Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový VW Caddy se představuje, jeho dvojčetem má být Škoda Roomster II

  15:57aktualizováno  15:57
Čtvrtá generace oblíbené dodávky, která umí se ctí sehrát i roli rodinného vozu, se představuje. Z čerstvého Volkswagenu Caddy, vzniklého výrazným přepracováním předchůdce, vyjde nový roomster.

Volkswagen Caddy | foto: VW

Dodávky mají mnohem delší život ve výrobě než osobní auta. Předchozího Caddyho vyráběl Volkswagen jedenáct let, postavil jich na 1,5 milionu. Nová generace z něj technicky vychází (základ tedy hledejme ve Volkswagenech Touran a Golf páté generace). Caddy opět dorazí v čistě užitkových i osobních provedeních. Vnějšek prošel evolucí ve stylu aktuálních volkswagenů. Interiér je úplně nový, technika byla přepracována, úplně nové jsou motory.

Volkswagen uspořádal premiéru nového modelu v polské Poznani, v místní fabrice bude německá automobilka Caddyho vyrábět. Model dostane podle neoficiálních informací dvojče v podobě Škody Roomster. Model, se kterým firma vyjela poprvé v roce 2006, patří současně i mezi auta, která mají své skalní zastánce i odpůrce kvůli netradičnímu designu. Výroba praktické škodovky skončí po devíti letech letech v květnu. Nový Roomster se má vyrábět v Polsku společně s Caddym. Přesun výroby jeho následníka je i v souladu se strategií koncernu Volkswagen a dalších automobilek vyrábět vozy různých značek na jednom místě kvůli úspoře nákladů.

Sám zabrzdí

Pod kapotu dostává Caddy nové motory splňující ekonormu Euro 6. Všechny čtyři vznětové verze mají podobu dvoulitrového čtyřválce. Výkony naftových TDI začínají na 55 kW (75 k) a končí na dvojnásobku (110 kW/150 k).

Fotogalerie

Nejnižší spotřebu paliva slibuje skříňový Caddy BlueMotion, vyvinutý speciálně pro rozvážkovou dopravu ve městech. Eckhard Scholz, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy, slibuje spotřebu pod hranicí čtyř litrů na 100 kilometrů.

K mání budou i tři benzinová provedení: od čtyřválce 1.2 TSI s výkonem 62 kW/84 k přes tříválec 1.0 TSI s výkonem 75 kW/102 až po velký čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 92 kW/125 k. V nabídce bude i varianta na zemní plyn 1.4 TGI.

Dodávka přebírá armádu bezpečnostních prvků od moderních osobních aut: systém sledování okolí vozidla „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění, pokud řidič přehlédne překážku při rychlosti nižší než 30 km/h. Systém automaticky aktivuje brzdy a v ideálním případě zcela zabrání kolizi. Osobní verze jsou navíc vybaveny bočními a hlavovými airbagy.

Přibližně 22 procent všech nehod se zraněnými osobami jsou kolize s více než jednou překážkou. Nový Caddy proto sériově dostane multikolizní brzdu. V případě nehody auto automaticky brzdí, aby nedošlo k dalším střetům.

I Caddy dostane automatické spouštění dálkových světel nebo adaptivní tempomat, který s pomocí radaru udržuje odstup od předjedoucího vozu. V kombinaci s automatem (DSG) dokáže tempomat zpomalovat vozidlo až do úplného zastavení.

V seznamu příplatkové výbavy bude vyhřívané přední sklo, navigační a multimediální systémy, systém, který auto sám zaparkuje, nebo couvací kameru.

„Specifikace a ceny pro český trh budou známé v okamžiku zahájení předprodeje vozu ve druhém čtvrtletí 2015. První vozy se dostanou k zákazníkům již v září letošního roku,“ uvádí Jan Klíma, mluvčí českého zastoupení Volkswagenu.





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.