Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veno - první supersport z Polska

aktualizováno 
Napadlo by vás někdy, že jednou budete snít o polském autě? Ne, není to pozvánka do muzea polských fiatů, ani reklama do polské příhraniční tržnice, seznamte se s Venem, jezdit bude až 330 kilometrů v hodině.

Polský supersport Veno | foto: Veno Automotive

Poslední polské auto, které českého motoristu zaujalo, byl - pomineme-li tamní fabriku Fiatu, kde se vyrábějí pětistovky a kde se budou rodit i Fordy Ka -  pravděpodobně naposledy Polonez, v případě těch skromnějších fiátek "maluch". U našich severních sousedů se ale teď chystá něco mnohem zajímavějšího: supersport Veno.

Na polské silnice se asi moc hodit nebude, ale vzhledem k tomu, že jich má vzniknout pouhých padesát, z pečlivě střežených garáží boháčů se na ně asi ani nikdy nepodívají.

Veno má stát na podvozku, který snese přes 1 000 koní výkonu, prozatím ale parkuje pouze v hlavách tvůrců a na harddiscích jejich počítačů.

Polský supersport má být postavený z uhlíkových vláken, levnější verze má mít laminátovou karoserii. Používat se bude také hliník. Kromě dnes už běžných bixenonových světel nebo LED diod se můžeme těšit také na kameru s termovizí, která v noci odhalí chodce nebo zvíře v cestě, přípojení na internet, výškově stavitelný podvozek nebo karbokeramické kotouče brzd. Z bezpečnostních prvků výrobce mluví pouze o ABS a čtyřbodových bezpečnostních pásech.

Polský supersport Veno

Motory, které budou uložené uprostřed za kabinou, si chce veno vypůjčovat od Audi a Corvetty. Německý osmiválec 4,2 litru bude k mání ve verzích 350, 450 a 700 koní. Také 6,2litrový osmiválec americké provenience bude mít více variant, ta nejsilnější bude přeplňovaná a nabídne 1 100 koní. Časem prý dojde také na verzi s elektromotorem.

Převodovka slabších verzí pochází od Porsche, u silnějších bude stejná jako v Koeniggseggu. Maximální rychlost plánují konstruktéři na 300-330 km/h. Přední devatenáctipalcová kola mají rozměr 255/35, zadní jsou dvacetipalcové 295/35.

Supersport musí být také dostatečně exkluzivní. Ročně jich vznikne deset až dvanáct. Vybrat si budete moci mezi uzavřenou verzí kupé, nebo roadsterem s odnímatelnou střechou.

Kromě možnosti maximální individualizace Vena, která zaručí, že před kasinem v Monte Carlu druhé takové nepotkáte, dostane klient navrch dvoudenní školu okruhové jízdy.

Společnost Veno Automotive, která byla podle informací magazínu DealWatch založena začátkem minulého týdne, prozatím cenu neprozradila. Dá se ale čekat, že bude mít hodně nul. Už se prý ohlásili první zájemci.

Veno patří polské skupině Veno, ve které drží většinový podíl britský investiční fond Heros Capital. Šéf Vena Arkadiusz Kuich pro DealWatch prozradil, že společnost nyní hledá investory, kteří by stavbu pravděpodobně prvního polského supersportu pomohli financovat.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Toyota má nový královský sedan, který neznáte. Teprve třetí za 50 let

Toyota Century

Se značkou Toyota si v Evropě málokdo spojuje luxusní limuzíny s velkými motory. Pro nás je to značka s dobrým poměrem...

Najdete na iDNES.cz