Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW nabízí Němcům až 10 tisíc eur za starý diesel, přidá se i Škoda

  13:56aktualizováno  15:14
Německá automobilka Volkswagen poskytne slevu až 10 tisíc eur (asi 260 tisíc korun) zákazníkům, kteří si koupí nový vůz značky VW a protiúčtem dají starší model s naftovým motorem. „Je to akce pro Německo. Reakce na schůzku automobilek, která se konala minulý týden v Berlíně,“ uvádí pro iDNES.cz zdroj z automobilky.

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem. | foto: Volkswagen

Největší světová automobilka rovněž nabízí pobídky v hodnotě 1 000 až 2 380 eur na nákup vozu s alternativním pohonem, tedy elektrickým, hybridním a na zemní plyn. Všechny nabídky je možné využít od nynějška do konce letošního roku. Vykoupená auta má Volkswagen podle prvních prohlášení šrotovat.

„Není vyloučeno, že tato akce bude časem rozšířena i na další trhy, včetně českého. Zatím je ale předčasné s tím počítat, teď je jisté jen to, že se akce aktuálně týká vozů zakoupených a provozovaných v Německu,“ uvedl pro MF DNES mluvčí Škoda Auto Vítězslav Pelc.

Výše šrotovného na staré auto se bude odvíjet od modelu, který si zákazník vybere. Dva tisíce eur slevy bude na malinký VW UP!, na model Polo to budou tři tisíce eur, pět tisíc na Golfy, Tiguan a Beetle, šest tisíc na Touran, osm na Passat a Sharan a deset tisíc eur na velký Touareg.

Nový golf v Německu nyní startuje na ceně 17 850 eur, to je 467 tisíc korun, v Česku je základní cena 411 900 korun. Sleva pět tisíc eur znamená v přepočtu 130 tisíc korun.

Podle informací Bildu, jejichž zdroj neuvedl, se nabídka vztahuje na jakoukoli značku koncernu, pokud kupovaný vůz je VW. Německý koncern už ovšem oznámil, že se akce rozšíří také na další značky Audi, Seat, Škoda, Porsche i divizi Volkswagen užitkové vozy. Například Škoda má podle magazínu Focus takto nabídnout až pět tisíc eur slevy na superb, španělská značka Seat má dát až osm tisíc eur šrotovného a další tisíc navrch, pokud si zákazník vybere auto na zemní plyn (CNG).

Ve Spojených státech úřady koncem července schválily plán VW na úpravu či odkup většiny naftových aut, kterých se týká skandál kolem falšování testů emisí. Dohoda předpokládá, že většina majitelů těchto aut obdrží odškodné 5 100 až 10 000 dolarů (zhruba 118 až 232 tisíc korun). Majitelé se navíc mohou rozhodnout, zda budou požadovat opravu auta, nebo aby Volkswagen jejich vůz odkoupil.

Vstřícné kroky automobilových firem, kterým klesá prodej naftových vozů, jsou mimo jiné důsledkem zvýšeného tlaku veřejnosti a politiků kvůli několika skandálům v poslední době. Vedle problému manipulací s emisemi dieselových motorů ze strany koncernu Volkswagen se nyní do popředí dostala údajná dlouholetá kartelová ujednání německých automobilek Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche.

Srovnávací test: Co změní svolávání aut kvůli dieselgate (červen 2016):

Automobilky, které sídlí a vyrábějí v Německu se v uplynulém týdnu sešly na takzvaném dieselovém summitu, který svolala ministerstva dopravy a životního prostředí. Automobilky tam měly vysvětlit svůj postoj a dohodly se na dalších krocích.

Volkswagen tak není jediný, kdo nově přichází z takzvaným šrotovným na stará auta. Mnichovský výrobce prémiových aut BMW podle informací magazínu Whatcar? nabídne odkup dieselových aut do normy Euro 4 (platná do roku 2011), za které nabízí slevu až 2000 eur na nákup svých elektrických nebo hybridních modelů. Ford chce za auta splňující ekonormy Euro 1 až Euro 3 (do roku 2006) nabízet bonus na nákup nového vozu dva až osm tisíc eur.

Japonská Toyota nabídne za staré naftové auto až čtyři tisíce eur slevy na nový hybridní model, zjistil Automotive News Europe.

Šrotovným se Německo snažilo oživit ekonomiku v roce 2009. V době recese německá vládla vytvořila program na podporu omlazení vozového parku. Na celé akci vydělal hodně právě koncern Volkswagen, Škoda Fabia byla díky tomu chvílemi nejprodávanějším malým autem na německém trhu (čtěte zde).

Autoři: ,



Nejčtenější

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

Turbodiesel řady EA 189

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve...

Další z rubriky

Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

Toyota FT-4X

Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl...

Autům i automobilkám zbývá posledních pár let, věští významný manažer

Bob Lutz

Bob Lutz, jeden z nejvýznamnějších manažerů ve světě automobilů, věstí konec autům i samotným automobilkám. Během 15 až...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.