Supersport ze země větrných mlýnů pohání starý dobrý americký motor

aktualizováno 
Mladá a neznámá nizozemská značka Vencer dokončuje automobil pojmenovaný po okruhu v Le Mans. Supersport pohání oblíbený osmiválec z Chevroletu Corvette naladěný na 510 koní. Designově líbivé auto má získat homologaci ještě letos, prodejní cena je však hodně vysoká, atakuje hranici 8,5 milionu korun.

Vencer Sarthe | foto: Vencer

S neznámými značkami chlubícími se supersportovními vozy se v poslední době roztrhl pytel. Leckterý nadšenec s naditou peněženkou nebo se schopností přesvědčit bohaté investory se pokouší narušit nadvládu Ferrari, Lamborghini či jiných zavedených prémiových značek. Možná je do byznysu táhnou úspěšné vzory jako je Pagani nebo Koenigsegg, na jejich technologie a ceny se ovšem dostane málokdo. A doufají v neutuchající zájem bohatých kupců především z Asie, kterým se už supersportovní konfekce přejedla.

Fotogalerie

Dalším do party je nizozemská značka Vencer, kterou před třemi lety založil Robert Cobben. Prvním produktem je sportovní vůz Sarthe, pojmenovaný po okruhu v Le Mans. Tam si auto letos odbylo i prezentaci před veřejností, ale poprvé bylo k vidění už v dubnu v Monaku. Na silnice zatím nesmí, ještě nedokončilo povinné atestace a nemá homologaci pro provoz na veřejných komunikacích v rámci Evropské unie.

Oproti konkurenci to bude mít vencer docela těžké, přestože firma plánuje jen nízkou produkci několika kusů ročně. Důvodem bude hlavně neznámost značky, za kterou zatím nestojí žádný slavný konstruktér či designér a ani žádná slavná osobnost. A samotné auto, přestože nevypadá špatně, nepřináší nic převratného.

Design venceru není špatný. Nešokuje extravagancemi, v dané třídě je spíš nenápadný. Základní tvary odpovídají křivkám sportovních aut posledních dvou dekád, současnost představují ostře řezané hrany přídě a zádě. Oba konce auta mají mírně negativní sklon, u řešení zadní části se designér venceru dost možná inspiroval u Chevroletu Corvette předešlé generace.

Vencer Sarthe

Jestliže se designér mohl u předešlé corvetty inspirovat, tak konstruktéři corvettu použili doslova. Vencer Sarthe totiž pohání agregát z minulé generace Corvetty C6. U malovýrobců a úpravců velmi oblíbený americký osmiválec LS3 o objemu 6,2 litru však konstruktéři nizozemské firmy podrobili několika úpravám. V sarthu podává solidní výkon 375 kW, originál je o 50 kW slabší. Točivý moment má maximální hodnotu 650 Nm.

V nizozemském supersportu je motor umístěný uprostřed. Auto je díky karbonovým dílům karoserie relativně lehké, váží 1 395 kilogramů. Proto je dynamika velmi slušná, výrobce uvádí zrychlení na stovku za 3,8 sekundy a maximální rychlost má hodnotu 326 kilometrů za hodinu. Že vencer bude častým návštěvníkem čerpacích stanic naznačuje nejenom silný motor ale i poměrně malá nádrž, která pojme jen 55 litrů paliva.

Vencer Sarthe

Pokud se výrobci podaří dokončit homologaci, mají si první zájemci odvézt novinku do své garáže ještě letos. Ale zatím výrobce neuvádí, kolik objednávek registruje. Cena je stanovena na 265 000 eur bez daně, což v přepočtu na koruny a s připočítanou českou DPH znamená neskromnou cenu okolo 8,5 milionu korun. A to je docela dost. Třeba již zmíněnou corvettu pořídíte v nejvýkonnější verzi zhruba za třetinu ceny nizozemského venceru a bude ještě silnější.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Najdete na iDNES.cz