Veteráni na Hradě: luxusní dědečkové za miliony

  15:25aktualizováno  15:25
Je sobotní večer a pod okny Pražského hradu se za železným plotem tísní stovky lidí. Všichni nedočkavě hledí směrem k Nerudově ulici, kde stojí v několika řadách padesátka luxusních automobilových veteránů.

Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006 | foto: Robert RambousekMF DNES

Mezi muži v oblecích se proplétají číšníci se šampaňským a ochranka tvrdě odhání každého, kdo by se pokusil překonat zátarasy.

Krátce po sedmé hodině se rozezní fanfára, kterou vzápětí vystřídá hluk padesáti nastartovaných motorů. Přehlídka závodníků letošního ročníku rallye Louis Vuitton Classic Boheme Run začíná.

"Všechna auta, která byla do tohoto závodu vybrána z více než dvou tisíc přihlášených, jsou naprosto autentická a originální,“ upozornil přihlížející odborník na automobily a jejich vášnivý sběratel Christian Philippsen.

Během hodiny se před zraky diváků vystřídaly nejrůznější modely značek Ferrari, Mercedes, Rolls Royce či Jaguar. Také český zástupce - Tatra 603 z roku 1961 - vzbudil zasloužený ohlas.

Nejstarším závodním vozem se stal Mercedes 60 HP z roku 1903, nejdelším zase bílý Cadillac convertible z roku 1959. „To už není auto, ale kosmická loď,“ komentoval jej Philippsen.

Cenu pro absolutního vítěze závodu - pozlacené automobilové brýle z dílny Louis Vuitton, si nakonec odnesl italský majitel červeného vozu Aston Martin Le Mans Special z roku 1933. Závod, který firma Vuitton pořádá jen jednou za čas, startoval letos v Budapešti.

Organizátoři závodu veteránu Boheme Classic Run 2006 si na pátek 8. září pronajali i státní zámek Hluboká nad Vltavou. - více zde

 Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006



Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006


VÍCE VE FOTOGALERII ..zde

 

Autoři:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Kočkolapy mají narozeniny: nejkrásnější kupé jsou dnes za dva platy

Fiat Coupé

Kupé, to je dnes automobilový druh na vymření. Praktičnost ani outdoorové kvality vlastní dnes módním SUV u nich...

Volkswagen motorizoval Čínu, teď prodal třicetimilionté auto

Třicetimiontý v Číně vyrobený volkswagen

V Evropě byl sedan Volkswagen Santana jednoznačný propadák, ale po přesunu výroby do Číny se z něj stal hit. Původně...

Nejslavnější české auto. Rychlá tatra vozila celebrity i zlé estébáky

Tatra 87, rok výroby 1940

Nejslavnějším československým osobním automobilem je aerodynamická Tatra 87 určená původně pro vyšší klientelu. Za...

Najdete na iDNES.cz