Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volhy se vracejí. Mají americký původ a Putinovo požehnání

  12:18aktualizováno  16:07
Po dlouhých letech se rozjíždí výroba nové volhy, jejím kmotrem je ruský premiér Vladimir Putin.

Volhu Siber zkouší ruský premiér Vladimir Putin | foto: GAZ

Před lety to vypadalo, že volhy mají na kahánku. GAZ - majitel značky - chtěl ukončit výrobu osobních aut a věnovat se pouze výrobě náklaďáků a dodávek. Po třech letech je ale všechno jinak! Nová carevna - jak se kdysi volhám říkalo - už odstartovala v sériové výrobě.

Vedle klasických modelů, které známe i z našich silnic z předlistopadové doby a které GAZ do dneška vyrábí v upravené podobě, se postaví nové a o generace modernější auto.

Siber, jak se novinka vyjíždějící z moderní fabriky v Nižném Novgorodu jmenuje, ale úplnou novinkou není. Znalci amerických aut v něm odhalí předchozí generaci Chrysleru Sebring.

"Já osobně počítám s tím, ze klasická volha by se mohla vyrábět ještě dva až tři roky. V případě siberu padlo až před několika měsíci rozhodnutí použít značku Volha," uvádí Peter Homola, rakouský novinář, který se zabývá automobilovým průmyslem východní Evropy.

V podání ruského výrobce není "západní" původ auta úplnou novinkou. To, že některá auta z bývalého Sovětského svazu vypadala jako plagiáty amerických bouráků, nebylo až tak úplně náhodou...

Siber ovšem vzniká zcela oficiálně, ve spolupráci společnosti GAZ a Chrysleru. "Spustili jsme projekt, který otevře novou fázi ruského automobilového průmyslu," prohlásil při výrobě prvních nových volh Sergej Zanozin, šéf GAZ Group, která značku Volha vlastní.

Volha Siber

Výroba siberů odstartovala minulý týden, prodej ale bude zahájen až začátkem září, po moskevském autosalonu.

"GAZ Group zahájil výrobu nové modelové řady značky Volha na platformě od největších světových výrobců. Nová výrobní linka má flexibilní kapacitu umožňující zahájení výroby nových modelů při minimálních investicích," dodal Zanozin.

Základy pro Volhu Siber dodal Chrysler, uzpůsobení designu dostalo na starosti britské designstudio UltraMotive.

Úpravami pro drsné podmínky Ruska prošla i technika. Siber, jak už název napovídá, by tak měl odolat krutým zimám, stejně jako tortuře na děravých silnicích. Oproti sebringu byla zvýšena světlá výška a auto dostalo tužší tlumiče.

Výrobu a instalaci moderní výrobní linky a zácvik dělníků dostala na starost kanadská Magna International.

Nová carevna dostane pod kapotu benzinové čtyřválce z produkce Chrysleru. Dvoulitr i o čtyři deci objemnější motor splňují emisní ekonormu Euro 4 a nabízejí 141 a 143 koní. Menší z motorů má krouticí moment 188, silnější 210 newtonmetrů.

Siber pojede až dvoustovkou a odveze v kufru 453 litrů. Časem by měl přibýt ještě silnější motor. Podle informací agentury CzechTrade má jít o šestiválec 2,7 litru. Podle odborníka na autoprůmysl východní evropy Petera Homoly by to však měl být přeplňovaný 2,4litr.

Čtyřdveřový sedan je 4 884 mm dlouhý, 1 792 mm široký a 1 394 mm vysoký. Světlá výška, která je na ruských cestách důležitější než rozvor, je 140 milimetrů. Zajímavým údajem, který běžně automobilky neuvádějí, je objem kabiny: 2 660 litrů.

V základní výbavě bude mimo jiné klimatizace, dva airbagy, ABS, protiprokluzový systém, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, audio s šesti reproduktory a vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka.

Základní cena prozatím nebyla oznámena, odhady mluví o 21 tisících dolarech (necelých 330 tisíc korun). Do konce roku plánuje GAZ vyrobit 14 tisíc siberů. Roční produkce je plánována na sto tisíc aut. Celkový objem investice do výroby překročil 290 milionů USD, udává CzechTrade.

 Volha Siber

Ruský premiér Vladimir Putin při startu výroby nové Volhy Siber

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.