Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bývalý Šéf VW mohl o problémech s emisemi vědět již v roce 2014

  9:54aktualizováno  9:54
Bývalý šéf německé automobilky Volkswagen Martin Winterkorn byl již v květnu 2014 upozorněn na problémy kolem testování emisí naftových vozů ve Spojených státech. Tato záležitost však zpočátku ve vedení podniku nevzbudila větší pozornost.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut. | foto: Volkswagen

Nová zpráva koncernu Volkswagen ovlivnila i kurz akcií firmy, které krátce po začátku čtvrtečního obchodování ztrácely téměř dvě procenta.

Čtěte také

VW věděl o problémech TDI rok dopředu, proč je neřešil, je záhada - čtěte zde

Winterkorn prý informace o problémech kolem testování emisí v USA obdržel v e-mailu v rámci „objemné víkendové elektronické pošty“. Ze středeční zprávy Volkswagenu však není jasné, kdo tuto zprávu poslal, ani zda ji Winterkorn skutečně četl, upozorňuje agentura Reuters.

„Zda a do jaké míry vzal pan Winterkorn tuto informaci na vědomí, není zdokumentováno,“ píše se ve zprávě. V listopadu 2014 prý Winterkorn dostal další sdělení, které mimo jiné odhadovalo náklady na řešení problémů kolem emisí naftových motorů v Severní Americe na 20 milionů eur (zhruba 540 milionů korun).

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s...

Martin Winterkorn už vyčerpal svůj čas u Volkswagenu. O žádných podvodech s emisemi prý nevěděl (24. září 2015).

V červenci 2015 se Winterkorn podle zprávy zúčastnil schůzky, kde se o problematice emisí naftových motorů diskutovalo. Není ovšem jasné, zda už tehdy věděl o podvádění při emisních testech.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto. Winterkorn v září v důsledku skandálu odstoupil z funkce, v čele koncernu ho nahradil Matthias Müller. Vše o aféře Dieselgate čtěte zde.

Volkswagen loni koncem října oznámil, že se ve třetím čtvrtletí v důsledku skandálu kolem manipulace testů emisí propadl do provozní ztráty 3,5 miliardy eur. Firma tak vykázala první čtvrtletní ztrátu za více než dvě desetiletí. Volkswagen si ve třetím čtvrtletí dal stranou 6,7 miliardy eur na úpravu aut, do nichž byl problematický software nainstalován. Předpokládá se však, že celkové náklady spojené se skandálem budou mnohem vyšší (čtěte více).

Autoři: ,


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Najdete na iDNES.cz