Bugatti Veyron Grand Sport

Bugatti Veyron Grand Sport | foto: Bugatti

Veyron Grand Sport je dražší a místo střechy má deštník

  • 2
Automobilovým klenotům už jsou premiéry na autosalonech málo nóbl. Otevřená verze Bugatti Veyron našla to pravé publikum na přehlídce elegance v Pebble Beach.

Grand Sport, jak otevřené tarze říkají, vám vytvoří pořádné tornádo v účesu... i v peněžence.

O pohon NEJ auta současnosti se i v nové karosářské verzi stará šestnáctiválec. Hlavním úkolem konstruktérů bylo zachovat stejné vlastnosti jako u "obyčejné" kupéverze.

Kromě střechy se tak veyron dočkal úprav, které nejsou na pohled patrné. Bugatka byla zpevněna na bocích a středovém tunelu, pevnější díky výztuhám z uhlíkových vláken jsou také sloupky držící čelní sklo.

Pod tunel s převodovkou vložili desku opět z uhlíkových vláken, která vylepšuje torzní tuhost. Aerodynamici přemalovali také vstupy vzduchu, aby tisícikoňový motor lépe dýchal. Malých kosmetických změn se dočkala čelní světla.

Střecha z karbonu je odnímatelná, protože se nikam do veyronu nevejde, musíte ji nechávat doma. Když vás na vyjížďce zastihne déšť, je připravena nouzová plátěná stříška. Tedy spíše hranatý deštník. Jednoduše ho otevřete a nasadíte mezi rám střechy a oblouky za hlavou.

Grand Sport umí předvést stejných 407 kilometrů v hodině jako uzavřený bratr. Když ale pojedete "nahoře bez", okusíte maximálně třistašedesátku. Jízda s deštníkem pak umožňuje jet maximálně - pro veyron slimáčí - stotřicítkou.

Zrychlení z nuly na stovku trvá o 0,2 sekundy déle než u kupé, tedy 2,7 s. Za sedm sekund je na dvoustovce a tři sta jede necelých 17 sekund po startu.


Za 1,4 milionu eur (bez daně) je Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport váš. K dodání od března 2009, takže příští sezonu snad ještě stihnete. Ale pozor, vznikne jich jen 150 a třetinu z nich si Bugatti nechává pro vybrané klienty.