Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ruskou zimu zvládne jen ruská technika. Rekordní VW vylepšili gazíkem

aktualizováno 
Volkswagen Group dodal na olympiádu do Soči flotilu oficiálních aut. Rok dopředu si automobilka dělala reklamu expedicí nejodlehlejšími končinami Ruska. Šestnáct tisíc kilometrů vozy zdolaly i díky vylepšením o sovětskou vojenskou techniku.

Tři speciálně nastrojené amaroky vyrazily z Moskvy 7. února 2013 na pouť za polární kruh. Nejprve zdolaly 16 tisíc kilometrů za 66 dnů do Petropavlovska na Kamčatce. Zapsaly se tak do Guinessovy knihy rekordů za nejdelší offroadovou jízdu jednou zemí. Pak měla auta s devíti členy posádek (osm Rusů, jeden Němec) za úkol hlavně propagovat olympijské hry.

Fotogalerie

Amarok se etabloval jako dobrý pracovní pick-up. Pro cestu přes Sibiř se zamrzlým Bajkalem ovšem podstoupil úpravy. Zaujme hlavně zvýšený podvozek. Pevné nápravy pocházejí z málo uvěřitelného stroje, ruského vojenského speciálu GAZ 66. Lehký terénní nákladní automobil, který postavili začátkem šedesátých let a jehož výrobu ukončili v roce 1999, sloužil i v československé armádě.

Ze stejného zdroje si vypůjčili také rozvodovku (museli ji upravit). Tu roztáčí dvoulitrový turbodiesel BiTDI s výkonem 175 koní a 420 kroutícími newtonmetry. Ráfky obuly speciální obrovité "balony" s hrubým vzorkem pro jízdu po sněhu, které odolávají až padesátistupňovým mrazům. Do kabiny vevařili bezpečnostní rám, který známe ze závodních speciálů, a nainstalovali speciální navigační techniku.

Amarok Polar Expedition

Amarok Polar Expedition

Ruské zastoupení koncernu Volkswagen dodalo pořadatelům olympijských her v Soči tři tisíce aut volkswagenů, audi a škodovek - více zde.





Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.