Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Fox: další trpaslík vyráží do války

  14:14aktualizováno  14:14
Český trh s malými auty se v nejbližších měsících promění v bojiště. Do bitvy o zákazníky vyráží hned několik trpasličích aut. Německý Volkswagen povolává bojovníka z Brazílie, VW Fox se už nějaký ten pátek prodává na jihoamerických trzích. Do Evropy přijíždí právě v těchto dnech, jeho česká cena je 244 900 korun.

Hodně muziky za málo peněz. Volkswageny poslední doby už příliš "lidové" nejsou, fox by to měl změnít.

Opouští elitářskou image svého přechůdce lupa a obrací se k větší skupině zákazníků.

Měřítko 1 : x
Nový lišák (fox = anglicky liška) je 381 centimetrů dlouhý, 164 centimetrů široký a 155 centimetrů vysoký. Rozvor je 246 centimetrů, stejně jako u většího pola, z kterého si vypůjčil podvozkovou platformu.

Hrdě se hlásí k větším sourozencům, přední část jako by z oka vypadla novému golfu plus. Miniaturizovaný volkswagen odveze čtyři lidi a 260 litrů nákladu k tomu. Když se sklopí obě zadní v rozsahu 15 centimetrů posuvná sedadla, odveze lišče 1016 litrů zavazadel.

Výbava

Protiblokovací systém ABS, airbag řidiče a spolujezdce, otáčkoměr, komfortní blikání (3x na jedno stisknutí), příprava pro rádio: anténa v čelním skle, 4 reproduktory, pneumatiky 165/70 R14 s plnými ocelovými disky, plnohodnotné rezervní ocelové kolo, černé nárazníky, kryty vnějších zrcátek a boční ochranné lišty, zeleně tónovaná skla, sedadlo řidiče výškově nastavitelné, přihrádka pod sedadlem řidiče

Na českém trhu bude VW Fox k mání od 244 900 korun, pohánět ho bude jediný motor v nabídce. Tříválcová 1,2 s maximálním výkonem 40 kW (55 k) a nejvyšším kroutícím momentem 108 Nm rozjede autíčko až na 148 kilometrů v hodině.

Na každých sto kilometrů jízdy by měl vystačit s 6,1 litry benzinu. Protože je ale fox autem primárně určeným pro skotačení po městech, dá se očekávat, že se spotřeba přiblíží městské spotřebě, výrobcem udávané na 7,8 litru. Mimo měst by měl malý volkswagen vystačit s 5,1 litry paliva.

Pro úplnost dodejme, že na zahraničních trzích by se měl fox objevit ještě s motory 1,4 (75 koní, benzin) a turbodieselem 1,4 (70 koní).

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

VW Fox

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.