Volkswagen Passat Lingyu alias Škoda Superb pro Čínu

Volkswagen Passat Lingyu alias Škoda Superb pro Čínu | foto: Volkswagen

Volkswagen chce alespoň 20 procent čínského trhu

  • 7
Největší evropská automobilka Volkswagen, pod kterou patří i mladoboleslavská Škoda Auto, chce mít za dva až tři roky alespoň 20 procent čínského trhu.

Volkswagen za leden a únor zvýšil prodej v této asijské zemi o 7,6 procenta a má přes 17 procent trhu.

"Máme cíl zůstat v letošním roce lídrem čínského trhu u obou společných podniků, které tam máme. Rosteme nepatrně pomaleji než celý čínský trh, ale doufáme, že prodej tam stabilizujeme," uvedl ředitel marketingu Stefan Jacoby.

Na domácím trhu, tedy v Německu, se ale Volkswagen musí vypořádat s nepříznivými dopady daňových změn. Kvůli zvýšení daně z obratu prý může být prodej aut za březen výrazně pod loňskými hodnotami, i když by se měla situace brzy vrátit k normálu, řekl Jacoby.

Největším investorem ve Volkswagenu je výrobce luxusních vozů Porsche. Ředitel automobilky Wendelin Wiedeking ale řekl, že o převzetí Volkswagenu zatím neuvažuje. Porsche se chystá posílit svůj vliv na 29,9 procenta z nynějších 27,4 procenta, Wideking ale připustil, že o podílu v automobilce bude správní rada brzy jednat.

"Obecně vzato jsem s podílem ve Volkswagenu spokojen, o ničem dalším ale v tuto chvíli neuvažujeme," řekl. Pokud by Porsche zvýšila ve Volkswagenu podíl nad 30 procent, automaticky by musela nabídnout veřejný odkup. O tom se na finančních trzích spekuluje od poloviny listopadu.