny. Co kus, to originál

aktualizováno 
Ostravská společnost Velor-X-Trike se chystá na český trh uvést první velkokapacitní dodávky na elektrický pohon. Na jejich vývoji a designu spolupracuje s čínskými partnery a v Česku bude vozidla upravovat na míru zákazníkům. Základní cena vozu by měla být do 600 000 korun bez DPH.

Ostravská společnost Velor-X-Trike (VXT) se chystá na český trh uvést první velkokapacitní dodávky na elektrický pohon. Na jejich vývoji a designu spolupracuje s čínskými partnery a v Česku bude vozidla upravovat na míru zákazníkům. Dodávky budou mít úložný prostor velký až pět krychlových metrů, jejich základní cena by měla být do 600 000 korun bez DPH. Na trhy by se první kusy měly dostat v příštím roce, řekl spoluzakladatel a jednatel firmy Pavel Brída. | foto: ČTK

„Na trh by se první kusy měly dostat v příštím roce,“ řekl spoluzakladatel a jednatel firmy Pavel Brída.

Už začal první proces homologací. „Není to vůbec jednoduchá záležitost. Mám osobní zkušenosti s vlastními homologacemi pro celou Evropskou unii, kterou moje společnost Motoscoot před několika lety provedla u motocyklů, nicméně automobily a globální evropská homologace je technologicky i finančně velmi náročný proces. I proto, že už jsme v kategorii N1, to znamená nákladní vozidlo,“ uvedl Brída.

Čínská elektrododávka nabízená firmou Velor-X-Trike
Ostravská společnost Velor-X-Trike (VXT) se chystá na český trh uvést první...

Testovací vozidlo už má v Česku najeto přes 5 000 kilometrů. Vůz je určen do městského a příměstského provozu. Jeho maximální rychlost bude 110 kilometrů v hodině. Bude mít 60kilowattový motor a na jedno nabití by měl ujet kolem 250 kilometrů, v režimu ECO až 300 kilometrů. Běžné nabití z elektrické sítě trvá podle stavu dobíjené baterie asi čtyři až pět hodin, ale vůz má možnost i rychlonabíjení.

Záleží na tom, k čemu bude vozidlo sloužit, kde a na jaké vzdálenosti bude jezdit, i na tom, jakým způsobem se bude nabíjet. Na výběr jsou lithiové nebo olověné baterie od 20 do 140 ampér a napětí 60 nebo 72 voltů od čínských i českých výrobců. Mohou být instalovány napevno, nebo ve vyjímatelném boxu a zákazník si je může koupit, nebo si je pronajmout.

Dodávka VXT by podle Brídy měla splňovat nejnáročnější podmínky uživatelů pro rozvoz nejrůznějších věcí. „Byl by to takový vrchol, kam bychom chtěli v naší produktové řadě maximálně do dvou let dojít - od elektrických skútrů včetně e-pionýra, našich na trhu již uvedených nejmenších aut, přes auta s dvěma místy v řadě, čtyřmístné automobily, přes dodávky pickupy a dodávky s boxem až k největším dodávkám,“ řekl Brída.

Fotogalerie

Zaměřuje se spíše na firmy než na individuální zákazníky. „Zelené“ myšlení je totiž podle něj ve firmách rozvinutější, a to hlavně více jinde v Evropě než v Česku. Vozy dodává především na český a slovenský trh, malé dodávky například pro rozvoz pizzy však podle něj mají letos solidní úspěch i v Německu. V Německu už má firma VXT pobočku.

Vozidla dovezená z Číny se v Česku upravují na míru podle přání zákazníka. „Děláme i velmi individuální úpravy úložných prostor, dveří nebo otevírání přesně podle přání zákazníka. Máme na to kapacitu i vyškolené lidi,“ řekl Brída. Nově společnost VXT na úpravách vozů také spolupracuje s opavskou firmou Hagemann.

„Dovezeme sériově vyrobené vozidlo, jelikož individuálními požadavky zákazníka se nikdo v samotné sériové výrobě nezabývá, a u nás se podle potřeb vše dodělá a předělá,“ řekl Brída.

Nějakou předělávkou podle něj v Česku projde víceméně každé vozidlo. „Málokdy si to člověk vezme tak, jak to takzvaně přijde, zvláště z Číny, kde není kladen důraz na detaily, ale jen na masovou výrobu,“ řekl Brída.

Autoři: ,


Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Dieselgate u Opelu: policie prohledala kvůli naftovým vozům kanceláře

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

Německá policie kvůli podezření z podvodů s emisemi u naftových vozů provedla razii v kancelářích automobilky Opel v...

Drahé značky VW se inspirují u Ferrari, spekulují o vstupu na burzu

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Porsche by se mohlo vyčlenit z koncernu Volkswagen a stát se součástí skupiny luxusních značek spolu s Bentley, Bugatti...

Audi zaplatí skoro 21 miliard korun jako pokutu za Dieselgate

Audi A6

Německá automobilka Audi zaplatí za podvody s emisemi 800 milionů eur (20,7 miliardy korun). Dceřiná firma koncernu...



Najdete na iDNES.cz