Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více koní, nižší spotřeba - nová Porsche Boxster a Cayman

aktualizováno 
Porsche představuje druhou generaci svých sportovních vozů Boxster a Cayman. Levnější alternativy pro model 911 mají aktuálně více výkonu a zároveň se podařilo snížit jejich spotřebu.

Porsche Boxster S | foto: Porsche

Automobily Boxster s plátěnou stahovací střechou i kupé Cayman se dočkaly modernizace, která se dotkla jak pohonných jednotek, tak designu. Oba dva nové modely, které se představily na autosalonu v Los Angeles, si zachovaly koncepci s motorem uprostřed.

Od předchůdců novou generaci Porsche Boxster i Cayman poznáme podle přepracované přední a zadní části. Nové halogenové přední světlomety si vzaly za vzor již nevyráběné Porsche Carrera GT.

Porsche Boxster S

Po vzoru nové generace modelu 911 byly pozměněny i zadní světlomety. Oba modely mají také nová LED světla pro denní svícení. U boxsteru jsou seřazeny v řadě, u kupé cayman jsou umístěny do kruhu.

Základní provedení obou modelů pohání tradiční plochý šestiválec s protilehlými válci o objemu 2,9 litru. V boxsteru má nejvyšší výkon 255 koní (188 kW), což je o 10 koní více než u předešlého provedení.

Porsche Boxster S

Kupé cayman si v základu polepšilo dokonce o 20 na 265 koní (195 kW). Maximální točivý moment vrcholí u modelu Boxster na 290 Nm, u modelu Cayman na 300 Nm.

Výkonnější varianty Boxster S a Cayman S mají opět šestiválcový boxer, ale s objemem 3,4 litru. Ten dostal přímé vstřikování benzinu. Výkon oproti předchůdcům opět stoupl, u Boxsteru S o 15 a u Caymanu S o 25 koní.

Porsche Cayman S

Nový Boxster S se tak může pochlubit nejvyšším výkonem 310 koní (228 kW), Cayman S má ještě o deset koňských sil víc (235 kW). Točivý moment Boxsteru S má maximum 360 Nm, Cayman S má maximální točivý moment 370 Nm.

Vyšší výkon a použití dvojspojkové automatické převodovky PDK se podepsalo na lepší dynamice. Cayman S s převodovkou PDK a kontrolou prokluzu kol dokáže na 100 km/h vystartovat již za 4,9 sekundy. Boxster se standardní šestistupňovou převodovkou dokáže zrychlit na 100 km/h za 5,9 sekundy.

Porsche Cayman S

Maximální rychlost Boxsteru S vážícího 1355 kg se standardní převodovkou je 274 km/h. S převodovkou PDK váží Boxster S o 25 kg více a maximální rychlost je o 2 km/h nižší.

Cayman S je o pět kilogramů lehčí a dosahuje maximální rychlosti 277 km/h se standardní manuální převodovkou. Převodovka PDK se na hmotnosti a nejvyšši rychlosti podepsala stejně jako u otevřeného dvojčete "kajmana".

Porsche Cayman S

Vyšší výkon neznamená nutně vyšší spotřebu. Díky převodovce PDK mají nyní oba základní modely spotřebu o 11 procent nižší než předchozí provedení s automatem Tiptronic S.

Nová generace provedení Boxster S a Cayman S s dvojspojkovou převodovkou PDK mají oproti předchůdcům s Tiptronicem S spotřebu nižší dokonce o 16 procent. Kombinovaná spotřeba je při použití automatu u obyčejného boxsteru a Caymanu 9,1 l/100 km a u "eSkových" verzí 9,4 l/100 km.

Porsche Cayman S

Základní verze mají sedmnáctipalcová kola. Výkonnější provedení S má osmnáctipalcová. Oba modely mohou mít vyhřívaná a odvětrávaná sedadla a novinkou je možnost připojení iPodu.

Nový boxster a cayman se začne prodávat v únoru. V Německu bude stát základní boxster 46 142 euro. Za nejobyčejnější cayman si Porsche bude účtovat 49 831 eur. Výkonnější varianty Boxster S a Cayman S budou stát 55 781 eur, respektive 61 493 eur.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

BMW má zase superkupé. Českou cenu má zatím jen diesel za 2,7 milionu

BMW 8 2018

BMW začne na podzim prodávat velké luxusní kupé řady 8, která se tak vrací do hry po téměř dvaceti letech, kdy se...

Najdete na iDNES.cz