Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen chystá miniauto podobné Smartu

aktualizováno 
Když se Smart před deseti lety poprvé objevil ve městech, budil úžas, zájem i výsměch. Třída superkrátkých aut s délkou do tří metrů se však stává stále běžnější.

VW UP! | foto: VW

Toyota začne co nevidět s prodejem miniatury jménem iQ a  mimo hru nechce zůstat ani Volkswagen. Jeho nová řada se navíc mohla vyrábět v Česku, překážkou se však ukázala být česká koruna.

Německý koncern pracuje na konceptu minivozů pod hlavičkou modelu Up. Připravuje také jeho zkrácenou verzi, která má konkurovat smartům a nejmenším toyotám.

Volkswageny Up se přitom měly vyrábět v Česku. Německá automobilka si vyhlédla pro svůj projekt Vrchlabí, kde vozy montuje také domácí Škoda. Minulý týden však projekt české továrny zastavila.
Podle novin Automotive News Europe vedení Volkswagenu nechce svou novou pobočku postavit ve Vrchlabí kvůli silné české koruně. Více čtete v článku - Oběť kurzu koruny: Volkswagen nerozšíří automobilku ve Vrchlabí

Německý týdeník Automobilwoche zase přišel s informací, podle níž má největší šanci vyrábět novou modelovou řadu Volkswagenu továrna umístěná v Bratislavě. Slovensko od ledna zavádí namísto koruny euro.

Novinka se představí v roce 2010. Minivolkswagen hodlá zaujmout pozici nejúspornějšího sériového auta. Motor malého volkswagenu dostane dva válce.

Jeho spotřeba bude podle automobilky činit pouze dva litry nafty na 100 kilometrů. Smart je o více než litr žíznivější.

Krátká verze Volkswagenu Up dostane podle informací Automotive News Europe dvě sedadla, stejně jako je má dnes už klasický Smart ForTwo. Toyota iQ nabídne i skromnou druhou řadu sedadel.

Malá auta s nízkou spotřebou paliva v poslední době získávají šanci na úspěch u zákazníků větší než kdy dříve. Svou roli sehrávají nejen ekonomická krize a tlak na menší emise výfukových plynů. Ale také otevírání nových trhů. Smart se například nečekaně výborně prodává ve Spojených státech amerických.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.