Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Concept BlueSport: radost s nízkou spotřebou

aktualizováno  15:26
Ani automobilka Volkswagen si pro detroitský autosalon neodpustila přípravu nového konceptu. Na rozdíl od koncernového Audi se ale studie Volkswagenu soustředí na hlavní témata letošního Detroitu – ekologii a nízkou spotřebu. Radost z jízdy by však měla také rozdávat plnými hrstmi.

Volkswagen Concept BlueSport | foto: Vokswagen

Autosalon Detroit

Volkswagen představuje v Detroitu koncept automobilu, který na první pohled nevzbuzuje nikterak ekologické myšlenky. Jenže malý roadster Concept BlueSport si právě na nízké spotřebě dává záležet.

Před zadní nápravou pouze 3,99 metru dlouhého, 1,75 metru širokého a jen 1,25 metru vysokého auta totiž najdeme známý dvoulitrový common-rail turbodiesel s výkonem 132 kW (180 koní). Ten rozhodně nebude mít s méně než 1 200 kilogramů vážícím roadsterem mnoho práce, obzvláště když je spřažen se šestistupňovou převodovkou DSG.

Volkswagen Concept BlueSport

Výsledkem toho je zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a maximální rychlost 226 km/h. Roadster s rozložením hmotnosti 45:55 stojí na devatenáctipalcových pneumatikách. Kromě zmiňovaného turbodieselu se tisková zpráva zmiňuje ještě o možnosti zástavby přeplňovaného zážehového motoru TSI.

Jenže je to právě vznětový motor, jehož parametry se Volkwagen chlubí. Za průměrnou spotřebu 4,3 litru, a tedy emise CO2 o hodnotě 113 g/km se rozhodně Concept BlueSport stydět nemusí. K jejímu dosažení pomáhají i aerodynamicky účelné tvary stříbrně lakované karoserie, ale také dvě technické novinky.

Koncept totiž disponuje systémem start-stop, který automaticky vypne motor při zastavení, druhou novinkou je pak regenerativní brzdění. V případě brzdění slouží alternátor k výrobě elektrické energie pro napájení palubních systémů a tím částečně odlehčuje motoru. Naftový Concept BlueSport tak teoreticky ujede na jedno natankování padesátilitrové nádrže až 1 150 kilometrů.

Volkswagen Concept BlueSport

Na takovou vzdálenost si s sebou ale posádka nemůže vzít příliš mnoho zavazadel. Studie má kufry hned dva – ten vpředu pojme 112 litrů zavazadel, za sedačkami se pak nachází další prostor, který pojme 70 litrů. Před nepřízní počasí chrání posádku stahovací plátěná střecha, která dostala u konceptu kontrastní oranžovou barvu. Volkswagen se jen tak mimochodem chlubí tím, že celá střecha váží pouhých 27 kilogramů, což je prý v dané kategorii rekordně nízká hodnota.

Volkswagen Concept BlueSport působí natolik civilně, že by mohl jít přímo do sériové výroby. O její možnosti však automobilka mlčí. Je možné, že se nakonec obdobného vozu v nabídce Volkswagenu dočkáme, malý roadster by totiž elegantně doplnil kupé Scirocco.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.