Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Viva Italia: Rallye jen pro krásná auta

  14:48aktualizováno  14:48
Luxusní žlutá lamborghini, červená ferrari, vozy alfa romeo, lancie, maserati či fiaty přijely v sobotu do Slavonic. Městem totiž procházela trať 12. ročníku rakouské rallye Viva Italia. Na ní závodí ctitelé italských značek.

Rallye Viva Italia | foto: Ladislav NěmecMF DNES

"Poprvé v historii závodu se nám v Česku podařilo domluvit s organizátorem soutěže Manfredem Palmbergrem, aby část trasy závodu vedla i po území Česka,“ pochlubil se Robert Slávik z Alfa Romeo Club České Budějovice.

První z osmi desítek luxusních italských vozů se postavil na start v sobotu v 10 hodin v rakouském Eggenburgu.

Každý další ho následoval o minutu později. Do Slavonic měli první závodníci dorazit 10 minut před 16. hodinou.

"Už jedou,“ volali lidé a stavěli se podél místa, kudy projíždělo první Alfa Romeo. Řidič stáhl okénko, razítkové kontrole podal časovou kartu a pokračoval v cestě.

Pořadí nebylo důležité
Kdo bude nejdříve v cíli, nebylo smyslem závodu. Demonstrovala to smíšená osádka vozu Alfa Romeo 1750 GTV s rokem výroby 1970, která u kontroly odpovídala na dotazy.

Závodu se účastnily jen dvě ženy – řidičky. Za volantem vozu Alfa Romeo Giulietta Spider z roku 1956 seděla pětatřicetiletá Petra Reisinger, role navigátora se ujala její jednačtyřicetiletá přítelkyně Sabine Thalinger.

Sabinin otec jim dal auto během tří let do kupy a ženy s ním začaly jezdit Rallye Viva Italia. Letos to už bylo podesáté. Obě ženy se živí jako sociální pracovnice.

"Tak to je bomba,“ shodli se muži, když v dálce spatřili hned tři kanárkově žluté vozy lamborghini. První přijížděl Ernest Innendorfer z Vöcklabrucku s Lamborghini Diablo, rok výroby 2000. Pro italské vozy má prý slabost, jejich vzhled mu připadá mimořádně atraktivní. Doma má i italskou motorku značky Ducati. Živí se jako pekařský mistr.

"Do práce ale s luxusním lamborghini nejezdím, to mi stačí audi,“ řekl.

Rallye Viva ItaliaRallye Viva ItaliaRallye Viva Italia



Rallye Viva ItaliaRallye Viva ItaliaRallye Viva Italia



Rallye Viva ItaliaRallye Viva Italia




V přehlídce italských vozů se objevilo také německé Porsche. "Byl jsem do závodu přihlášen s Ferrari 308 GTS z roku 1978, ale den před závodem mi vypověděl službu,“ vysvětloval Peter Haas. Na závod se ale těšil, proto se vydal jako spolujezdec s kolegou Wolfgangem Dworakem. Oba jsou z Vídně a soutěž Viva Italia společně absolvují už potřetí.

Z českého území soutěžící pokračovali ze Slavonic do Drosendorfu. Závod ukončili včera v místě startu: opět na náměstí v Eggenburgu.

Rallye Viva Italia

Délka: 250 kilometrů

Počet startujících: 83
Trasa: Eggenburg, Amelsdorf Schönberg, Dross, Nöhagen, Krumau, Minidampfbahn, Waldschenke, Gmünd, Litschau, Slavonice, Drosendorf, Greillenstein, Eggenburg Závod letos poprvé projížděl po území Česka.

Autoři:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.