Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velorex se vrací, bude mít dveře jako lamborghini

aktualizováno 
Opavský podnikatel Pavel Brída odhalil podobu nového modelu legendárního velorexu. Na dvou počítačových vizualizacích je vidět nový vzhled dřívějšího hadráku. Retro model nebude levným lidovým vozítkem jako v minulosti, ale supermoderním strojem.

Opavský podnikatel Pavel Brída odhalil podobu nového modelu legendárního velorexu. | foto: Pavel Brída

U novodobého velorexu se například budou dveře otvírat nahoru po vzoru lamborghini, karoserie bude pokrytá chameleonským lakem a výkon motoru přesáhne 200 koní. Karoserie je oproti původní verzi nízká a široká, aby mělo vozidlo stabilitu zajištěnou i širokými pneumatikami. Cenově se bude pohybovat v relaci současných luxusních motorek.

Pod novou značkou Velor-x-trike ho chce podnikatel poprvé představit za účasti původního konstruktéra nezapomenutelné tříkolky Mojmíra Stránského 10. března na motocyklovém veletrhu v Brně. Věří, že mnohé bude šokovat.

Retro model se rozhodl vyrobit k 60. výročí od doby, kdy se původní velorex začal vyrábět.

Výroba prvního funkčního prototypu nového modelu nyní finišuje. "Šest měsíců bylo opravdu na vývoj vlastně malého auta se všemi věcmi a detaily strašně málo. Karoserie je postavena jako jediný originál od první ohnuté trubky, včetně vlastního designu," uvedl motoristický nadšenec Brída, který se kvůli jeho stavbě zadlužil a musel sáhnout do rodinné sbírky cenností.

Podle něho nejvíce času zabralo zabudování samostatných dveří otvírajících se nahoru. "To byl oříšek, který jsem si tvrdohlavě vymyslel, prostě, že se musí dveře u té nejluxusnější verze otevírat nahoru jako u lamborghini," konstatoval.

Proč se nerozhodl opět postavit levné lidové vozítko, vysvětluje autor projektu tím, že má rád změny a překvapení. "Velor je úplný opak. Ani auto, ani motorka. Mám rád šoky a změny, dělám vše jinak, než se automaticky očekává," podotkl. Podle něho by se levný model v ceně od 70 do 100 tisíc korun ekonomicky nevyplatil. "Mám zkušenosti s výrobou naší levné betky jako nástupcem babety nebo pionýra. Takových levných kusů pak musíte prodat tisíce, aby se vám vrátila částka investovaná do globálních homologací a úřednických razítek včetně forem na výrobu. Prostě takový sebevrah u nového veloru už nejsem," konstatoval majitel firmy Motoscoot.

Nový velorex bude vyrábět přímo na zakázku a podle požadavků budoucích majitelů. "Každý kousek bude číslovaný extra a exkluzívní věc. To je moje cesta, za moje finance, čas ukáže, jestli se to vyplatilo, " podotkl. Plánuje ho prodávat v několika verzích S-standart, LS-lux, GLS-grand lux.

Pro využití na závodních okruzích bude i verze R-racing, která nabídne i motor s výkonem kolem 220 koní a maximální hmotností do 400 kg. "U ní bude kladen důraz na tuhost podvozku, jeho nastavení a odlehčení hmotnosti jako například použití karoserie z karbonu," přiblížil Brída.

Nový model, který bude vybaven nejmodernější výkonnou technikou, má vzhledem připomínat původní verzi v retrokabátě. "Starý velorex bude například připomínat sklon karoserie, pohonná jednotka motocyklu, špicová kola, víčko nádrže, průduchy sání u motoru, oblouk u dveří, aby tyto prvky evokolovaly původní stroj, byť pod jinou značkou Velor-x-trike," řekl Brída. "Ochrannou známku pod původním názvem Velorex si totiž celosvětově nechal patentovat jeden Polák."

Na tříkolovém motocyklu budou nově například xenonová světla, anatomické sedačky, LCD dotykové displeje, CD-DVD přehrávač, digitální tachometr s otáčkoměrem, čtyřbodové pásy nebo led-diody s podsvícením podvozku, motoru a i interiéru vozidla. Původní plátěný plášť nyní bude sestrojen z laminátu za použití karbonu. Skleněná střecha bude odnímatelná ve stylu targa.

"Vyvíjíme vlastně malý, rychlý a hbitý automobil pro městský a příměstský provoz na bázi motocyklu, který bude vážit přibližně 500 kg a muže mít nainstalován motor i přes 200 koní, což je velmi jistě zajímavý hmotnostní a výkonový poměr," uvedl autor projektu.

Opavský podnikatel Pavel Brída odhalil podobu nového modelu legendárního velorexu.
Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.