Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volha je zpátky! GAZ Siber za 360 tisíc

  17:19aktualizováno  17:57
Volha se vrací: právě dnes se na moskevském autosalonu představilo nové auto, chlubící se staronovým jménem GAZ.

GAZ Siber | foto: GAZ

Když před dvěma lety vedení automobilky GAZ oznámilo, že s výrobou osobních aut končí a zaměří se pouze na náklaďáky, mnoho pamětníku zavzpomínalo na obří, pohodlné koráby silnic a zamáčklo slzu. VÍCE...

GAZ a její Volhy jsou ale nesmrtelné. Vrací se na pod starou známou značkou a přijíždí s technikou vypůjčenou z Ameriky. Ostatně, možná se to dá nazvat návratem ke kořenům. To, že některá auta z bývalého Sovětského svazu vypadala jako plagiáty amerických bouráků, nebylo až tak úplně náhodou...

Nová volha se jmenuje Siber a stojí na základech předchozí generace Chrysleru Sebring. Američana v ruském zimníku - na premiéru si oblékl oblíbenou bílou - pohání momentálně jediný motor, kterým je 141koňový benzinový dvoulitr.

Na platformě, kterou ruská GAZ Group koupila od Chrysleru, postavili inženýři z British UltraMotive Company "nové" auto. Siber je plně přizpůsoben podmínkám, které panují na ruských silnicích. Odpružení je měkčí a podvozek dostal vyšší světlou výšku, než měl sebring.

Všechny sibery dostanou do základní výbavy čelní airbagy, ABS, klimatizaci, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna, rádio s CD a šesti reproduktory, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná zrcátka atd. Základní cena má být 13 100 euro (asi 360 tisíc).

Později má do nabídky přijít 2,4litr s výkonem 150 koní a šestiválcový 2,7litr s výkonem 203 koní, který bude k mání pouze s automatem.

Ostrá výroba odstartuje v březnu 2008. Do konce příštího roku má být vyrobeno 20 tisíc siberů, následující rok dvojnásobek, kapacita továrny je až 100 000 ročně. Kvalitu výroby má ohlídat Chrysler, který bude také dělníky trénovat společně s Magnou. Nový GAZ Siber bude ke koupi zpočátku u 70 dealerů značky.

GAZ Siber

GAZ Siber

GAZ Siber

GAZ Siber

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.