Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veteráni se ekodaně bát nemusí

aktualizováno 
Budoucí vlastníci historických vozidel mohou klidně spát. Ministerstvo životního prostředí nebude na nových majitelích veteránů chtít desetitisícovou ekologickou daň, která vejde v platnost s příchodem nového roku.

Sodomkovo Vysoké Mýto | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Auta, která jsou v registru historických vozidel, této dani nepodléhají," uvedla pro deník Metro Jarmila Krebsová z ministerstva. Za historické vozidlo se dá považovat každé, které je staré 25 let a více.

Nicméně to neznamená, že vlastník Škody 120 může běžet na úřad a svou "stodvacítku" si dát registrovat jako historické vozidlo.

"To může být nyní registrováno pouze v případě, že automobil má zelenou poznávací značku nebo byl dovezen," říká Pavel Národa z Federace klubů historických vozidel. Prakticky to znamená, že se auto, které mělo v Česku bílou poznávací značku, nikdy nemůže stát veteránem.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
VŠE O NOVÉ EKOLOGICKÉ DANI

Na ilustračním obrázku je tak kupříkladu automobil, který je veřejností považován za veterána. Nicméně opak je pravdou. Historická aerovka má totiž klasickou černobílou registrační značku.

Majitel tohoto automobilu v případě, že ho koupí po 1. lednu 2009, zaplatí ekologickou daň 10 tisíc korun. "Bojujeme za to, aby v budoucnu bylo možné registrovat jako veterány i vozidla, která měla v minulosti bílou poznávací značku," dodal Národa.

Povinné ručení přitom pro veterány zůstává i nadále ve stejných cenových hladinách. Jedná se o jednu dvanáctinu z částky za obsah motoru.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Kdo namaloval Porsche 911? Dcera designéra neuspěla s žalobou o miliony

Finální design prvního Porsche 901, později 911. Za cenu menšího místa na...

Zemský soud ve Stuttgartu zamítl žalobu týkající se autorského práva na design Porsche 911. Dcera bývalého šéfdesignéra...

Osmdesátiny velikána designu. Maloval fiaty a Golfa, se Škodou to nevyšlo

Expozice studia Italdesign Giorgetta Giugiara

Patří k nejuznávanějším automobilovým designérům všech dob, vtiskl podobu více než dvěma stovkám modelů, jichž se po...

Nerudný génius v černých brýlích zemřel před 30 lety

Enzo Ferrari

„Signor Ferrari, jak chcete, aby se na vás vzpomínalo,“ tak začínal poslední rozhovor se slavným mužem v černých...

Najdete na iDNES.cz