Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veteráni na Hradě: luxusní dědečkové za miliony

  15:25aktualizováno  15:25
Je sobotní večer a pod okny Pražského hradu se za železným plotem tísní stovky lidí. Všichni nedočkavě hledí směrem k Nerudově ulici, kde stojí v několika řadách padesátka luxusních automobilových veteránů.

Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006 | foto: Robert RambousekMF DNES

Mezi muži v oblecích se proplétají číšníci se šampaňským a ochranka tvrdě odhání každého, kdo by se pokusil překonat zátarasy.

Krátce po sedmé hodině se rozezní fanfára, kterou vzápětí vystřídá hluk padesáti nastartovaných motorů. Přehlídka závodníků letošního ročníku rallye Louis Vuitton Classic Boheme Run začíná.

"Všechna auta, která byla do tohoto závodu vybrána z více než dvou tisíc přihlášených, jsou naprosto autentická a originální,“ upozornil přihlížející odborník na automobily a jejich vášnivý sběratel Christian Philippsen.

Během hodiny se před zraky diváků vystřídaly nejrůznější modely značek Ferrari, Mercedes, Rolls Royce či Jaguar. Také český zástupce - Tatra 603 z roku 1961 - vzbudil zasloužený ohlas.

Nejstarším závodním vozem se stal Mercedes 60 HP z roku 1903, nejdelším zase bílý Cadillac convertible z roku 1959. „To už není auto, ale kosmická loď,“ komentoval jej Philippsen.

Cenu pro absolutního vítěze závodu - pozlacené automobilové brýle z dílny Louis Vuitton, si nakonec odnesl italský majitel červeného vozu Aston Martin Le Mans Special z roku 1933. Závod, který firma Vuitton pořádá jen jednou za čas, startoval letos v Budapešti.

Organizátoři závodu veteránu Boheme Classic Run 2006 si na pátek 8. září pronajali i státní zámek Hluboká nad Vltavou. - více zde

 Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006



Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006Louis Vuitton Classic Boheme Run 2006


VÍCE VE FOTOGALERII ..zde

 

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.