Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Veyron Grand Sport je dražší a místo střechy má deštník

aktualizováno 
Automobilovým klenotům už jsou premiéry na autosalonech málo nóbl. Otevřená verze Bugatti Veyron našla to pravé publikum na přehlídce elegance v Pebble Beach.

Bugatti Veyron Grand Sport | foto: Bugatti

Grand Sport, jak otevřené tarze říkají, vám vytvoří pořádné tornádo v účesu... i v peněžence.

O pohon NEJ auta současnosti se i v nové karosářské verzi stará šestnáctiválec. Hlavním úkolem konstruktérů bylo zachovat stejné vlastnosti jako u "obyčejné" kupéverze.

Kromě střechy se tak veyron dočkal úprav, které nejsou na pohled patrné. Bugatka byla zpevněna na bocích a středovém tunelu, pevnější díky výztuhám z uhlíkových vláken jsou také sloupky držící čelní sklo.

Pod tunel s převodovkou vložili desku opět z uhlíkových vláken, která vylepšuje torzní tuhost. Aerodynamici přemalovali také vstupy vzduchu, aby tisícikoňový motor lépe dýchal. Malých kosmetických změn se dočkala čelní světla.

Střecha z karbonu je odnímatelná, protože se nikam do veyronu nevejde, musíte ji nechávat doma. Když vás na vyjížďce zastihne déšť, je připravena nouzová plátěná stříška. Tedy spíše hranatý deštník. Jednoduše ho otevřete a nasadíte mezi rám střechy a oblouky za hlavou.

Grand Sport umí předvést stejných 407 kilometrů v hodině jako uzavřený bratr. Když ale pojedete "nahoře bez", okusíte maximálně třistašedesátku. Jízda s deštníkem pak umožňuje jet maximálně - pro veyron slimáčí - stotřicítkou.

Zrychlení z nuly na stovku trvá o 0,2 sekundy déle než u kupé, tedy 2,7 s. Za sedm sekund je na dvoustovce a tři sta jede necelých 17 sekund po startu.


Za 1,4 milionu eur (bez daně) je Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport váš. K dodání od března 2009, takže příští sezonu snad ještě stihnete. Ale pozor, vznikne jich jen 150 a třetinu z nich si Bugatti nechává pro vybrané klienty.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Najdete na iDNES.cz