Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vodíkový, elektrický nebo hybridní: nový mercedes nabídne všechny varianty

  13:40aktualizováno  13:40
Automobilka Mercedes-Benz přiveze na detroitský autosalon ekologický modulární koncept, který je prakticky připraven do sériové výroby. Tři varianty nabídnou ve stejné karoserii různé pohony. Koncept BlueZERO bude jezdit buď na vodík, elektřinu z baterií, nebo jej bude pohánět hybridní ústrojí, kde motor funguje jako generátor.

Mercedes-Benz BlueZERO concept | foto: Mercedes-Benz

Autosalon Detroit

Lednový detroitský autosalon přinese další vlnu ekologických vozidel. Mercedes-Benz si připravil sériové produkci blízký koncept BlueZERO. Automobil, který je pravděpodobně předobrazem budoucího modelu třídy B, stojí na sendvičové modulární platformě. Ta umožňuje snadnou montáž různých druhů pohonu. Koncept nabídne hned tři.

Model BlueZERO E-CELL je prostým elektromobilem. Jeho baterie mají kapacitu 35kWh a umožní automobilu na jedno nabití ujet 200 kilometrů. Nabíjení z běžné zásuvky trvá čtyři hodiny, automobil lze ale připojit i k výkonnějšímu zdroji energie. Konstrukční zajímavostí je fakt, že Li-Ion baterie jsou chlazené kapalinou.

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Varianta BlueZERO E-CELL PLUS si bude svůj zdroj energie vozit sebou. Krom výše zmíněných baterií (tentokrát ale s čistě elektrickým dosahem 100 kilometrů) zabudovali inženýři pod podlahu vozu i litrový tříválec ze Smartu Fortwo. Motor dává výkon 50 kW při 3 500 otáčkách za minutu a 17,5 kWh baterie dobíjí přes stejně výkonný alternátor. Na jedno natankování je vůz schopen ujet 600 kilometrů, jak velkou nádrž ale koncept má, automobilka neprozradila.

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Poslední verze BlueZERO F-CELL získává elektrickou energii z palivových článků a na jedno natankování vodíkové nádrže je schopen ujet 400 kilometrů. Právě tento způsob pohonu by se přitom měl podle vyjádření zástupců automobilky dostat do sériové podoby již letos. Elektromobil s bateriemi pak prý Mercedes uvede na trh o rok později. V obou případech ale půjde o relativně malosériovou produkci. Mercedes-Benz přitom prý nechce od roku 2015 vyrábět automobily spalující fosilní paliva. 

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Ve všech třech případech pohání přední kola elektromotor s krátkodobým špičkovým výkonem 100 kW a běžným výkonem 70 kW. Točivý moment je 320 Nm. S tímto motorem akcelerují všechny tři koncepty na stovku pod 11 sekund a mají maximální rychlost elektronicky omezenu na 150 km.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Elektropohon a autonomní řízení změní vzhled aut, říká slovenský designér

Vedoucí designér interiérů škodovek Peter Olah

Jako obor s krátkou historií, ale rozhodně velkou budoucností vnímá automobilový design jeho přední slovenský...

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Najdete na iDNES.cz