Volkswagen zkřížil superb s panamerou, vznikl arteon

  13:08
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Volkswagen CC je mrtev. Na jeho místo nastupuje arteon, který je dle slov automobilky pětidveřovým gran turismem postaveným nad passatem. Design tohoto modelu je nezvykle blízko konceptu, který se v Ženevě představil před dvěma lety.

Proti passatu o 5 cm prodloužený rozvor a o 10 cm delší karoserie stačí Volkswagenu k tomu, aby nový model arteon řadil do vyšší střední třídy. Při délce 4 862 mm by to ještě nedávno bylo oprávněné, ale takový Opel Insignia je dnes větší.

Na tom ale nesejde, podstatné totiž je, že u konkurence auto podobného střihu nenajdete. Arteon má dlouhý rozvor a nízkou zaoblenou siluetu ve stylu kupé. Na rozdíl od modelu CC se nejedná o „čtyřdveřové kupé“ ale o pětidveřový liftback se stylovými proporcemi, slovy Volkswagenu fastback gran turismo, tak trochu ve stylu Porsche Panamera. Kromě toho ale novinka zaujme i tím, jak má „srostlá“ přední světla s lištami v masce chladiče.

Rozvor 2841 mm, na milimetr shodný se superbem, svědčí prostoru na zadních sedadlech. Zadní pasažéři si mohou hezky natáhnout nohy, jediným omezením je tedy klesající linie střechy, která vyšším jedincům ubírá prostor nad hlavou. Přední část kabiny je dokonalým dvojčetem passatu, v arteonu se ale sedí níž a uprostřed palubní desky se zabydlel nový multimediální systém s čistě dotykovým displejem, poprvé prezentovaný začátkem letošního roku při faceliftu golfu. Kufr o objemu 563 litrů je menší než v superbu, i tak má ale velkorysý objem a přístup k němu je díky výklopné zadní stěně velmi snadný.

Nabídka motorů skýtá dvě novinky, základní benzinový motor 1.5 TSI Evo o výkonu 110 kW a benzinový dvoulitr se 140 kW, který se dosud nabízel jen v Audi A3. Stejné výkony, tedy 110 a 140 kW, nabídne i motor 2.0 TDI, vrcholem řady je pak dvojitě přeplňované 2.0 TDI se 176 kW a benzinový 2.0 TSI o výkonu 206 kW. Všechny motory budou k dispozici se sedmistupňovým automatem DSG, slabší verze nabídnou i šestistupňový manuál.

Volkswagen na jedné straně láká na nízké provozní náklady (např. servisní interval 3 roky/60 000 km s výměnou oleje po 30 000 km), na straně druhé na luxusní vzhled a výbavu. Každý arteon bude vybaven bezklíčovým vstupem, LED světlomety nebo koženým multifunkčním volantem. Standardem též budou řízení s variabilním převodem a 17palcová kola. Kromě obvyklých možností individualizace navíc VW nabídne dva vyšší stupně výbavy, komfortně laděný Arteon Exclusive a sportovně stylizovaný Arteon R-Line.

Nový model se bude vyrábět v Emdenu na severu Německa, ve stejné továrně jako passat. Prodej bude zahájen přesně za čtvrt roku, v polovině června, kompletní ceník a možnost objednávat se ale uvolní už za měsíc. Podle našich informací by měl být arteon zhruba o sto tisíc korun dražší než srovnatelná verze passatu.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...