Mercedes-Benz BlueZERO concept | foto: Mercedes-Benz

Vodíkový, elektrický nebo hybridní: nový mercedes nabídne všechny varianty

  • 15
Automobilka Mercedes-Benz přiveze na detroitský autosalon ekologický modulární koncept, který je prakticky připraven do sériové výroby. Tři varianty nabídnou ve stejné karoserii různé pohony. Koncept BlueZERO bude jezdit buď na vodík, elektřinu z baterií, nebo jej bude pohánět hybridní ústrojí, kde motor funguje jako generátor.

Autosalon Detroit

Lednový detroitský autosalon přinese další vlnu ekologických vozidel. Mercedes-Benz si připravil sériové produkci blízký koncept BlueZERO. Automobil, který je pravděpodobně předobrazem budoucího modelu třídy B, stojí na sendvičové modulární platformě. Ta umožňuje snadnou montáž různých druhů pohonu. Koncept nabídne hned tři.

Model BlueZERO E-CELL je prostým elektromobilem. Jeho baterie mají kapacitu 35kWh a umožní automobilu na jedno nabití ujet 200 kilometrů. Nabíjení z běžné zásuvky trvá čtyři hodiny, automobil lze ale připojit i k výkonnějšímu zdroji energie. Konstrukční zajímavostí je fakt, že Li-Ion baterie jsou chlazené kapalinou.

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Varianta BlueZERO E-CELL PLUS si bude svůj zdroj energie vozit sebou. Krom výše zmíněných baterií (tentokrát ale s čistě elektrickým dosahem 100 kilometrů) zabudovali inženýři pod podlahu vozu i litrový tříválec ze Smartu Fortwo. Motor dává výkon 50 kW při 3 500 otáčkách za minutu a 17,5 kWh baterie dobíjí přes stejně výkonný alternátor. Na jedno natankování je vůz schopen ujet 600 kilometrů, jak velkou nádrž ale koncept má, automobilka neprozradila.

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Poslední verze BlueZERO F-CELL získává elektrickou energii z palivových článků a na jedno natankování vodíkové nádrže je schopen ujet 400 kilometrů. Právě tento způsob pohonu by se přitom měl podle vyjádření zástupců automobilky dostat do sériové podoby již letos. Elektromobil s bateriemi pak prý Mercedes uvede na trh o rok později. V obou případech ale půjde o relativně malosériovou produkci. Mercedes-Benz přitom prý nechce od roku 2015 vyrábět automobily spalující fosilní paliva. 

Mercedes-Benz BlueZERO concept

Ve všech třech případech pohání přední kola elektromotor s krátkodobým špičkovým výkonem 100 kW a běžným výkonem 70 kW. Točivý moment je 320 Nm. S tímto motorem akcelerují všechny tři koncepty na stovku pod 11 sekund a mají maximální rychlost elektronicky omezenu na 150 km.


Elektromobil