Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen chce alespoň 20 procent čínského trhu

aktualizováno 
Největší evropská automobilka Volkswagen, pod kterou patří i mladoboleslavská Škoda Auto, chce mít za dva až tři roky alespoň 20 procent čínského trhu.

Volkswagen Passat Lingyu alias Škoda Superb pro Čínu | foto: Volkswagen

Volkswagen za leden a únor zvýšil prodej v této asijské zemi o 7,6 procenta a má přes 17 procent trhu.

"Máme cíl zůstat v letošním roce lídrem čínského trhu u obou společných podniků, které tam máme. Rosteme nepatrně pomaleji než celý čínský trh, ale doufáme, že prodej tam stabilizujeme," uvedl ředitel marketingu Stefan Jacoby.

Na domácím trhu, tedy v Německu, se ale Volkswagen musí vypořádat s nepříznivými dopady daňových změn. Kvůli zvýšení daně z obratu prý může být prodej aut za březen výrazně pod loňskými hodnotami, i když by se měla situace brzy vrátit k normálu, řekl Jacoby.

Největším investorem ve Volkswagenu je výrobce luxusních vozů Porsche. Ředitel automobilky Wendelin Wiedeking ale řekl, že o převzetí Volkswagenu zatím neuvažuje. Porsche se chystá posílit svůj vliv na 29,9 procenta z nynějších 27,4 procenta, Wideking ale připustil, že o podílu v automobilce bude správní rada brzy jednat.

"Obecně vzato jsem s podílem ve Volkswagenu spokojen, o ničem dalším ale v tuto chvíli neuvažujeme," řekl. Pokud by Porsche zvýšila ve Volkswagenu podíl nad 30 procent, automaticky by musela nabídnout veřejný odkup. O tom se na finančních trzích spekuluje od poloviny listopadu.

Autor:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.