Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen bude nový golf vyrábět déle, než plánoval

  10:09aktualizováno  10:09
Automobilka Porsche, která má převzít největší německý automobilový koncern Volkswagen, zamýšlí vyrábět nový Volkswagen Golf šesté generace o rok déle, než se do nynějška plánovalo.

Volkswagen Golf GTI | foto: Volswagen

Napsal to německý týdeník Automobilwoche s odvoláním na zdroje z okolí šéfa Porsche Wendelina Wiedekinga. Podle dosavadních plánů měl být nový Volkswagen Golf ve výrobě do konce roku 2011.

"Auto vyhrává veškeré srovnávací testy... mohla by (výroba) běžet klidně o rok déle," cituje týdeník hlasy z Wiedekingova okolí. V renomované novinářské anketě o Evropské auto roku navíc nový golf obsadil třetí místo. VÍCE O EVROPSKÉM AUTĚ ROKU ČTĚTE ZDE

Nový Golf byl v Evropě uveden na trh v říjnu, v Česku se začne prodávat v lednu příštího roku.

Golf je s 26 miliony prodaných vozů dosavadních pěti generací nejprodávanější evropský vůz v historii. První golfy se začaly vyrábět v roce 1974.

Na automobilový průmysl těžce dolehla nynější finanční krize. V pátek chce proto dozorčí rada Volkswagenu přezkoumat nejdůležitější investiční plány koncernu pro příští roky.

Týdeník také uvádí, že se nepočítá s tím, že by se malý vůz nazvaný Up! vyráběl také ve Škodovce ve Vrchlabí, a to kvůli masivnímu posílení koruny.

Volkswagen popřel už v lednu, že by chtěl ve Vrchlabí postavit novou továrnu na výrobu tohoto malého automobilu. Proto ale podle Automobilwoche hledá jiná místa pro výrobu Up! od konce roku 2010.

Dobré vyhlídky má podle Automobilwoche slovenská továrna Volkswagenu v Bratislavě, neboť poptávka po tam vyráběném Touaregu a Audi Q7 klesá.

Autoři: ,




Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.