Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vládce dálničního terénu vyjíždí: BMW X6

aktualizováno 
Zákazníci žádají stále sportovnější SUVčka. Jezdit s autem do terénu mimo silnici? Přežitek. Tuny oceli se musí valit po asfaltovém koberci, pak teprve vynikne jejich majestát. X6 jde vstříc těm, kteří se od bahna opravdu zamazat nechtějí, nadřazený pohled z paluby teréňáku si ale ujít nechat nemohou.

BMW se rozhodlo spojit kategorie, které jsou ve světě aut na hony vzdálené. Takovým autům říkáme crossover. X6 je jeho typickým zástupcem. Na vysoký podvozek SUVčka postavili auto se siluetou kupé a prostorem na palubě hodným limuzíny.

Vedle klasičtěji střižených X5 a X3 se nově postaví exot, který museli pojmenovat úplně jinak - SAC - sports activity coupé.

Nutno uznat, že vítězství za vytvoření této podivné kategorie nepřísluší mnichovské automobilce, ale korejskému SSangYongu s jejich actyonem.

Hvězda frankfurtského autosalonu nepostrádá žádný designérský prvek BMW, všechno je na svém místě, jen je to všechno osazené do velmi nekonvenčně tvarovaného těla.

X6 spočívá na základech X5. Je o 23 centimetrů delší a o pět centimetrů širší, na výšku má naopak o 86 mm míň. Konečné míry tak jsou 4 877 milimetrů délky, 1 983 šířky, 1 690 výšky a 2 933 rozvoru. Základní pneumatiky mají rozměr 255/50 R 19. Tým vývojářů se v aerodynamickém tunelu dostal na koeficient Cx=0,3.

Vnitřek je čtyřmístný, na každého z cestujících čeká samostatné křeslo. Přístrojovka se revoluci vyhnula, je tedy stejně minimalistická jako ve všech moderních BMW. U obyčejného kupé se na objem kufru myslí až úplně naposledy, u terénního kupé je to už údaj o poznání důležitější. X6 odveze 570 až 1 420 litrů věcí.

Čtyři motory v nabídce se o přízeň k benzinu a naftě dělí rovným dílem. Základní verze 30d s 235 koňmi výkonu a 520 dieselovými newtonmetry má ráda naftu, stejnou tankovací pistoli budou u benzinky hledat majitelé 35d s přeplňováním Twin Turbo (286 koní a 580 Nm).

Dvě turbodmychadla má i šestiválcová benzinová varianta 35i s výkonem 306 koní a maximem točivého momentu na 400 newtonmetrech.

Vrcholem nabídky je varianta 50i. Zbrusu nový dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 litru vybavený přímým vstřikováním paliva nabízí 407 koní a 609 Nm.

Z nuly na stovku se tenhle 2190kilový potomek dnes už legendárního X5 dostane za 5,4 sekundy a zarazí se na dvěstěpadesátce jenom kvůli elektronickému omezovači. Hybridní verzi, kterou jsme obdivovali na autosalonu ve Frankfurtu, BMW představí přespříští rok.

Motory spolupracují s šestistupňovými automaty. Samozřejmostí je elektronicky řízený pohon všech kol xDrive, který za normálních podmínek posílá 60 % síly na zadní kola.

V X6 je obohacen o systém Dynamic Performance Control, který umí inteligentně přerozdělovat krouticí moment nejen mezi kola jednotlivých náprav, ale ohlídá také, jak se o něj podělí kola na zadní nápravě.

Při přetáčivém chování systém pošle sílu z vnějšího kola na kolo vnitřní, což vede ke stabilizaci vozu. Při náznaku nedotáčivosti naopak posílá více síly na vnější kolo. Co systém vyvádí, může posádka kontrolovat na displeji palubního počítače, kde se po stisku tlačítka zobrazuje množství síly aktuálně dodávané jednotlivým kolům.

Velká premiéra velkého terénního kupé proběhne na autosalonu v Detroitu, právě americkým zákazníkům se bude X6 asi líbit nejvíc.

Autor:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.