Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vodíkový mercedes se chystá do prodeje

aktualizováno 
Mercedes se chystá na prodej auta, kterému jde z výfuku jen vodní pára. Model B s označením F-CELL využívá k pohonu palivové články. K vidění je na autosalonu ve Frankfurtu.

Mercedes B F-CELL | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Automobilka říká, že vodíkové béčko nabídne jízdní výkony na úrovni vozu s dvoulitrovým benzinovým motorem. Počátkem příštího roku bude prvních asi 200 vozů dodáno zákazníkům v Evropě a USA.

"Třída B F-CELL přebírá avantgardní roli prvního automobilu s palivovými články na světě, který vzniká v podmínkách sériové výroby," říká Thomas Weber, člen představenstva Daimleru zodpovědný za koncernový výzkum.

Béčko dostalo novou generaci palivových článků, ve kterých reaguje ve vzduchu obsažený kyslík s vodíkem uloženým pod tlakem 700 barů. Výsledkem této reakce je elektrický proud pro elektromotor a vodní pára.

Elektromotor má nejvyšší výkon 100 kW/136 k a maximální točivý moment 290 Nm, který je k dispozici od "nulových" otáček. Dojezd má být asi 400 kilometrů a tankování trvá tři minuty.

Pro potřeby navýšení výkonu při předjíždění a pro ukládání energie při brzdění má vodíkový mercedes ještě li-ion akumulátor o výkonu 35 kW a s kapacitou 1,4 kWh.

Všechny komponenty složitého systému jsou schované v sendvičové podlaze, kterou Mercedes-Benz zavedl už před deseti lety u první generace třídy A a která byla už na počátku navržena tak, aby umožnila jednoduchou zástavbu alternativních pohonů. Prostor pro posádku a zavazadla tak zůstává nedotčený.

"Aby se lokálně bezemisní provoz stal realitou ve větším rozsahu, je nyní zapotřebí vybudovat plošnou síť čerpacích stanic vodíku," upozorňuje automobilka a spolupracuje s úřady německých měst při budování vodíkových čerpaček.

Mercedes B  F-CELL
Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.