Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více agresivity a koní pro kultovní nissan

aktualizováno 
Nissan už se chlubí novou generací svého sportovního kupé 370Z, které je nástupcem populárního modelu 350Z. V hierarchii značky se jedná o základní sporťák, kterému dělá společnost výkonnější model GT-R.

Nissan 370Z | foto: Nissan

Pierre Loing, viceprezident pro produktové plánování Nissanu Europe o novince říká: "Nový 370Z staví na nejlepších vlastnostech předchozích generací - respektuje je, ale nejde o retro, je jednoduchý, ale promyšlený, a je nezaměnitelně Z." Ale popořádku.

Po pěti letech od představení - dnes už kultovního -modelu 350Z přichází Nissan s novým sporťákem, který nabídne slušné výkonové parametry a zároveň bude cenově dostupný. Novinka 370Z v mnohém navazuje na předchůdce, je však výkonnější a agresivnější.

Nový sportovní nissan je menší než předchůdce. S délkou 4 250 milimetrů je novinka 370Z o sedm centimetrů kratší než předchozí zetko. Na šířku se novinka rozšířila o víc jak tři centimetry. Nissan 370Z je navíc přikrčenější než model 350Z, jeho výška se snížila o 7,6 milimetru. Rozvor je o 100 milimetrů kratší: 2 550 milimetrů.

Nissan 370Z

Design v mnohém navazuje na předchozí úspěšný model, z novinky však vyzařuje větší sportovní elán. Zajímavým designovým prvkem jsou světlomety. Ty mají vpředu i vzadu tvar písmene L. Přední nárazník je agresivnější, stejně jako ten zadní s efektně umístěnou dvojicí koncovek výfuků.

Z profilu si jsou nové i staré zetko velmi podobné. Záď se však plynule svažuje až k zadnímu spoileru bez vodorovné plochy za zadním oknem. Zadní boční okénko umístěné za dveřmi je menší. Výraznější jsou i kliky. Zdařilým designérským prvkem jsou blikače umístěné na boku vozu v kruhu s logem Z.

Nissan 370Z

Koeficient odporu vzduchu nového sportovního nissanu je stejný jako u předešlého modelu: cx 0.30 (cx 0.29 se sportovním paketem). Nové zetko má dveře, přední kapotu a zadní výklopnou část vyrobenou z hliníku. Celkem by měl být nový model o 43 kilogramů lehčí než předešlé provedení. Torzní tuhost karoserie naopak byla zvýšena o 30 procent.

Nissan 370Z pohání nový vidlicový šestiválec VQ37VHR s objemem 3,7 litru, který má 35 procent dílů nových. Model 350Z má motor s objemem 3,5 litru. Motor má variabilní časování ventilů a nabízí maximální výkon 247 kW při 7 000 ot./min. Točivý moment dosahuje hodnoty 366 Nm při 5 200 ot./min. Výkon je tedy oproti Nissanu 350Z vyšší o 17 kW a točivý moment větší o 8 Nm. Je ovšem třeba upozornit, že tyto parametry platí pro americkou verzi zetka. Evropská specifikace se teprve připravuje.

Nissan 370Z

Nové zetko používá buď manuální šestistupňovou převodovku, nebo sedmistupňovou automatickou převodovku s možností manuální změny převodů pádly pod volantem.

"Šestirychlostní manuální převodovka s úzkým odstupňováním je jako první na světě vybavena systémem SynchroRev Match, který automaticky ladí otáčky při podřazování," chlubí se Nissan.

Maximální rychlost ani zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce prozatím nezveřejnil. Standardní osmnáctipalcová kola s pěti paprsky doplňují sportovní charakter vozu. Se sportovním paketem zákazník dostane kola devatenáctipalcová.

Interiér nového sportovního nissanu přináší modernější tvary a křivky. Kaplička s budíky je opět napevno připevněna k nastavitelnému volantu.

V autě je místo pouze pro dva. Interiér je vyveden v černé, kožené sedačky mohou být černé, šedé nebo oranžové. Na přání se dodává navigace s dotykovým displejem a pevným diskem s kapacitou 9,3 GB. Nechybí možnost připojení iPodu. Motor se startuje tlačítkem.

Nový Nissan 370Z se bude nabízet v sedmi barvách karoserie: bílé, modré, stříbrné, černé, červené, platinové a žluté. Posledně jmenovaná barva by měla být v prodeji pouze v prvním roce prodeje. Na evropský trh se nové zetko dostane až v dubnu příštího roku.

Nissan 370Z

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.