Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vodíkový, elektrický nebo hybridní: nový mercedes nabídne všechny varianty

  13:40aktualizováno  13:40
Automobilka Mercedes-Benz přiveze na detroitský autosalon ekologický modulární koncept, který je prakticky připraven do sériové výroby. Tři varianty nabídnou ve stejné karoserii různé pohony. Koncept BlueZERO bude jezdit buď na vodík, elektřinu z baterií, nebo jej bude pohánět hybridní ústrojí, kde motor funguje jako generátor.

Mercedes-Benz BlueZERO concept | foto: Mercedes-Benz

Autosalon Detroit

Lednový detroitský autosalon přinese další vlnu ekologických vozidel. Mercedes-Benz si připravil sériové produkci blízký koncept BlueZERO. Automobil, který je pravděpodobně předobrazem budoucího modelu třídy B, stojí na sendvičové modulární platformě. Ta umožňuje snadnou montáž různých druhů pohonu. Koncept nabídne hned tři.

Model BlueZERO E-CELL je prostým elektromobilem. Jeho baterie mají kapacitu 35kWh a umožní automobilu na jedno nabití ujet 200 kilometrů. Nabíjení z běžné zásuvky trvá čtyři hodiny, automobil lze ale připojit i k výkonnějšímu zdroji energie. Konstrukční zajímavostí je fakt, že Li-Ion baterie jsou chlazené kapalinou.

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Varianta BlueZERO E-CELL PLUS si bude svůj zdroj energie vozit sebou. Krom výše zmíněných baterií (tentokrát ale s čistě elektrickým dosahem 100 kilometrů) zabudovali inženýři pod podlahu vozu i litrový tříválec ze Smartu Fortwo. Motor dává výkon 50 kW při 3 500 otáčkách za minutu a 17,5 kWh baterie dobíjí přes stejně výkonný alternátor. Na jedno natankování je vůz schopen ujet 600 kilometrů, jak velkou nádrž ale koncept má, automobilka neprozradila.

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Poslední verze BlueZERO F-CELL získává elektrickou energii z palivových článků a na jedno natankování vodíkové nádrže je schopen ujet 400 kilometrů. Právě tento způsob pohonu by se přitom měl podle vyjádření zástupců automobilky dostat do sériové podoby již letos. Elektromobil s bateriemi pak prý Mercedes uvede na trh o rok později. V obou případech ale půjde o relativně malosériovou produkci. Mercedes-Benz přitom prý nechce od roku 2015 vyrábět automobily spalující fosilní paliva. 

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Ve všech třech případech pohání přední kola elektromotor s krátkodobým špičkovým výkonem 100 kW a běžným výkonem 70 kW. Točivý moment je 320 Nm. S tímto motorem akcelerují všechny tři koncepty na stovku pod 11 sekund a mají maximální rychlost elektronicky omezenu na 150 km.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.