Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veteráni se ekodaně bát nemusí

aktualizováno 
Budoucí vlastníci historických vozidel mohou klidně spát. Ministerstvo životního prostředí nebude na nových majitelích veteránů chtít desetitisícovou ekologickou daň, která vejde v platnost s příchodem nového roku.

Sodomkovo Vysoké Mýto | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Auta, která jsou v registru historických vozidel, této dani nepodléhají," uvedla pro deník Metro Jarmila Krebsová z ministerstva. Za historické vozidlo se dá považovat každé, které je staré 25 let a více.

Nicméně to neznamená, že vlastník Škody 120 může běžet na úřad a svou "stodvacítku" si dát registrovat jako historické vozidlo.

"To může být nyní registrováno pouze v případě, že automobil má zelenou poznávací značku nebo byl dovezen," říká Pavel Národa z Federace klubů historických vozidel. Prakticky to znamená, že se auto, které mělo v Česku bílou poznávací značku, nikdy nemůže stát veteránem.

popisek NEPŘEHLÉDNĚTE
VŠE O NOVÉ EKOLOGICKÉ DANI

Na ilustračním obrázku je tak kupříkladu automobil, který je veřejností považován za veterána. Nicméně opak je pravdou. Historická aerovka má totiž klasickou černobílou registrační značku.

Majitel tohoto automobilu v případě, že ho koupí po 1. lednu 2009, zaplatí ekologickou daň 10 tisíc korun. "Bojujeme za to, aby v budoucnu bylo možné registrovat jako veterány i vozidla, která měla v minulosti bílou poznávací značku," dodal Národa.

Povinné ručení přitom pro veterány zůstává i nadále ve stejných cenových hladinách. Jedná se o jednu dvanáctinu z částky za obsah motoru.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.