Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektromobily jsou jen přestupní stanice k vodíku

To auto zpívá, aspoň když jede malou rychlostí. Je to bezpečnostní prvek. Hyundai Nexo je auto s elektrárnou na palubě, jezdí docela tiše, ten lehce pisklavý zvuk, podobný tomu, který vydávají vesmírné lodě ve sci-fi filmech, vydává proto, aby mu chodci neskákali pod kola, protože ho neslyší. Při překročení třicetikilometrové rychlosti umělý hlas utichne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VB

a jak je to s nějakou bezpečností s vodíkem?Co si pamatuju s chemie, tak vodík je celkem bum bum:-)

0 0
možnosti
MK

S ohledem na to, ze vodik je uz z principu fungovani vyrazne drazsi na provoz (je vuroba je energeticky narocna) a I budovani infrastruktury je radove drazsi, tak bych na nej az tolik nesazel...

2 0
možnosti
GK

I budovani infrastruktury je radove drazsi

muzete to prosim rozvest v cem je drazsi?

0 0
možnosti
PF

Elektromotor je do budoucna jediná logická náhrada za spalovací motor.

Lidi, Přestaňte už prosím nenávistně zatracovat Elektromobily tím že si pletete pojmy. Elektromobil nebí Bateriomobil!

1 1
možnosti
MG

M38i86r74e93k 92G86a16j79e76r

28. 2. 2018 21:48

Uz vidim, jak jsou vsichni lide zhavi platit za pohon sveho auta 3x tolik, co nyni za benzin a nejmene o 50% platit vic v porizovaci cene auta se zmensenym zavazadlovym prostorem. Ani zvyseni poctu tankovacich mist z jednoho v republice na 10x tolik te atraktivite vodikovych aut moc neprida.

1 0
možnosti
GK

tak ona neni jen Ceska republika ze? :-P

0 0
možnosti
VV

Podle stovek článků iDnesu jsem se domníval že modlou českých novin i čtenářů je TESLA a nic nikdy jinak. ... a ono najednou ne.

Vzpomínám jak před asi 20 ti lety vyrobil Ford zde v USA asi necelou tovku aut na spalování vodíku. Jezdily okolo N.Y a na Floridě, v Kalifornii.

Jistě spalování vodíku je dnes odsunuto do neznáma s problémem skladování vodíku v nádržích ale palivové články na bázi vodíku jsou dnež už v USA vymakané, mnohonásobně lehčí a mnhonásobně levnější i spolehlivější. Auta i autobusy jezdily po New Yorku ořece dávno.

V podstatě jde stále o totéž. Benzín je laciný a tudíž další vývoj stojí. Až patřičně podraží vývoj se opět rozjede. Palivový žlánek mění vodík na elektřinu.Odpadem je trochu páry, možná pár kapek vody.

0 0
možnosti
JV

Modlou idnes a velké části čtenářů je koncernový diesel.

0 0
možnosti
JH

Vodík je dále, než si mnozí myslí.

Vyvíjejí se kamiony s palivovými články. Vyvíjejí se lokomotivy s palivovými články. Německo už nějakou dobu vyrábí ponorky s palivovými články.

Honda vyrábí 2. generaci Clarity na palivové články s dojezdem přes 500 km. Další výrobci Toyota a Hyndai tak daleko nejsou, ale postupují.

A výroba vodíku? Může být v atomovkách 4. generace. Německo má slibný Energie park Mainz, ve kterém vyrábí vodík z větrných eletráren.

Podle top odborníků jde jednoznačně o budoucnost nejen aut.

9 1
možnosti
PHH

Jako další možnost určitě. Současný problém je vysoká cena palivových článků a jejich krátká životnost současně s drahými materiálovými vstupy. Výrobci zatím dost mlží. Viděl jsem x grafů degrace bateriového packu v závislosti na počtu cyklů a způsobu vybíjení, ale neviděl jsem ani jeden graf závislosti degradace výkonu (automobilového) palivového článku na počtu hodin. Stacionární palivové články mají celkem vysokou účinnost i životnost, ale hmotnost je také někde jinde. Jinak těm vodíkovým technologiím celkem fandím. H2 se dá vyrábět elektrolýzou a dlouhodobě ukládat. Ukládat dlouhodobě energii přímo v bateriích je neefiktivní, ty se hodí, jak si každý odvodí, na krátkodobé ukládání a častou cyklaci. A pak ropné společnosti (Shell ap.) se také musí nějak vyrovnat se změnou trhu.

2 1
možnosti
PHH

H2EV technologie je vlastně BEV s extenderem, čili sériový hybrid (spalovací motor se přímo nepodílí na pohonu, jen pohání generátor, pohon obstarávají elektromotory). Soustrojí spalovací motor - generátor je tedy vlastně jen nahrazené palivovým článkem. Z tohoto pohledu je jasné, že elektromobily nejsou přestupní stanicí k vodíku, protože protože tento výrok je sémanticky chybný.

Ve stejném duchu pokračuje celý článek. Jeden Hoax za druhým, občas se tam objeví něco, co je pravda, ale často bez potřebného kontextu. Škoda, že to nehodnotí Mirka, ta by se to ani nenamáhala ohodnotit. ;-D Dávám 15%.

1 2
možnosti
PK

P38a65v69e84l 45K43u24t56i81l

28. 2. 2018 17:28

A jestli neumreli, sni o vodiku do dnes.

8 1
možnosti

Myslím že vodík i elektromobily mají smysl paralelně. Vodík pro dálkovou dopravu, elektrika pro (pří)městskou.

Tesla je sice velmi pěkná hračka, obsahující mnoho poctivého inženýringu, ale jako velké auto s malým dojezdem je nepraktické už svým konceptem.

2 0
možnosti
PHH

Baterie udělaly a ještě udělají velký pokrok. Pokud bychom se dostali na hodnotu hustoty energie která je váhově i objemově přibližně 1/10 energie ve fosilním palivu (řekněme benzín), tak při ceně někde kolem 100$/Kwh (závisí to i na životnosti, tj. počtu cyklů) a počtu cyklů někde kolem 5-10 000 nebude už co řešit. Umístit do podlahy 200-250KWh baterií nebude problém. V současnosti jsme někde na 1/30, nějakou dobu to ještě potrvá.

2 0
možnosti
PB

P29e26t91r 31B78á98č41a

28. 2. 2018 14:35

Elektromobily jsou jen slepa vetev, podprovana nesmyslnyma dotacema.

8 7
možnosti
JZ

J41i95ř90í 33Z15ý94k84a

28. 2. 2018 17:45

každá technologie je slepou větví, která jednou skončí. Jednou to bude třeba i kolo na dopravních prostředcích ...

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!