Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Velorex se vrací, bude mít dveře jako lamborghini

Opavský podnikatel Pavel Brída odhalil podobu nového modelu legendárního velorexu. Na dvou počítačových vizualizacích je vidět nový vzhled dřívějšího hadráku. Retro model nebude levným lidovým vozítkem jako v minulosti, ale supermoderním strojem.

Opavský podnikatel Pavel Brída odhalil podobu nového modelu legendárního velorexu. | foto: Pavel Brída

U novodobého velorexu se například budou dveře otvírat nahoru po vzoru lamborghini, karoserie bude pokrytá chameleonským lakem a výkon motoru přesáhne 200 koní. Karoserie je oproti původní verzi nízká a široká, aby mělo vozidlo stabilitu zajištěnou i širokými pneumatikami. Cenově se bude pohybovat v relaci současných luxusních motorek.

Pod novou značkou Velor-x-trike ho chce podnikatel poprvé představit za účasti původního konstruktéra nezapomenutelné tříkolky Mojmíra Stránského 10. března na motocyklovém veletrhu v Brně. Věří, že mnohé bude šokovat.

Retro model se rozhodl vyrobit k 60. výročí od doby, kdy se původní velorex začal vyrábět.

Výroba prvního funkčního prototypu nového modelu nyní finišuje. "Šest měsíců bylo opravdu na vývoj vlastně malého auta se všemi věcmi a detaily strašně málo. Karoserie je postavena jako jediný originál od první ohnuté trubky, včetně vlastního designu," uvedl motoristický nadšenec Brída, který se kvůli jeho stavbě zadlužil a musel sáhnout do rodinné sbírky cenností.

Podle něho nejvíce času zabralo zabudování samostatných dveří otvírajících se nahoru. "To byl oříšek, který jsem si tvrdohlavě vymyslel, prostě, že se musí dveře u té nejluxusnější verze otevírat nahoru jako u lamborghini," konstatoval.

Proč se nerozhodl opět postavit levné lidové vozítko, vysvětluje autor projektu tím, že má rád změny a překvapení. "Velor je úplný opak. Ani auto, ani motorka. Mám rád šoky a změny, dělám vše jinak, než se automaticky očekává," podotkl. Podle něho by se levný model v ceně od 70 do 100 tisíc korun ekonomicky nevyplatil. "Mám zkušenosti s výrobou naší levné betky jako nástupcem babety nebo pionýra. Takových levných kusů pak musíte prodat tisíce, aby se vám vrátila částka investovaná do globálních homologací a úřednických razítek včetně forem na výrobu. Prostě takový sebevrah u nového veloru už nejsem," konstatoval majitel firmy Motoscoot.

Nový velorex bude vyrábět přímo na zakázku a podle požadavků budoucích majitelů. "Každý kousek bude číslovaný extra a exkluzívní věc. To je moje cesta, za moje finance, čas ukáže, jestli se to vyplatilo, " podotkl. Plánuje ho prodávat v několika verzích S-standart, LS-lux, GLS-grand lux.

Pro využití na závodních okruzích bude i verze R-racing, která nabídne i motor s výkonem kolem 220 koní a maximální hmotností do 400 kg. "U ní bude kladen důraz na tuhost podvozku, jeho nastavení a odlehčení hmotnosti jako například použití karoserie z karbonu," přiblížil Brída.

Nový model, který bude vybaven nejmodernější výkonnou technikou, má vzhledem připomínat původní verzi v retrokabátě. "Starý velorex bude například připomínat sklon karoserie, pohonná jednotka motocyklu, špicová kola, víčko nádrže, průduchy sání u motoru, oblouk u dveří, aby tyto prvky evokolovaly původní stroj, byť pod jinou značkou Velor-x-trike," řekl Brída. "Ochrannou známku pod původním názvem Velorex si totiž celosvětově nechal patentovat jeden Polák."

Na tříkolovém motocyklu budou nově například xenonová světla, anatomické sedačky, LCD dotykové displeje, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, čtyřbodové pásy nebo led-diody s podsvícením podvozku, motoru a i interiéru vozidla. Původní plátěný plášť nyní bude sestrojen z laminátu za použití karbonu. Skleněná střecha bude odnímatelná ve stylu targa.

"Vyvíjíme vlastně malý, rychlý a hbitý automobil pro městský a příměstský provoz na bázi motocyklu, který bude vážit přibližně 500 kg a muže mít nainstalován motor i přes 200 koní, což je velmi jistě zajímavý hmotnostní a výkonový poměr," uvedl autor projektu.

Opavský podnikatel Pavel Brída odhalil podobu nového modelu legendárního velorexu.
Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...