Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen kvůli šetření na pokutu za Dieselgate opustí rallye

  13:58aktualizováno  13:58
Mistr světa Sébastien Ogier vyhrál o uplynulém víkendu počtvrté za sebou Britskou rallye a zpečetil tím i zisk Poháru konstruktérů pro tovární tým Volkswagen. Úspěšné tažení letošní sezonou však dostane hořkou pachuť. S koncem sezony tovární tým odstupuje ze seriálu mistrovství světa.

Sebastian Ogier se svým Volkswagenem během Britské rallye. | foto: Profimedia.cz

Koncern VW začíná kvůli aféře svých cinknutých dieselů škrtat. Už je jisté, že Audi opouští Le Mans a bude závodit s elektroformulemi. A Volkswagen světovou rallye opustí.

Audi musí šetřit na elektřinu

Úsporné škrty v koncernu Volkswagen postihnou jeho aktivity v oblasti motorsportu. Audi už ohlásilo ukončení účasti v okruhových závodech FIA WEC včetně slavné 24 hodin Le Mans, odstoupit od příští sezony z rallyového seriálu FIA WRC se po dnešním zasedání představenstva podle informátora renomovaného britského magazínu Autocar chystá i Volkswagen.

Audi R18 e-tron quattro v závodě 24 hodin Le Mans 2014

Předseda představenstva Ruppert Stadler konec angažmá Audi v okruhových závodech FIA WEC zaměstnancům oddělení motorsportu oficiálně zdůvodnil tím, že „je důležité zaměřit se na věci, které udrží Audi konkurenceschopné v příštích letech, což je nyní zejména elektromobilita“. Místo okruhových závodů jako 24 hodin Le Mans se proto nyní zaměří na závody elektromobilů Formula E.

Část zaměstnanců stávajícího oddělení motorsportu bude pokračovat v tomto „elektrickém“ týmu, část přejde do oddělení Technického vývoje. V Audi se ovšem plánují mnohem větší škrty - více čtěte zde.

Pro fanoušky značky je to smutná chvíle, protože během 18 let ve WEC získalo Audi mimo jiné 13 vítězství v závodě 24 hodin Le Mans. Audi by ale mělo pokračovat alespoň v závodech DTM s vozem RS 5 DTM, o další účasti značky v mistrovství světa v rallycrossu (World RX) zatím nebylo rozhodnuto.

K podobnému kroku zřejmě velmi rychle spěje i samotný Volkswagen, který se účastní mistrovství světa v rally (WRC). Tam získal celkem dvanáct titulů během čtyř let (po čtyřech titulech v hodnoceních jezdců, spolujezdců a konstruktérů), na tratě mistrovství světa v rallye vyjely speciály vycházející z Volkswagenu Polo v roce 2013.

Fotogalerie

Oficiální oznámení konce proběhne nejspíš na konci letošního ročníku při australské rallye, která se jede 17. až 20. listopadu.

Vedení týmu Volkswagenu převzal letos od 1. září Sven Smeets od Josta Capita, který odešel k McLarenu. Smeets doufal, že představenstvo program WRC německé značky alespoň o rok prodlouží. Tým totiž už investoval velké peníze do vývoje speciálu pro příští sezonu, který odpovídá novým pravidlům. Ani to se nestane, Volkswagen ani nenabídne nový speciál soukromníkům k odkupu. Dvě stovky členů týmu zůstanou v divizi Volkswagen Motorsport, která se zaměří na další projekty koncernu.

Škoda je zatím v klidu

Logicky ohroženy by mohly být i sportovní aktivity další koncernové značky. Ukončí aféra Dieselgate i 116 let trvající tradici motorsportu značky Škoda? Ta se s tovární Fabií R5 pere o vítězství v letošním ročníku WRC-2, o kterém rozhodne až úplně poslední soutěž v Austrálii.

Ind Gaurav Gill už pro ni na konci září zajistil v Malajsii pátý titul v klasifikaci konstruktérů i jezdců ve FIA Asijsko-pacifickém mistrovství v rally (APRC).

Podle informací od zdrojů uvnitř automobilky zatím ale česká značka ukončení své účasti v oblasti motorsportu pro příští rok neplánuje. Stejný je i oficiální postoj automobilky: „S omezováním aktiv v oblasti motorsportu pro příští rok Škoda nepočítá,“ řekl pro MF Dnes Zbyněk Straškraba z oddělení komunikace Škoda Auto.

Rrallyový speciáu Škoda Fabia R5 na tuningovém srazu ve Wörthersee

Situace se ale může změnit každým okamžikem, přestože projekt Fabia R5 je ekonomicky velmi úspěšný. Značka prodala soukromým týmům už více než sto aut. Jde o nově vyvinutý vůz (homologován 1. dubna 2015), který je ve své kategorii technicky na špičce. Ale pokud šetří velké koncernové značky jako Volkswagen a Audi, bude muset šetřit i Škoda. A sponzoringové aktivity obvykle bývají první na řadě. Zatím ale nic nenasvědčuje tomu, že by Fabia v roce 2017 měla zmizet ze světových rallyových tratí.

Motorsport v podání koncernu Volkswagen tak dostane podle všeho zcela novou, skromnější podobu. Porsche, Lamborghini a Bentley zůstanou u svých okruhových sérií. Bentley pomýšlel na stavbu speciálu pro vytrvalostní závody, teď však na tyto myšlenky není vhodná doba.

Autoři: ,


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

VIDEO: Stradivariho štětec udělal z Mini unikát, vydraží se na iDNES.cz

Unikátní Mini Cooper polepený podle návrhu architekta a designéra Lucy...

Luca Stradivari pomaloval Mini Cooper, pětidveřové provedení ikonického vozu mu posloužilo jako plátno. Jedinečný...

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Najdete na iDNES.cz