Rallye Viva Italia

Rallye Viva Italia | foto: Ladislav Němec, MF DNES

Viva Italia: Rallye jen pro krásná auta

  • 4
Luxusní žlutá lamborghini, červená ferrari, vozy alfa romeo, lancie, maserati či fiaty přijely v sobotu do Slavonic. Městem totiž procházela trať 12. ročníku rakouské rallye Viva Italia. Na ní závodí ctitelé italských značek.

"Poprvé v historii závodu se nám v Česku podařilo domluvit s organizátorem soutěže Manfredem Palmbergrem, aby část trasy závodu vedla i po území Česka,“ pochlubil se Robert Slávik z Alfa Romeo Club České Budějovice.

První z osmi desítek luxusních italských vozů se postavil na start v sobotu v 10 hodin v rakouském Eggenburgu.

Každý další ho následoval o minutu později. Do Slavonic měli první závodníci dorazit 10 minut před 16. hodinou.

"Už jedou,“ volali lidé a stavěli se podél místa, kudy projíždělo první Alfa Romeo. Řidič stáhl okénko, razítkové kontrole podal časovou kartu a pokračoval v cestě.

Pořadí nebylo důležité
Kdo bude nejdříve v cíli, nebylo smyslem závodu. Demonstrovala to smíšená osádka vozu Alfa Romeo 1750 GTV s rokem výroby 1970, která u kontroly odpovídala na dotazy.

Závodu se účastnily jen dvě ženy – řidičky. Za volantem vozu Alfa Romeo Giulietta Spider z roku 1956 seděla pětatřicetiletá Petra Reisinger, role navigátora se ujala její jednačtyřicetiletá přítelkyně Sabine Thalinger.

Sabinin otec jim dal auto během tří let do kupy a ženy s ním začaly jezdit Rallye Viva Italia. Letos to už bylo podesáté. Obě ženy se živí jako sociální pracovnice.

"Tak to je bomba,“ shodli se muži, když v dálce spatřili hned tři kanárkově žluté vozy lamborghini. První přijížděl Ernest Innendorfer z Vöcklabrucku s Lamborghini Diablo, rok výroby 2000. Pro italské vozy má prý slabost, jejich vzhled mu připadá mimořádně atraktivní. Doma má i italskou motorku značky Ducati. Živí se jako pekařský mistr.

"Do práce ale s luxusním lamborghini nejezdím, to mi stačí audi,“ řekl.

Rallye Viva ItaliaRallye Viva ItaliaRallye Viva Italia



Rallye Viva ItaliaRallye Viva ItaliaRallye Viva Italia



Rallye Viva ItaliaRallye Viva Italia




V přehlídce italských vozů se objevilo také německé Porsche. "Byl jsem do závodu přihlášen s Ferrari 308 GTS z roku 1978, ale den před závodem mi vypověděl službu,“ vysvětloval Peter Haas. Na závod se ale těšil, proto se vydal jako spolujezdec s kolegou Wolfgangem Dworakem. Oba jsou z Vídně a soutěž Viva Italia společně absolvují už potřetí.

Z českého území soutěžící pokračovali ze Slavonic do Drosendorfu. Závod ukončili včera v místě startu: opět na náměstí v Eggenburgu.

Rallye Viva Italia

Délka: 250 kilometrů

Počet startujících: 83
Trasa: Eggenburg, Amelsdorf Schönberg, Dross, Nöhagen, Krumau, Minidampfbahn, Waldschenke, Gmünd, Litschau, Slavonice, Drosendorf, Greillenstein, Eggenburg Závod letos poprvé projížděl po území Česka.