Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více koní, nižší spotřeba - nová Porsche Boxster a Cayman

aktualizováno 
Porsche představuje druhou generaci svých sportovních vozů Boxster a Cayman. Levnější alternativy pro model 911 mají aktuálně více výkonu a zároveň se podařilo snížit jejich spotřebu.

Porsche Boxster S | foto: Porsche

Automobily Boxster s plátěnou stahovací střechou i kupé Cayman se dočkaly modernizace, která se dotkla jak pohonných jednotek, tak designu. Oba dva nové modely, které se představily na autosalonu v Los Angeles, si zachovaly koncepci s motorem uprostřed.

Od předchůdců novou generaci Porsche Boxster i Cayman poznáme podle přepracované přední a zadní části. Nové halogenové přední světlomety si vzaly za vzor již nevyráběné Porsche Carrera GT.

Porsche Boxster S

Po vzoru nové generace modelu 911 byly pozměněny i zadní světlomety. Oba modely mají také nová LED světla pro denní svícení. U boxsteru jsou seřazeny v řadě, u kupé cayman jsou umístěny do kruhu.

Základní provedení obou modelů pohání tradiční plochý šestiválec s protilehlými válci o objemu 2,9 litru. V boxsteru má nejvyšší výkon 255 koní (188 kW), což je o 10 koní více než u předešlého provedení.

Porsche Boxster S

Kupé cayman si v základu polepšilo dokonce o 20 na 265 koní (195 kW). Maximální točivý moment vrcholí u modelu Boxster na 290 Nm, u modelu Cayman na 300 Nm.

Výkonnější varianty Boxster S a Cayman S mají opět šestiválcový boxer, ale s objemem 3,4 litru. Ten dostal přímé vstřikování benzinu. Výkon oproti předchůdcům opět stoupl, u Boxsteru S o 15 a u Caymanu S o 25 koní.

Porsche Cayman S

Nový Boxster S se tak může pochlubit nejvyšším výkonem 310 koní (228 kW), Cayman S má ještě o deset koňských sil víc (235 kW). Točivý moment Boxsteru S má maximum 360 Nm, Cayman S má maximální točivý moment 370 Nm.

Vyšší výkon a použití dvojspojkové automatické převodovky PDK se podepsalo na lepší dynamice. Cayman S s převodovkou PDK a kontrolou prokluzu kol dokáže na 100 km/h vystartovat již za 4,9 sekundy. Boxster se standardní šestistupňovou převodovkou dokáže zrychlit na 100 km/h za 5,9 sekundy.

Porsche Cayman S

Maximální rychlost Boxsteru S vážícího 1355 kg se standardní převodovkou je 274 km/h. S převodovkou PDK váží Boxster S o 25 kg více a maximální rychlost je o 2 km/h nižší.

Cayman S je o pět kilogramů lehčí a dosahuje maximální rychlosti 277 km/h se standardní manuální převodovkou. Převodovka PDK se na hmotnosti a nejvyšši rychlosti podepsala stejně jako u otevřeného dvojčete "kajmana".

Porsche Cayman S

Vyšší výkon neznamená nutně vyšší spotřebu. Díky převodovce PDK mají nyní oba základní modely spotřebu o 11 procent nižší než předchozí provedení s automatem Tiptronic S.

Nová generace provedení Boxster S a Cayman S s dvojspojkovou převodovkou PDK mají oproti předchůdcům s Tiptronicem S spotřebu nižší dokonce o 16 procent. Kombinovaná spotřeba je při použití automatu u obyčejného boxsteru a Caymanu 9,1 l/100 km a u "eSkových" verzí 9,4 l/100 km.

Porsche Cayman S

Základní verze mají sedmnáctipalcová kola. Výkonnější provedení S má osmnáctipalcová. Oba modely mohou mít vyhřívaná a odvětrávaná sedadla a novinkou je možnost připojení iPodu.

Nový boxster a cayman se začne prodávat v únoru. V Německu bude stát základní boxster 46 142 euro. Za nejobyčejnější cayman si Porsche bude účtovat 49 831 eur. Výkonnější varianty Boxster S a Cayman S budou stát 55 781 eur, respektive 61 493 eur.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.