Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volhy proti ladám: sovětské legendy společně na okruhu

  14:10aktualizováno  14:10
Dvacet let parkovali své stroje v garáži. A pak se vydali na trať, aby změřili síly s majiteli silnějších volh. V lotyšské Rize vzkřísili slavný závod Amber Volha. Přidalo se i mnoho zkušených mechaniků a původních jezdců. Závodily i lady.

Po sedmnáctileté odmlce obnovili fanoušci sportovních vozů legendární závod automobilů z dob Sovětského svazu: Amber Volha v lotyšské metropoli Rize. A do závodu volh přizvali organizátoři i majitele vozů jiné populární "sovětské" značky Lada.

Pro Lotyše Aurimase Onushkevichiuse to byla veliká událost, jeho vůz se na poslední závod vydal ještě v minulém století. "Svoje auto jsem pečlivě připravil, strávil jsem na tom s mechanikem dva týdny. Z garáže vyjelo poprvé po dvaceti letech, celou dobu tu stálo," líčí.

Legendární vozy Sovětského svazu dokázaly v závodě přesáhnout i rychlost 140 km/h, ale nebyla to rychlost, co diváky zajímalo nejvíc.

Podle jednoho z organizátorů, Marise Ozolinse, byl závod skvělou kombinací starého a nového. "V Amber Volze máme staré vozy, ale i nové jezdce. A v boxech pracují mechanici, kteří tyto vozy opravovali ještě na původních závodech". Mezi odbornými poradci byli dokonce ti, kteří závodili už před padesáti lety.

Ozolins tvrdí, že repasované vozy byly na trati viditelně pomalejší než před dvaceti lety a má proto i jednoduché vysvětlení: "Dobří mechanici prostě vymřeli."

Vítězem kategorie Volha se nakonec stal Lotyš Andrejs Paupers, mezi ladami vyhrál Onushkevichius, podle kterého měl v sobě závod se starými sovětskými vozy zvláštní kouzlo.





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.