Diskuze
Jak se tankuje vodík? Auto s elektrárnou na palubě je na skok v Česku
Děkujeme za pochopení.
P73a95v28e81l 70P68o75k31o15r35n59ý
Zaujalo mě to, že vodík by šel vyrábět v době, kdy větrné nebo solární elektrárny nemají "odbyt" elektřiny.
A dnes mohu mít doma nádrž na benzín či naftu, jsou nádrže na plyn. Proč by tedy nešlo, než bude infrastruktura, mít doma větší nádrž na vodík a třeba si něco vodíku i vyrobit sám?
R62a43d39i70m 68K15ř10i56v88á53n50e47k
"Vozidlo tak vodík nespaluje, ale používá pro výrobu elektřiny." Aha, takze jakou jinou reakci vodiku s kyslikem mate na mysli? Tusi novinari, co je "spalovani"?
M35a35r97t51i10n 89N43o71v86o41t91n34ý
Je to článek pro laiky, autor tím chtěl jasně říct, že se nejedná o spalovací motor kde je pouze palivem místo benzínu vodík, ale o zcela jinou technologii. Většina to pochopí, ale vždy se najde šťoural, co musí ukázat jak je chytrej, že?
H87o73n60z60a 82T37a13r
ČESKÝ VODÍK z UHLÍ
Ostravě – při výrobě čistého vodíkového paliva se využije odpad vznikající při zpracování koksu, který se pak většinou spaluje a zatěžuje životní prostředí.
H58o37n12z29a 74T59a25r
Moravskoslezský kraj vsází na vodíkovou dopravu. Měla by přinést čistší vzduch
Vodík by měl v Moravskoslezském kraji pohánět desítky autobusů a tři vlaky. Kraj se rozhodl vsadit na alternativní pohon s úmyslem dosáhnout čistšího ovzduší. V Ostravě taky vznikne vodíková plnicí stanice, kterou z většiny zaplatí evropská dotace.
Téměř 900 milionů korun vložili podnikatelé z České republiky do továrny na výrobu kapalného vodíku ve Spojených státech.
P36e80t61r 52H46a34r47i69p29r40a70s77a42d 58H27a93j66i37č
Další možnost je jezdit na čpavek (NH3). Rozdíl mezi CNG a čpavkem je v tom, že se čpavek také oxiduje v palivovém článku jako H2 a nevzniká CO2, ale jen voda a dusík. Problém je samozřejmě v toxicitě samotného čpavku. Všechno má svoje pro i proti.
Z54d65e19n18ě31k 72M52o40r25á48v28e60k
Ovšem otázkou je dostupnost (možnost výroby v dostatečném objemu a čistotě) a cena takového paliva.
T75o81m24á29š 38Z89e34m62á92n31e14k
Konečně auto, které v případě čelního střetu a destrukce nádrže, uhraje remízu i s kamionem. 700 barů, to už je nářez.
P57e13t81r 28H34a19r19i90p98r56a63s64a51d 93H62a37j31i37č
Zrovno tohohle se v případě srážky asi zase tolik bát nemusíte. Je tam bezpečnostní ventil a vodík hoří jinak než benzín. Nerozlévá se plamen je v podstatě vertikální. Pokud nejste přímo v plameni, nic se nestane. Problém nastane jedině, pokud by hodík nehořel, ale jen unikal a to v nějakém uzavřeném prostoru - garáž, tunel ap. Pak to může dost snadno bouchnout.
Zdravím, žák Ždimera.
T97o16m85á93š 47J25a50n49í52r34e63k
Chapu to podle toho stojanu, ze 120kc/kg, ale po prepoctu ceny a mnozstvi je to jen 1.2kc/kg?
J10o45s33e96f 61B37u89r95d63a
Tak jak to tak čtu, tak se tu někdo potřeboval "vytáhnout" s "novinkou" vodíkového pohonu. Jenže z praxe je jasné, že výroba vodíku je prozatím energeticky velmi náročná, než vydat energii na výrobu vodíku, tak rovnou tou energií načerpat do baterie elektromobilu je mnohem efektivnější. Navíc vodík pak musíte převézt na stanice, skladovat a přečerpat do aut.. Další spotřeba energie. Zbytečně.
Ale třeba se nějakým zázrakem podaří přijít na způsob, jak vyrábět vodík efektivně a ekonomicky. Ale než se na to přijde, radši budu dál každé ráno mít nabitý elektromobil a vyrazím. Za mne budu radši za novou generaci baterií, než vozit natlakovanou nádrž s Vodíkem :-)
I těch nabíječek je dostatek, navíc elektromobil si dobiji z každé zásuvky (potrvá to, ale s benzínem, naftou, LPG, CNG, vodíkem mám smůlu. Musím popojet na čerpací stanici...
M43i48k25h90a63i94l 34P86a61s91h16a62y36e56v
Tady se něco rýsuje. Ale zatím jen rýsuje.. :)
D16a36v65i41d 61H41o75l98m54a19n
Postrádám dost podstatnou zmínku o tom, jak je vodík ve skutečnosti nebezpečný. Jeho prolínavost skrz téměř vše je úžasná. Nicméně předpokládám, že v těch autech je to vše kvalitně ošetřeno. Nicméně LPG je proti tomu "hračka".
M55a75r58t11i37n 61K96l98u92v81á21n16e51k
Pán Nývlt....
1)takže se nemusíte obávat nádrže v kufru jako u přestaveb na LPG
No tá nádrž H2 je predsa tiež v kufri, nie?
A nádrž LPG je v 99% osobných áut pod podlahou kufru miesto rezervy.
To len tak pre úplnosť.
2)Ten (H2) může být například odpadní surovinou při jiné chemické výrobě..
Tak to je fakt humorné.
To je ako keby niekto napísal že zlato je odpadnou surovinou prí výrobe železa.... Veľká časť reakcií v chemickej výrobe sa týka POUŽITIA vodíku (v konečnom dôsledku). Takže H2 nikdy nieje ako ODPAD...
J89a69k60u63b 58Š43a88f96a17n92d18a
No já na tom snímku žádnou nádrž nevidím. Jen vyboulené plechové dno kufru. Nádrž je až pod ním.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...