Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více objemu pro Audi TT

  10:58aktualizováno  10:58
Oslovit více potencionálních zájemců, o to jde managementu z Ingolstadtu především. Nyní by měla automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku nově vyhovět i ryze sportovně zaměřeným řidičům toužícím po elegantním kupé. Z výrobní linky v maďarském Györu totiž zanedlouho začne sjíždět model TT 3,2 quattro, nejsilnější varianta tolik diskutovaného "tétéčka".Nabídku Audi A3 a A4 za akční ceny najdete zde.

Zbraň do tvrdého boje například s přicházejícím BMW Z4 dostane opravdu údernou - 3,2 litrový šestiválec s 250 koňskými silami (184 kW). Agregát známý například již z koncernového phaetonu prodělal kromě zvýšení výkonu několik dalších modifikací, maximální točivý moment se po experimentech ve vývoji ustálil na 320 Nm.

Tyto charakteristiky spolu s nově vyvinutou převodovkou DSG (Direct Shift Gearbox) dovolují zručnému řidiči zrychlit na 100 km/h za 6,4 sekundy, což sice není v porovnání s přeplňovanou verzí 1,8 nikterak zřetelné zlepšení, ale lze předpokládat, že především v pružnosti bude nárůst objemu znát.

Příjemně přijatelná naopak může být spotřeba, neboť lidé z Audi slibují hodnotu o dva decilitry nižší deseti litrů, tedy jen o necelý litr benzínu více než kolik si vezme známý agregát 1,8T. Údaj o maximální rychlosti samozřejmě nikterak nepřekvapí - i tentokráte elektronika sleduje bezpečnou mez 250 km/h.

Novinka, která se na trhy dostane přibližně v polovině příštího roku, však nabídne i sportovně okořeněný exteriér. Vedle atraktivních barev, hliníkových disků, předního spoileru či nepřehlédnutelných koncovek výfuků upoutá zejména zvětšené zadní přítlačné křídlo. Nakolik jde jen o zefektnění sportovního doplňku a nakolik o skutečně užitečnou součást aerodynamiky zatím těžko odhadovat. Nutno ale přiznat, že tento spoiler bude nejsilnějšímu TT slušet.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.