Diskuze
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík
Děkujeme za pochopení.
M16i69c12h96a94l 77F15r86ý45d72a
Pane Vokáči, jako pokus o článek dobrý, ale s tématem jste se seknul o cca rok. Před rokem to ještě bylo téma, ale v situaci, kdy Audi kvůli Dieselgate skončilo předčasně ve vytrvalostních závodech, se situace radikálně změnila. Současné regule jsou zmrazeny do r. 2019 včetně a od r. 2020 jsou už načrtnuté nové předpisy, ve kterých ale vodík i jiné nové alternativy chybí. Důvod je prostý - náklady.Z toho důvodu se upustilo i od nové třídy 10MJ a co se pohonů týká, zůstane jen jediná kategorie - Hybrid 8MJ. Pan Toyoda to řekl zcela jasně: "Současná hybridní technologie nám stačí pro 6 hodinový závod, ale čtyřiadvacítku ještě nevydrží. Je před námi ještě dlouhá cesta.". ACO trápí řídké startovní pole LMP a proto v žádném případě nepůjde vodíkovou cestou, protože právě to novou automobilku nepřiláká. Peugeot by do WEC (LMP) rád vstoupil, ale protože nemá žádnou hybridní technologii, tak se drží zpátky, protože by pro něj ty náklady byly nepředstavitelné. V pátek 16.6. byl v Le Mans představen nový směr techn. vývoje LMP1 po r. 2020 a vodík tam byl odmítnut právě z důvodu vysokých nákladů.
J14o92s58e56f 17Č55i75h57á32k
Díky automobilkám, které přišli do LMP1 (Audi, Peugeot) šla tato kategorie do háje. Zdražila se tak, že úplně vystrnadila soukromníky, což se ukázalo v letošním závodě. Benzínové LMP1 neměli absolutně šanci proti dieselům od Audi či od Peugeotům. Jsem staromilec a benzín je benzín.
D51e15n52i46s 56H69u80m31l
Píšete nesmysly, benzínové Porsche porazilo naftové Audi loni i předloni. Letos už nezávodilo ani Audi ani Peugeot. Vše byla jen otázka koeficientů, které si FIA cucá z prstu, aby srovnala rozdíly.
J22i61ř52í 56K56r89a22u41s
U Vodíku je problém so skladovaním , prechádza totiž stenami nádrže , preto sú potrebné špeciálne viac vrstvé nádrže z rôznych materiálov,
Ono by nebolo 2x vhodné nechávať za sebou "vodíkovú stopu" následky by asi neboli potešujúce.
Vodík sa dychtivo a explozívne zlučuje s kyslíkom.......
J32i54ř37í 23K56o78c28u13r68e28k
Neškrtat a nerozsvěcet, sic nám to tu vybouchne!
D34e24n30i45s 92H82u61m74l
Asi chtějí překonat rekord Le Mans z roku 1955
P23a37t13r62i71k 55C45h10r96z
U těch čistě elektrických aut vůbec nevidím problém v dlouhém nabíjení, prostě by se měnily baterie (ostatně o něčem takovém se původně uvažovalo i u běžných silničních aut, nakonec se od toho ustoupilo - bylo by to docela problematické, nikdo by nechtěl vyměnit nové baterie ze svého auta za třeba dva nebo tři roky staré), stačilo by jejich umístění v automobilu uzpůsobit pro rychlou výměnu.
Variantou 2 by mohlo být něco jako "štafetový závod".
F37r38a54n68t34i71š91e70k 48L88u13f57t
V osobácích by to šlo ošetřit tak, že by tam byly baterie dvě, jedna půjčená a jedna menší vlastní - pro dojezd k nejbližší elektropumpě. (Další můj geniální nápad. Dnes jsem měl mimochodem ještě jiný - skládací auto. Šlo by jen o maketu auta, které by drželo místo na parkovišti, kam když by přijel majitel skutečným autem, tak by maketu složil a zaparkoval)
M24i22r23e81k 34G65a11j86e50r
Pro ty, kdo tak strasne fandi palivovym clankum, je dulezita informace, ze clanky nevydrzi dlouho, v prumeru sotva polovinu, co spalovaci dnesni motor. Pri prumerne rychlosti kolem 40 km/h, kterou u nas bezna auta za jejich zivotnost dosahuji, vydrzi jen v prumeru 100 tisic km.
Snad v zavodech nepovoli nadrze s kapalnym vodikem. Je zarucene, ze drive nebo pozdeji selze u nektereho auta chlazeni na minus 240 C a dojde k uniku vodiku s nebezpecim vybuchu smesi se vzduchem. Vyvoj takoveho pohonu navic nema zadny prakticky vyznam pro pohon beznych vozidel.
J46i87ř81í 18K72o77c42u61r97e32k
Záleží kudy jedete. Průměr 70 km/h na delších trasách mimo město je udržitelný se stodvácou. A průměr 90 pro dálniční křižník je taky vpohodě. Jen to město. Jenže na popojíždění ve městě je lepší elektřina a akumulátory, především pro rekuperaci při brždění. Takže mít v autě obojí... a za tu cenu můžete mít letadlo s pilotem.
P32e39t22r 70P44o21l17á69k
Velka pochvala! Vodik je cisty pohon budoucnosti! Ne elektrina ziskavana z velke casti z fosilnich paliv a uskladnena v jedem naplnenych bateriich! Zavodeni muze vodiku otevrit plnohodnotnou cestu do seriove vyroby( soucasne pokusy jako Toyota Mirai a Honda Clarity nepocitam, protoze se masove nerozsirily )!
J46a82r39o19s11l77a16v 74N58o16v71á96k
Ano, ale získávání vodíku je zatím nejlevnější ze zemního plynu a z uhlí to vychází též levně, ale jsou velké investiční náklady na zařízení pro zplyňování uhlí. Takže energeticky výhodnější je přímé spalování těchto surovin.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...