Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlajková loď nese jméno přístavu

  8:22aktualizováno  8:22
Kia Sorento - nový vůz v kategorii sportovních a užitkových vozidel (SUV) z produkce korejské automobilky vstoupil na trh jako vlajková loď této značky. A nevede si špatně, ve své domovské zemi se stal nejprodávanějším automobilem. Také v Evropě budí u zákazníků příznivou odezvu.Automobily značky KIA za bezkonkurenční ceny najdete ZDE!

Sorento, které své jméno dostalo podle italského přístavního města, je líbivý, impozantním dojmem působící automobil. Ačkoliv řada asijských automobilek tvorbu designu svých modelů svěřuje evropským ateliérům, v tomto případě jsou jak za exteriér, tak interiér odpovědni korejští tvůrci. Pravděpodobně se ovšem nechali inspirovat v Německu u značek BMW a Mercedes. Právě podobnost s modelem Mercedes ML připomínali mnozí, kdo se při našem testu s tímto vozem setkali. K siláckému" vzhledu vozu hodně napomáhá i plastové rozšíření blatníků, které se dodává v luxusnější verzi EX.

Na rozdíl od staršího typu Sportage, který byl navržen především jako offroad, je sorento v daleko větší míře určeno pro cestování na silnicích. Přesto je na rozdíl od většiny typických vozů SUV vybaveno žebřinovým rámem, který zaručuje tuhost karoserie i při jízdě v terénu. Karoserie je na něm uchycena na deseti místech. Výrobce si nechal udělat nárazové testy, které jsou naprosto shodné jako při metodice nezávislých testů Euro NCAP a z nich vyplynulo, že by tomuto vozu mělo příslušet čtyřhvězdičkové, tedy velmi dobré ohodnocení. Toto řešení má současně velký podíl na hmotnosti vozu, která je přes dvě tuny.

Interiér vozu je velmi prostorný, což umožňuje velký rozvor, přes dvě stě sedmdesát centimetrů. Zavazadlový prostor, který při nesklopených sedadlech činí necelých devět set litrů, již tak impozantní není, ale v případě nutnosti jsou k

KIA SORENTO. Podobnost s modelem Mercedes ML sice může být náhodná, ale k tržnímu úspěchu rozhodně pomáhá. Sorentu k masivnímu vzhledu přispívá i plastové rozšíření blatníků.
dispozici ještě střešní ližiny a dlouhé předměty lze prostrčit okénkem v zadních dveřích, které lze otevírat samostatně. Nejběžnějším motorem, který se do tohoto vozu bude montovat, je dvouapůllitrový diesel s technologií vstřiku common rail. Výkon tohoto motoru je sto čtyřicet koní. Zákazníci si však budou moci zvolit i zážehový motor 2,4 litru, a dokonce šestiválec o objemu 3,5 litru. S ním může sorento uhánět téměř dvoustovkou.

Při běžném provozu na silnici má vůz poháněná pouze zadní kola, je však možno otočením knoflíku připojit pohon předních kol. Řidič má v případě nutnosti možnost zvolit i redukovaný převod. Mezi jednotlivými režimy pohonu kol lze přepínat i při jízdě až do rychlosti osmdesát kilometrů v hodině. Za příplatek lze získat i permanentní pohon 4x4. Výbava vozu je, jak je u korejských výrobců již zvykem, dosti bohatá. Například v sériové výbavě již u základní verze LX jsou dva airbagy, ABS, manuální klimatizace, hliníkové disky kol, centrální zamykání, elektricky ovládaná okénka a airbagy. Cena sorenta začíná na necelých 770 tisících a končí čtyřicet tisíc pod hranicí jednoho milionu.

Zkoušeli jsme ho i v lese
Během týdne, kdy jsme stímto vozem najezdili po českých dálnicích, silnicích, silničkách, polních a lesních cestách přes jedenáct stovek kilometrů, jsme často budili s touto novinkou pozornost. Na kvalitních silnicích se řidič v sorentu cítí dobře, i když sto čtyřicet koní neuděluje přes dvě tuny těžkému automobilu příliš velkou akceleraci. Navíc při pokusu motor více vytočit do kabiny proniká typický dieselový zvuk. Při klidné jízdě však tyto nedostatky mizí a řidič se ve voze cítí velmi dobře. K dobrému pocitu přispívá i snadné řazení rychlostních stupňů a dobře dimenzované brzdy, které jsou na všech čtyřech kolech kotoučové. Přístrojová deska je přehledně uspořádaná, posez za volantem si díky množství možných poloh sedadla lze velmi dobře najít, místa je tu skutečně dost.

Různé předměty, které řidič na cestách potřebuje, doklady počínaje, přes kazety, mapy, sluneční brýle až třeba po tužku, lze díky množství odkládacích a dobře dimenzovaných odkládacích prostorů snadno uklidit a v případě potřeby třeba jen po hmatu najít. K dispozici jsou i zajímavé drobnůstky, které v jiném autě najdete jen stěží. Například nad hlavou si na displeji můžete navolit údaje o tlaku vzduchu a relativní nadmořské výšce. Interiér působí díky kvalitním plastům a dekorativním prvkům z imitace ořechového dřeva (například středový panel rámují dvě stylizované kobry) příjemně a decentně. Možná, že vybraný tmavý odstín šedé na plastech může na někoho působit až příliš usedle.Výhled z vozu je díky jeho výšce vynikající. Při sjetí na klikatější a rozbitější silnice si řidič jednak musí zvyknout na pohon zadní nápravy a podvozek dimenzovaný přece jen spíše na městské a kvalitní rychlé silnice ho donutí zpomalit.

Na nerovnostech se totiž sorento dosti kolébá. O tom, že konstruktéři příliš nepočítali s tím, že by tento vůz jezdil v náročném terénu, svědčí například i vyřešení takové drobnosti, jakou je anténa. Ta je umístěna na blatníku před sedadlem spolujezdcem. Pokud je automobil v klidu a pokud je audiosoustava (mimochodem - lze na ní přehrávat jak kazety, tak i CD disky) vypnutá, anténa je zatažená. Pokud však rádio pustíte, teleskopicky se vysune. Když řidič vjede do terénu a zapomene předtím vypnout rádio, může se stát, že ho první nízko visící větev o anténu připraví.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.