Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen by měl rád v harému Alfu Romeo, Fiat ji nechce pustit

  14:30aktualizováno  14:30
Německý koncern Volkswagen už skoupil vše co se dalo ve svém okolí. Německou fortelnost se ale snaží také trochu zjemnit. Oblíbeným loveckým revírem je v posledních letech Itálie. Teď prý krouží kolem legendární Alfy Romeo. Italská značka letos slaví století existence, moc se jí ale v posledních letech nedařilo. Poslední šancí je nový model Giulietta.

Alfa Romeo Brera | foto: Alfa Romeo

Na rozdíl od mnoha Čechů netrpí volkswagen neopodstatněným odporem k italským autům. Volkswagen má Itálii jako supermarket automobilismu, glosuje postup německého koncernu italský autoserver Infomotori.

Do jeho stáje už patří Lamborghini, kapitánem designu celého koncernu je Ital Walter de Silva, o marketing se stará Luca Di Meo, který pomáhal tahat z bryndy Fiat a jeden čas šéfoval právě Alfě Romeo. Nejnovějším úlovkem je rovnou jedno z nejslavnějších designstudií světa, Giugiarův Italdesign. Proslýchá se také, že Volkswagen krouží kolem další italské ikony, výrobce srdcařských motocyklů Ducati. Kromě toho má VW nyní ve stáji už devět vlastních značek: Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Scania, SEAT, Škoda, Volkswagen a VW Nutzfahrzeuge. Nejnovějším úlovkem je Porsche, které stálo 3,9 miliardy eur. A navrch VW drží pětinový podíl v Suzuki.

Co koupit teď? Rozhodují se šéfové koncernu, který si brousí zuby na to být největším výrobcem automobilů světa. Poté, co spolkli výrobce ikonických sporťáků Porsche, je asi pálí peníze na účtě (asi 2,8 miliardy eur) a možná začnou kroužit kolem Alfy Romeo.

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Spider

O tom, že by měl Volkswagen zájem o italskou značku, se spekuluje už vcelku dlouho. A stejně dlouho Fiat spekulace odmítá. Nejnověji je přiživilo prohlášení jednoho z vedoucích pracovníků VW pro německý časopis Automobilwoche, podle kterého by převzetí italské značky podpořilo růstovou strategii německého podniku.

"Alfa je světově uznávanou značkou se sportovními geny a velkou tradicí," řekl listu nejmenovaný zdroj. "Kdyby byl takovýto poklad k mání, nemohli bychom příliš dlouho čekat," dodal. Mluvčí automobilky Volkswagen se podle listu ke spekulacím ohledně značky Alfa Romeo odmítl vyjádřit.

"Dokážu si Alfu Romeo dobře představit jako další a důležitou část souboru značek VW," uvedl analytik Jürgen Pieper z finančního ústavu Bankhaus Metzler. Podle serveru Infomotori už má Volkswagen vymyšleno, kam Alfu zařadit, chtěl by z ní udělat hlavního konkurenta BMW.

Nemocná, ale stále atraktivní

Je to vcelku paradoxní. Alfu Romeo sužují dlouhodobě problémy. Značka sice bývá považována za jeden z italských národních pokladů, ale rozhodně nenaplňuje své ambice a podle kapitána Fiatu Sergia Marchionneho nefunguje, jak by měla. Podle hlasů ze zákulisí mají šéfové Alfy nůž na krku, aby z nepříznivé situace automobilku vytáhli.

Alfa vyrábí obdivovaná auta, kupovat se je zákazníkům moc nechce, loni se tak prodalo jen něco málo přes sto tisíc aut. Marchionne navíc chce, aby se v roce 2014 prodalo pětkrát tolik aut, což i nejoptimističtější alfisté nevidí moc reálně.

Typickou ilustrací mizérie Alfy posledních let je nádherné kupé Brera, které se letos, po pouhých pěti letech, stáhne z výroby. Společně s ním ukončí bez náhrady Alfa výrobu z brery odvozené otevřené verze Spider. Ještě před nimi skončí výroba asi nejalfovatější alfy poslední doby, kupé GT. Nutno uznat, že ta už má po sedmi letech výroby na důchod nárok.

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Všechny síly teď v Arese směřují k úspěchu povedené novinky giulietty. Infomotori poznamenává, že se Volkswagen možná giulietty lekl a proto se začal zajímat o celou značku. Podle prvních zkušeností s italskou novinkou by právě giulietta mohla evropské hvězdě prodejů - Volkswagenu Golf - zatopit. Alfa Romeo se navíc právě chystá vylodit na americký trh. Nové modely mají dostat techniku Chrysleru.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.