Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veno - první supersport z Polska

aktualizováno 
Napadlo by vás někdy, že jednou budete snít o polském autě? Ne, není to pozvánka do muzea polských fiatů, ani reklama do polské příhraniční tržnice, seznamte se s Venem, jezdit bude až 330 kilometrů v hodině.

Polský supersport Veno | foto: Veno Automotive

Poslední polské auto, které českého motoristu zaujalo, byl - pomineme-li tamní fabriku Fiatu, kde se vyrábějí pětistovky a kde se budou rodit i Fordy Ka -  pravděpodobně naposledy Polonez, v případě těch skromnějších fiátek "maluch". U našich severních sousedů se ale teď chystá něco mnohem zajímavějšího: supersport Veno.

Na polské silnice se asi moc hodit nebude, ale vzhledem k tomu, že jich má vzniknout pouhých padesát, z pečlivě střežených garáží boháčů se na ně asi ani nikdy nepodívají.

Veno má stát na podvozku, který snese přes 1 000 koní výkonu, prozatím ale parkuje pouze v hlavách tvůrců a na harddiscích jejich počítačů.

Polský supersport má být postavený z uhlíkových vláken, levnější verze má mít laminátovou karoserii. Používat se bude také hliník. Kromě dnes už běžných bixenonových světel nebo LED diod se můžeme těšit také na kameru s termovizí, která v noci odhalí chodce nebo zvíře v cestě, přípojení na internet, výškově stavitelný podvozek nebo karbokeramické kotouče brzd. Z bezpečnostních prvků výrobce mluví pouze o ABS a čtyřbodových bezpečnostních pásech.

Polský supersport Veno

Motory, které budou uložené uprostřed za kabinou, si chce veno vypůjčovat od Audi a Corvetty. Německý osmiválec 4,2 litru bude k mání ve verzích 350, 450 a 700 koní. Také 6,2litrový osmiválec americké provenience bude mít více variant, ta nejsilnější bude přeplňovaná a nabídne 1 100 koní. Časem prý dojde také na verzi s elektromotorem.

Převodovka slabších verzí pochází od Porsche, u silnějších bude stejná jako v Koeniggseggu. Maximální rychlost plánují konstruktéři na 300-330 km/h. Přední devatenáctipalcová kola mají rozměr 255/35, zadní jsou dvacetipalcové 295/35.

Supersport musí být také dostatečně exkluzivní. Ročně jich vznikne deset až dvanáct. Vybrat si budete moci mezi uzavřenou verzí kupé, nebo roadsterem s odnímatelnou střechou.

Kromě možnosti maximální individualizace Vena, která zaručí, že před kasinem v Monte Carlu druhé takové nepotkáte, dostane klient navrch dvoudenní školu okruhové jízdy.

Společnost Veno Automotive, která byla podle informací magazínu DealWatch založena začátkem minulého týdne, prozatím cenu neprozradila. Dá se ale čekat, že bude mít hodně nul. Už se prý ohlásili první zájemci.

Veno patří polské skupině Veno, ve které drží většinový podíl britský investiční fond Heros Capital. Šéf Vena Arkadiusz Kuich pro DealWatch prozradil, že společnost nyní hledá investory, kteří by stavbu pravděpodobně prvního polského supersportu pomohli financovat.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.