Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více agresivity a koní pro kultovní nissan

aktualizováno 
Nissan už se chlubí novou generací svého sportovního kupé 370Z, které je nástupcem populárního modelu 350Z. V hierarchii značky se jedná o základní sporťák, kterému dělá společnost výkonnější model GT-R.

Nissan 370Z | foto: Nissan

Pierre Loing, viceprezident pro produktové plánování Nissanu Europe o novince říká: "Nový 370Z staví na nejlepších vlastnostech předchozích generací - respektuje je, ale nejde o retro, je jednoduchý, ale promyšlený, a je nezaměnitelně Z." Ale popořádku.

Po pěti letech od představení - dnes už kultovního -modelu 350Z přichází Nissan s novým sporťákem, který nabídne slušné výkonové parametry a zároveň bude cenově dostupný. Novinka 370Z v mnohém navazuje na předchůdce, je však výkonnější a agresivnější.

Nový sportovní nissan je menší než předchůdce. S délkou 4 250 milimetrů je novinka 370Z o sedm centimetrů kratší než předchozí zetko. Na šířku se novinka rozšířila o víc jak tři centimetry. Nissan 370Z je navíc přikrčenější než model 350Z, jeho výška se snížila o 7,6 milimetru. Rozvor je o 100 milimetrů kratší: 2 550 milimetrů.

Nissan 370Z

Design v mnohém navazuje na předchozí úspěšný model, z novinky však vyzařuje větší sportovní elán. Zajímavým designovým prvkem jsou světlomety. Ty mají vpředu i vzadu tvar písmene L. Přední nárazník je agresivnější, stejně jako ten zadní s efektně umístěnou dvojicí koncovek výfuků.

Z profilu si jsou nové i staré zetko velmi podobné. Záď se však plynule svažuje až k zadnímu spoileru bez vodorovné plochy za zadním oknem. Zadní boční okénko umístěné za dveřmi je menší. Výraznější jsou i kliky. Zdařilým designérským prvkem jsou blikače umístěné na boku vozu v kruhu s logem Z.

Nissan 370Z

Koeficient odporu vzduchu nového sportovního nissanu je stejný jako u předešlého modelu: cx 0.30 (cx 0.29 se sportovním paketem). Nové zetko má dveře, přední kapotu a zadní výklopnou část vyrobenou z hliníku. Celkem by měl být nový model o 43 kilogramů lehčí než předešlé provedení. Torzní tuhost karoserie naopak byla zvýšena o 30 procent.

Nissan 370Z pohání nový vidlicový šestiválec VQ37VHR s objemem 3,7 litru, který má 35 procent dílů nových. Model 350Z má motor s objemem 3,5 litru. Motor má variabilní časování ventilů a nabízí maximální výkon 247 kW při 7 000 ot./min. Točivý moment dosahuje hodnoty 366 Nm při 5 200 ot./min. Výkon je tedy oproti Nissanu 350Z vyšší o 17 kW a točivý moment větší o 8 Nm. Je ovšem třeba upozornit, že tyto parametry platí pro americkou verzi zetka. Evropská specifikace se teprve připravuje.

Nissan 370Z

Nové zetko používá buď manuální šestistupňovou převodovku, nebo sedmistupňovou automatickou převodovku s možností manuální změny převodů pádly pod volantem.

"Šestirychlostní manuální převodovka s úzkým odstupňováním je jako první na světě vybavena systémem SynchroRev Match, který automaticky ladí otáčky při podřazování," chlubí se Nissan.

Maximální rychlost ani zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce prozatím nezveřejnil. Standardní osmnáctipalcová kola s pěti paprsky doplňují sportovní charakter vozu. Se sportovním paketem zákazník dostane kola devatenáctipalcová.

Interiér nového sportovního nissanu přináší modernější tvary a křivky. Kaplička s budíky je opět napevno připevněna k nastavitelnému volantu.

V autě je místo pouze pro dva. Interiér je vyveden v černé, kožené sedačky mohou být černé, šedé nebo oranžové. Na přání se dodává navigace s dotykovým displejem a pevným diskem s kapacitou 9,3 GB. Nechybí možnost připojení iPodu. Motor se startuje tlačítkem.

Nový Nissan 370Z se bude nabízet v sedmi barvách karoserie: bílé, modré, stříbrné, černé, červené, platinové a žluté. Posledně jmenovaná barva by měla být v prodeji pouze v prvním roce prodeje. Na evropský trh se nové zetko dostane až v dubnu příštího roku.

Nissan 370Z

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz