Diskuze

Elektromobily jsou jen přestupní stanice k vodíku

To auto zpívá, aspoň když jede malou rychlostí. Je to bezpečnostní prvek. Hyundai Nexo je auto s elektrárnou na palubě, jezdí docela tiše, ten lehce pisklavý zvuk, podobný tomu, který vydávají vesmírné lodě ve sci-fi filmech, vydává proto, aby mu chodci neskákali pod kola, protože ho neslyší. Při překročení třicetikilometrové rychlosti umělý hlas utichne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

a jak je to s nějakou bezpečností s vodíkem?Co si pamatuju s chemie, tak vodík je celkem bum bum:-)

0 0
možnosti

S ohledem na to, ze vodik je uz z principu fungovani vyrazne drazsi na provoz (je vuroba je energeticky narocna) a I budovani infrastruktury je radove drazsi, tak bych na nej az tolik nesazel...

2 0
možnosti

I budovani infrastruktury je radove drazsi

muzete to prosim rozvest v cem je drazsi?

0 0
možnosti

Elektromotor je do budoucna jediná logická náhrada za spalovací motor.

Lidi, Přestaňte už prosím nenávistně zatracovat Elektromobily tím že si pletete pojmy. Elektromobil nebí Bateriomobil!

1 1
možnosti

M23i46r61e30k 15G30a16j31e75r

28. 2. 2018 21:48

Uz vidim, jak jsou vsichni lide zhavi platit za pohon sveho auta 3x tolik, co nyni za benzin a nejmene o 50% platit vic v porizovaci cene auta se zmensenym zavazadlovym prostorem. Ani zvyseni poctu tankovacich mist z jednoho v republice na 10x tolik te atraktivite vodikovych aut moc neprida.

1 0
možnosti

tak ona neni jen Ceska republika ze? :-P

0 0
možnosti

Podle stovek článků iDnesu jsem se domníval že modlou českých novin i čtenářů je TESLA a nic nikdy jinak. ... a ono najednou ne.

Vzpomínám jak před asi 20 ti lety vyrobil Ford zde v USA asi necelou tovku aut na spalování vodíku. Jezdily okolo N.Y a na Floridě, v Kalifornii.

Jistě spalování vodíku je dnes odsunuto do neznáma s problémem skladování vodíku v nádržích ale palivové články na bázi vodíku jsou dnež už v USA vymakané, mnohonásobně lehčí a mnhonásobně levnější i spolehlivější. Auta i autobusy jezdily po New Yorku ořece dávno.

V podstatě jde stále o totéž. Benzín je laciný a tudíž další vývoj stojí. Až patřičně podraží vývoj se opět rozjede. Palivový žlánek mění vodík na elektřinu.Odpadem je trochu páry, možná pár kapek vody.

0 0
možnosti

Modlou idnes a velké části čtenářů je koncernový diesel.

0 0
možnosti

Vodík je dále, než si mnozí myslí.

Vyvíjejí se kamiony s palivovými články. Vyvíjejí se lokomotivy s palivovými články. Německo už nějakou dobu vyrábí ponorky s palivovými články.

Honda vyrábí 2. generaci Clarity na palivové články s dojezdem přes 500 km. Další výrobci Toyota a Hyndai tak daleko nejsou, ale postupují.

A výroba vodíku? Může být v atomovkách 4. generace. Německo má slibný Energie park Mainz, ve kterém vyrábí vodík z větrných eletráren.

Podle top odborníků jde jednoznačně o budoucnost nejen aut.

9 1
možnosti

Jako další možnost určitě. Současný problém je vysoká cena palivových článků a jejich krátká životnost současně s drahými materiálovými vstupy. Výrobci zatím dost mlží. Viděl jsem x grafů degrace bateriového packu v závislosti na počtu cyklů a způsobu vybíjení, ale neviděl jsem ani jeden graf závislosti degradace výkonu (automobilového) palivového článku na počtu hodin. Stacionární palivové články mají celkem vysokou účinnost i životnost, ale hmotnost je také někde jinde. Jinak těm vodíkovým technologiím celkem fandím. H2 se dá vyrábět elektrolýzou a dlouhodobě ukládat. Ukládat dlouhodobě energii přímo v bateriích je neefiktivní, ty se hodí, jak si každý odvodí, na krátkodobé ukládání a častou cyklaci. A pak ropné společnosti (Shell ap.) se také musí nějak vyrovnat se změnou trhu.

2 1
možnosti

H2EV technologie je vlastně BEV s extenderem, čili sériový hybrid (spalovací motor se přímo nepodílí na pohonu, jen pohání generátor, pohon obstarávají elektromotory). Soustrojí spalovací motor - generátor je tedy vlastně jen nahrazené palivovým článkem. Z tohoto pohledu je jasné, že elektromobily nejsou přestupní stanicí k vodíku, protože protože tento výrok je sémanticky chybný.

Ve stejném duchu pokračuje celý článek. Jeden Hoax za druhým, občas se tam objeví něco, co je pravda, ale často bez potřebného kontextu. Škoda, že to nehodnotí Mirka, ta by se to ani nenamáhala ohodnotit. ;-D Dávám 15%.

1 2
možnosti

P28a50v18e48l 81K58u32t72i24l

28. 2. 2018 17:28

A jestli neumreli, sni o vodiku do dnes.

8 1
možnosti

Myslím že vodík i elektromobily mají smysl paralelně. Vodík pro dálkovou dopravu, elektrika pro (pří)městskou.

Tesla je sice velmi pěkná hračka, obsahující mnoho poctivého inženýringu, ale jako velké auto s malým dojezdem je nepraktické už svým konceptem.

2 0
možnosti

Baterie udělaly a ještě udělají velký pokrok. Pokud bychom se dostali na hodnotu hustoty energie která je váhově i objemově přibližně 1/10 energie ve fosilním palivu (řekněme benzín), tak při ceně někde kolem 100$/Kwh (závisí to i na životnosti, tj. počtu cyklů) a počtu cyklů někde kolem 5-10 000 nebude už co řešit. Umístit do podlahy 200-250KWh baterií nebude problém. V současnosti jsme někde na 1/30, nějakou dobu to ještě potrvá.

2 0
možnosti

P15e87t53r 87B11á45č44a

28. 2. 2018 14:35

Elektromobily jsou jen slepa vetev, podprovana nesmyslnyma dotacema.

8 7
možnosti

J43i78ř14í 54Z70ý27k70a

28. 2. 2018 17:45

každá technologie je slepou větví, která jednou skončí. Jednou to bude třeba i kolo na dopravních prostředcích ...

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...