Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Větroplach od Renaultu

  18:58
Koncepty francouzské automobilky patří vždy k ozdobám autosalonů. Nejinak tomu bude v Ženevě. Renault Wind - tak se jmenuje budoucnost kabrioletů automobilky, která v posledních letech platí za experimentátora automobilového designu číslo 1. Kabriolet s 2+1 místy rozhodně stojí za bližší prozkoumání.

Oproti "praktickému" méganu coupé-cabrio je wind čistokrevnou záležitostí pro "srdcaře", u kterého emoce převládají nad zdravým rozumem. Koncept  má propracovaný nekonvenční interiér, překypující moderní technikou, zvenku pak designéři rozehráli koncert čistých ploch a jednoduchých měkkých linií.

Wind je jednoduše překrásné a rychlé auto, je ale také dokonale nepoužitelné pro reálný život. Víc než vůz je wind šperk zdobící garáž svého majitele.

I když interiér a exteriér vyznávají dvě rozdílné designérské linie pohromadě jim to dokonale ladí. Karoserie tvoří jednolitou plochu, ze které jsou jednotlivé části (blatníky, kapota, nárazníky) "vytyčovány" jednoduchými měkkými liniemi. Interiér naopak působí velmi subtilním dojmem, každý prvek je zde solitérem majícím zaujmout pozornost a "pohladit" oko.

Pozornost zaslouží propracované světlomety, které sice nejsou rozměrově velké, svým tvarem však zaujmou na první pohled. Ty přední využívají netradiční technologii: dlouhou průhlednou trubicí protéká svazek namodralého světla, které se láme v sérii vertikálních skleněných lamel. Zorné pole řidiče tak osvětluje výkonné a měkké světlo. Zadní světla jsou složena z LED diod.

wind = anglicky vítr
3,87 m dlouhý Wind má doslova v každém rohu devatenáctipalcové kolo (245/35). Umocňuje tím sportovního ducha a dává pocit jistoty. Kabriolet se oblékl do bleděmodré barvy, která zdůrazňuje zaměření "plážového kočkolapu".

Interiér má téměř kruhový půdorys, dojem ještě podtrhuje tvar předního skla a na něj navazujících bočních okének. Vnitřek  působí velmi prostorně. Jeho hlavní zvláštností je množství pasažérů, které se do něj může poskládat. Tři je opravdu velmi netradiční počet. Sedadlo třetího, sedícího vzadu je však velmi umně maskováno. V dvoumístné konfiguraci se středová část, propojující sedadlo řidiče a spolujezdce, tváří nevinně. Až při posunutí vzad ale vyjde najevo, že se na díle vypadajícím spíše jako koňské sedlo dá sedět. Třetí cestující si v Renaultu Wind ale asi moc pohodlí neužije. Cestující také odvezou relativně hodně zavazadel - kufr má objem 232 litrů.

Interiéru vévodí béžová a hnědá kůže a hliník. Najdeme zde minimum ovladačů - všechny jsou skryty aby "nerozbíjely" čistotu ploch. To co zbylo a "čouhá ven" je pak propracováno k dokonalosti.  Zmiňme alespoň tříramenný volant s "pádly" ovládajícími sportovní mód automatické převodovky. Mezi řidičem a spolujezdcem pak najdeme klasickou  řadicí páku automatu. Za pozornost stojí i polohovatelné pedály netradičních tvarů.

Jednoduchost a styl daly tvář i přístrojové desce. Před řidičem leží jediný analogovo - digitální budík, sdružující všechny potřebné informace. Tachometr je klasický "ručičkový", počet otáček a zařazený rychlostní stupeň pak řidič odečte z displeje.

Něco málo čísel
Pro milovníky čísel, kterým krásné tvary mnoho neříkají dodejme několik technických údajů. Wind je dlouhý 3,87 metru, zabírá 1,75 metru do šířky a 1,26 metru do délky. Rozvor činí 2,395 metru, rozchod kol je 1,51 metru. Pouhých 850 kilogramů vážící kabriolet pohání čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr o výkonu 99 kW (136 koní). O přenos maximálního kroutícího momentu 191 Nm se stará robotizovaná šestistupňová převodovka.

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Koncepty francouzské automobilky patří vždy k ozdobám autosalonů. Kabriolet s 2+1 místy rozhodně stojí za bližší prozkoumání.

Renault Wind: Karoserie tvoří jednolitou plochu, ze které jsou jednotlivé části (blatníky, kapota, nárazníky) vytyčovány jednoduchými měkkými liniemi.

Renault Wind: 3,87 m dlouhý Wind má doslova v každém rohu 19 palcové kolo (245/35), umocňuje tím sportovního ducha a dává pocit jistoty.

Renault Wind: Interiér má téměř kruhový půdorys, dojem ještě podtrhuje tvar předního skla a na něj navazujících bočních okének. Vnitřek působí velmi prostorně.

Renault Wind: I když interiér a exteriér vyznávají dvě rozdílné designérské linie pohromadě jim to dokonale ladí.

Renault Wind

Renault Wind: Interiéru vévodí béžová a hnědá kůže a hliník.

Renault Wind

Renault Wind: Wind je dlouhý 3,87 metru, zabírá 1,75 metru do šířky a 1,26 metru do délky.

Renault Wind: Pouhých 850 kilogramů vážící kabriolet pohání čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr o výkonu 99 kW/136 koní.

Renault Wind: 3,87 m dlouhý Wind má doslova v každém rohu 19 palcové kolo (245/35), umocňuje tím sportovního ducha a dává pocit jistoty.

Renault Wind: Pouhých 850 kilogramů vážící kabriolet pohání čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr o výkonu 99 kW/136 koní. O přenos maximálního kroutícího momentu 191 Nm se stará robotizovaná šestistupňová převodovka.

Renault Wind: Přední světlomety využívají netradiční technologii: dlouhou průhlednou trubicí protéká svazek namodralého světla, které se láme v sérii vertikálních skleněných lamel. Zorné pole řidiče tak osvětluje výkonné a měkké světlo.

Renault Wind: Zadní světla jsou složena z LED diod.

Renault Wind: Interiéru vévodí béžová a hnědá kůže a hliník.

Renault Wind: Tříramenný volant s "pádly" ovládajícími "sportovní mód" automatické převodovky. Mezi řidičem a spolujezdcem najdeme klasickou řadicí páku automatu.

Renault Wind: Jednoduchost a styl daly tvář i přístrojové desce.

Renault Wind: Před řidičem leží jediný analogovo - digitální budík sdružující všechny potřebné informace. Tachometr je klasický "ručičkový", počet otáček a zařazený rychlostní stupeň pak řidič odečte z displeje.

Renault Wind: Kabriolet se oblékl do bleděmodré barvy, která zdůrazňuje zaměření "plážového kočkolapu".

Renault Wind: Najdeme zde minimum ovladačů - všechny jsou skryty aby "nerozbíjely" čistotu ploch. To co zbylo a "čouhá ven" je pak propracováno k dokonalosti.

Renault Wind: Za pozornost rozhodně stojí polohovatelné pedály netradičních tvarů.

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Renault Wind

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  13:28

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...