Bývalý Šéf VW mohl o problémech s emisemi vědět již v roce 2014

  9:54
Bývalý šéf německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn byl již v květnu 2014 upozorněn na problémy kolem testování emisí naftových vozů ve Spojených státech. Tato záležitost však zpočátku ve vedení podniku nevzbudila větší pozornost.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut. | foto: Volkswagen

Nová zpráva koncernu Volkswagen ovlivnila i kurz akcií firmy, které krátce po začátku čtvrtečního obchodování ztrácely téměř dvě procenta.

Čtěte také

VW věděl o problémech TDI rok dopředu, proč je neřešil, je záhada - čtěte zde

Winterkorn prý informace o problémech kolem testování emisí v USA obdržel v e-mailu v rámci „objemné víkendové elektronické pošty“. Ze středeční zprávy Volkswagenu však není jasné, kdo tuto zprávu poslal, ani zda ji Winterkorn skutečně četl, upozorňuje agentura Reuters.

„Zda a do jaké míry vzal pan Winterkorn tuto informaci na vědomí, není zdokumentováno,“ píše se ve zprávě. V listopadu 2014 prý Winterkorn dostal další sdělení, které mimo jiné odhadovalo náklady na řešení problémů kolem emisí naftových motorů v Severní Americe na 20 milionů eur (zhruba 540 milionů korun).

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s emisemi prý nevěděl (24. září 2015).

V červenci 2015 se Winterkorn podle zprávy zúčastnil schůzky, kde se o problematice emisí naftových motorů diskutovalo. Není ovšem jasné, zda už tehdy věděl o podvádění při emisních testech.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto. Winterkorn v září v důsledku skandálu odstoupil z funkce, v čele koncernu ho nahradil Matthias Müller. Vše o aféře Dieselgate čtěte zde.

Volkswagen loni koncem října oznámil, že se ve třetím čtvrtletí v důsledku skandálu kolem manipulace testů emisí propadl do provozní ztráty 3,5 miliardy eur. Firma tak vykázala první čtvrtletní ztrátu za více než dvě desetiletí. Volkswagen si ve třetím čtvrtletí dal stranou 6,7 miliardy eur na úpravu aut, do nichž byl problematický software nainstalován. Předpokládá se však, že celkové náklady spojené se skandálem budou mnohem vyšší (čtěte více).

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...