Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Víme, jaký je nový Volkswagen Golf. Stejný

aktualizováno 
Optimista a milovník volkswagenů má z nového golfa radost, pesimista na něm nic nového nevidí. Novinka s legendárním jménem v techničáku chce hlavně působit hodnotněji, technika je stejná jako u předchůdce.

Nový VW Golf | foto: Volkswagen

Myslím, že můj otec se v autech docela orientuje. Když ho ale postavím na ulici a s pauzou pěti minut kolem něj nechám projet nejdřív starý a pak nový Volkswagen Golf, myslím, že mi řekne, že obě auta byla stejná. Moc daleko od pravdy nebude. A to jak po designové, tak po technické stránce.

Může se hodit

Inzerce nových i ojetých vozů Volskwagen Golf www.automodul.cz

Když to hodně zjednoduším, nový golf vznikal asi tak, že základ, který není vidět, zůstal, vnější design si to nejdůležitější půjčil od nového scirocca a uvnitř se bralo od nového modelu Passat CC. Možná to zní ošklivě, ale tak to nemyslím. Je to prostě fakt. Ono, když vezmete tato tři auta, tak nic špatného vzniknout nemůže.
 
Vyznavači golfů se po tomhle úvodu asi chytají za hlavu, protože rozdíly mezi novým a starým "musí každý poznat". Tak dobře, jaké tedy jsou? To jsme společně s dalšími českými, rakouskými a švýcarskými novináři poznávali na mezinárodní prezentaci na Islandu, kam nás české zastoupení koncernu Volkswagen pozvalo.
 

Při pohledu zvenku je nejviditelnější novinkou jiná maska, kterou si golf půjčil od třídveřového sportovního kupé scirocco, které se právě začíná prodávat. A rozhodně mu sluší. Auto hlavně díky kapkovitějším světlům vypadá dravěji, což se o předchozím modelu říct rozhodně nedá. Při pohledu z boku jsou obě generace prakticky stejné.

Odlišnost zase přichází, až když se na golfa podíváte zezadu. I tady hrají prim světla, která se zúžila a rozšířila. Tady je trochu cítit inspirace velkým touaregem. Během testovacích jízd se nám nám na křižovatce podařilo mít před sebou jak nový, tak i starý golf. A s kolegy jsme se shodli, že novinka právě díky světlům vypadá nižší a širší.

Skutečná výška je přitom stejná a do šířky vůz narostl jen o dva centimetry. Když už jsme u porovnávání rozměrů, tak objem kufru (350 litrů) i rozvor 2 578 mm zůstal stejný. Na délku golfu pár milimetrů ubylo. Celkové hodnocení designu? Přijde mi elegantnější, čistší a při pohledu zepředu i sportovnější. Zkrátka to, co se od golfu očekává.
 
Pokud jde o interiér, i ten nyní vypadá líp. Když ale máte vylepšovat neuvěřitelně nudný, ale uživatelsky příjemný vnitřek současného golfu, jinak to snad ani dopadnout nemohlo. Především zůstalo to, že ovládání všech funkcí je intuitivní a dobře dosažitelné. Co se týká vzhledu, dostal golf nový volant od Passatu CC, stejně tak i tubusy v kapličce před řidičem.

Na středové konzoli je pak navigace a ovládání klimatizace, které se neliší od Škody Superb. Použití prvků z vozů vyšší třídy je hodně sympatické. Ale tím to nekončí. Volkswagen Golf poprvé v nižší střední třídě nabídne i adaptivní tempomat, který v případě, že vozu něco vjede do cesty, sám zbrzdí, a když je silnice volná, zase přidá na nastavenou rychlost.

Komu se nechce (nebo to neumí) parkovat do podélně postavené řady aut, může si připlatit za elektronického parkovacího asistenta, který už používá právě Škoda Superb, VW Passat CC, VW Tiguan nebo VW Touran. Jeho kouzlo spočívá v tom, že při parkování řidič ovládá jen plyn a brzdu. Na volant nemusí sáhnout. Poslední novinkou v této automobilové třídě je parkovací kamera umístěná pod logem Volkswagenu na pátých dveřích. Při testech nás zaujala především kvalitou přenášeného obrazu.
 

Uvnitř ticho
Nabídka motorů zahrnuje čtyři benzinové a tři naftové. Nejslabší je klasická "jednačtyřka" s výkonem 59 kW. Dalším chudým bratrem mezi motory bude "jednašestka" s výkonem 75 kW. Pak už nastupuje turbobenzinový motor o objemu 1,4 litru ve dvou verzích - s výkonem 90 a 118 kilowatt.

Právě tyto dva jsme mohli při jízdách vyzkoušet. A není si na co stěžovat. Dostatečný výkon, spotřeba sedm litrů benzinu na sto kilometrů... Špatná volba při koupi to nebude. Třeba i hlučnost testovaných benzinových verzí je minimální. Na tom vývojové centrum Volkswagenu hodně zapracovalo.

To samé podle kolegů ale platí i o autě s naftovým motorem. Zvukově prý prakticky téměř nepoznáte rozdíl. Diesel je v nabídce zatím jen jeden - dvoulitr TDI se dvěma výkony. Slabší má sílu 81 kW, silnější 103 kW. Zřejmě až příští rok přibude ještě superúsporný nafťák 1,6 TDI, jemuž by mělo stačit méně než 4 litry paliva na 100 kilometrů.
 
Celkový dojem? Není tak nový, jak se snaží Volkswagen tvrdit. To ale není na škodu. Dobré zůstalo a co vadilo u předchozí verze, to bylo nahrazeno něčím lepším.
 
V Česku se nový golf začne prodávat v prosinci. Ceny ještě nejsou stanoveny, ale podle českého zastoupení Volkswagenu by se neměly příliš lišit od současné verze. To znamená cenu za základní model někde okolo čtyř set dvaceti tisíc korun. Pokud se základní výbava nebude lišit od té německé, mohla by obsahovat sedm airbagů (včetně kolenního) nebo stabilizační systém ESP.

Volkswagen Golf v číslech
motor 1,4  benzin 1,6
benzin
1,4 TSI benzin 1,4 TSI  benzin 1,6 TDI Blue
Motion
nafta
2.0 TDI nafta 2.0 TDI nafta
zdvihový objem
(ccm)
1 390 1 595 1 390 1 390 1 595 1 968 1 968
max. výkon
(kW/k)
59/80 75/102 90/122 118/160 77/105 81/110  103/140
max. krouticí
moment (Nm)
132 148 200 240 250 250  320
komb. spotř. 
(l/100 km)
6,4 7,1 6,2 6,3 pod 4 litry 4,5 4,9
max. rychlost
(km/h)
172 188 200 220 190 190 209
zrychlení
0–100
km/h (s)
13,9 11,3 9,5 8,0 10,9 10,7 9,3
délka x šířka 
x výška x
rozvor (mm)     
4 199 x 1 779 x 1 479 x 2 578
objem kufru (l)     350–1 305





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.