Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Víme, jak vypadá nová octavia. Podívejte se

  13:32aktualizováno  13:32
Po čtyřech letech začne vyrábět mladoboleslavská automobilka Škoda Auto svůj nejúspěšnější model Octavia v nové podobě. Firma ho zítra představí oficiální na pařížském autosalónu, už dnes večer ho ukázala během slavnostního večera koncernu Volkswagen.

Nová Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Dnes odpoledne, den před oficiálním představením na pařížském autosalonu unikly automobilce Škoda Auto první fotografie nové podoby octavie. "Jedná se o únik informací, který vyšetřujeme. Jinak se k tomu nebudeme vyjadřovat," uvedl mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. O plánovaném uvedení předělané octavie informovala jako první před časem MF DNES.

Automobilka vůz novinářům představila v Pařiži již dnes večer a tak k původním fotografiím můžeme přidat i několik oficiálních informací.

"Výroba začne během listopadu, cenu zveřejníme během podzimu," uvedl mluvčí Škody Auto Evžen Krauskopf. Vzhledem k problémům s odbytem na evropském trhu se dá očekávat, že nový vůz nebude dražší, než současná verze. Souběžně s novou octavií se dál bude vyrábět i verze Tour z roku 1996. Její výroba by měla podle dostupných informací skončit v roce 2011.

Auto má nejen  novou přední masku, jednodílný nárazník a výraznější světla, ale i předělaný vnitřek vozu včetně například nových potahů, středového panelu nebo volantu. Změnou prošla i záď vozu a ve výbavě na zákazníky čekají nová rádia a navigační systémy.

Podle Eckharda Scholze zodpovědného za vývoj Škody má nový vůz emotivnější design, než dosud. "Octavia prošla kompletní transformací, která je patrná nejen na novém exteriéru a v inteiréru, ale také na použití nových technologií," uvedl Scholz.

Vůz více připomíná nový styl Škody, který začal s modelem Roomster. Kromě designových změn dostanou Octavie i jeden nový motor 1.4 TSI/90  kW.

V Paříži se představí i další "česká" novinka. Minivůz Citröen C1, který se vyrábí v kolínské automobilce TPCA.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.